3184
Sök

Ta luft genom framskärmen, vad säger SBP?

Öh, barlös.
300 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Vad säger SBP om att dra ett luftintag genom skärmen? Är det några problem att besiktiga med?

Så länge jag inte rör några "vitala" delar i chassit så borde det inte vara några problem att öppna upp och dra ett intag rakt till luftburken eller hur?

Medlem 5280
552 Inlägg
14 mars 2009
Har aldrig hört om att det ska vara några problem iaf.

1 758 Inlägg
14 mars 2009
Är bilen helbilsgodkänd får du inte göra några sådana ändringar.
Annars ska det inte vara någon fara. Ända som skulle kunna "ställa till det" är om det finns vassa kanter, eller om det på annat sätt kan vara trafikfarligt eller orsaka skador.

Öh, barlös.
300 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
schnauz skrev:
Annars ska det inte vara någon fara. Ända som skulle kunna "ställa till det" är om det finns vassa kanter, eller om det på annat sätt kan vara trafikfarligt eller orsaka skador.

Tänkte öppna upp då och sätta ett galler, sen en plastkon självklart ska det inte vara några vassa kanter.

Står det om bilen är helbilsgodkänd i registreringspapprena eller vart kollar jag upp det?

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 mars 2009
DPB skrev:
schnauz skrev:

Tänkte öppna upp då och sätta ett galler, sen en plastkon självklart ska det inte vara några vassa kanter.

Står det om bilen är helbilsgodkänd i registreringspapprena eller vart kollar jag upp det?

Ja, det står i dina papper.

Tumregeln är att de flesta bilar blev helfordonsgodkända efter 1997 eller 1998.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

5 710 Inlägg
16 mars 2009
Jag har kört med det genom besiktningen i åtminstone 4 år.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök