4389
Sök

Dra strömkabel genom torpedväggen på Saab 9-3 SS -06.

33 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Jag undrar är det bökigt att dra strömkabel genom torpedväggen på en Saab 9-3 SS -06?
Det finns en genomföring av gummi i torpedväggen på höger sida,kan man dra strömkabeln
denna väg måntro?
Tacksam för svar!

MVH
         Jörgen
         Huskvarna
Senast redigerat av huskvarna (14 mars 2009)

stahre
14 mars 2009
prova.....???

Fuel Injected
10 Inlägg
14 mars 2009
Tror att det är fruktansvärt trångt och bökigt att dra kabeln på höger sida... Har för mig att man behöver lossa en massa för att överhuvudtaget komma åt... om jag kommer ihåg rätt.

Själv borrade jag ett litet hål i damasken där styrstaget går igenom för att sedan dra strömkabeln där... Kabeln var för laddtrycksmätaren och det blev bra.

Mvh
Senast redigerat av sold4223 (14 mars 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 mars 2009
Jag borrade att nytt hål brevid det för kabeln till kupévärmaruttaget, blev enklast så. Om du dock inte hat något sådant uttag så kan du dra kabeln där istället. Men om du borrar ett eget hål, tänk då på att sätta en gummigenomföring, annars är risken stor att du kommer nöta hål på kabeln.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

18 Inlägg
8 augusti 2012
årets trådlyft, men christoffer, är det på höger eller vänster sida du menar?

MVH

Gladen Beetle
237 Inlägg
8 augusti 2012
Stolze skrev:
årets trådlyft, men christoffer, är det på höger eller vänster sida du menar?

MVH

Brukar du ha kupévärmaren monterad på förarsidan alternativt har den liggande där? Har inte sett en ända bil hittills som har motorvärmaren på vänster sida utom min far som drar en skarvsladd genom vänster bakdörr... tongue

18 Inlägg
8 augusti 2012
Ursäkta, skyller på trötthet efter långt arbetspass! roll

Sök