4826
Sök

Vilken avstämningsfrekvens ska jag rikta in mig på? (Golf mk2)

Bessewisser
556 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag ska bygga en baslåda till en Golf och jag har kollat lite med olika avstämningsfrekvenser osv och undrar vilken jag ska rikta in mig på till min Golf 2:a?

Hoppas någon kan detta!

Basar: Mutant MT1207X 2 st

//SkyNard
Senast redigerat av SkyNard (15 mars 2009)

How low

497 Inlägg
15 mars 2009
kör på 38hz de e de bästa till musik tycker jag men vill du ha spl så kör på 3hz under bilens avstämningsfrekvens typ 50hz

Basknarkare
470 Inlägg
15 mars 2009
jag säger runt 35 jag smile gräver djupt och fint då tongue och som audi powah sa ca 50 Hz för spl smile

Team Carbonize

660 Inlägg
15 mars 2009
Stejfaan skrev:
jag säger runt 35 jag smile gräver djupt och fint då tongue och som audi powah sa ca 50 Hz för spl smile

Hejsan!
Råka skriva från mitt gamla konto! tongue Soderqvist = SkyNard.

jag tror det får bli runt 50 Hz då jag är ute efter grymma dB (För dom basarna), det står i manualen att man ska ha ett basfilter som är inställt på 25 Hz, jag har ingen aning om sånt här jag antar att dom menar att jag ska "klippa bort" alla frekvenser från 25 Hz och neråt för att inte skada basen.

Hur bygger jag ett sånt filter? Eller kan jag köpa ett sånt? som sagt ska bygga och stämma av till 50 hz!

En fråga till också när det gäller själva avstämningen, när jag ska kontrollera den ska jag ha en skiva som går från 25 hz - 100 hz och mäta med en spänningen över basen och jag ska också koppla ett effektmotstånd i serie med basen (Enligt bilstereoipraktiken.se), det stod att jag skulle ha ett par Ohm på motståndet så jag misstänker att dom menar 2 ohm då, vart kan jag hitta ett bra sånt motstånd?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Sök