3174
Sök

Gaah elfel i Golf 3 VR6 !! ( Fixat )

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Hejsan! Nu har det uppstått härlifga elfel!
Elhissmotorn på passagerar sidan gav upp! Hopp tänkte vi o plockade en ny fungerande på från skroten.
Den funka inte när vi koppla in den här.
Istället så började TAKLUCKAN stängas o öppnas :S  =/
Wtf tänkte ja o kollade runt lite utan några framgångar , säkringar hela , relä´n verka okej o lukta varken bränt eller ärgade.
Misstänker kanske jordfel i bilen ??
Eller är det kortis ??
Nån som har lite tips på hur jag kan felsöka lite mer ??
Har mätt upp knappen till elhissen o den får ström!
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (3 april 2009)

C H E V R O L E T <3

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 mars 2009
Children-Of-Bodom skrev:

just det som brukar vara fel....kan du hissa den från förar sidan?

btw du verkar ha postat i helt fel forumsdel roll
Senast redigerat av MeloveGolf (17 mars 2009)

5 042 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

just det som brukar vara fel....kan du hissa den från förar sidan?

btw du verkar ha postat i helt fel forumsdel roll

Nej det är då takluckan öppnas sad Hm ber om ursäkt om jag postat denna tråd i fel ? Nån mod lust o fixa sånna fall smile ??

C H E V R O L E T <3

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 mars 2009
Children-Of-Bodom skrev:
Nej det är då takluckan öppnas sad Hm ber om ursäkt om jag postat denna tråd i fel ? Nån mod lust o fixa sånna fall smile ??

om du försöker stänga så öppnas takluckan? provat att ha loss batteriet en liten stund? (min har också flippat så där smile ner med alla rutor + taklucka i -20 grader )

annars kolla i dörren på passagerar/förar sidan den svarta kontakten som finns där kablarna går in i själva bilen (bra förklaring roll ) som finns där sitter oftast felen vet inte vf dock men dom kan få sjuka spel om det spökar där..

annars får du följa upp under ratten och se vad som hänt....

61 Inlägg
17 mars 2009
Kolla på kablaget mellan förardörren och in i chassiet. inte helt ovanligt att jorden kommer kontakt med chassiet och då kan mycket konstigt hända.
Kolla om vacuumpumpen bak i skuffen fungerar.

5 042 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
tack för tipsen! Ska kolla upp detta så återkommer jag om jag hittar nått som är fel smile !

C H E V R O L E T <3

Random Hero
4 047 Inlägg
17 mars 2009
mackelito skrev:
Kolla på kablaget mellan förardörren och in i chassiet. inte helt ovanligt att jorden kommer kontakt med chassiet och då kan mycket konstigt hända.

om jorden kommer i kontakt med chassiet kommer inget hända de e bara bra tongue hehe

men kablarna där i mellan är ett vanligt fel på dessa bilar !
Senast redigerat av DusanMandick (17 mars 2009)

Dog food lid. Backwards

5 042 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

om du försöker stänga så öppnas takluckan? provat att ha loss batteriet en liten stund? (min har också flippat så där smile ner med alla rutor + taklucka i -20 grader )

annars kolla i dörren på passagerar/förar sidan den svarta kontakten som finns där kablarna går in i själva bilen (bra förklaring roll ) som finns där sitter oftast felen vet inte vf dock men dom kan få sjuka spel om det spökar där..

annars får du följa upp under ratten och se vad som hänt....

Testat att nolla med batteri urdragen. Blev ingen skillnad men ska soms agt kolla upp kablaget imorgon smile

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
mackelito skrev:

Även om vaccumpumpen skulle vara kass så har det väl inget med rutorna att göra ? Eller är jag ute o cyklar ?? smile

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Hej igen!
Tack för alla tips! Det var ett kabelbrott i kablaget mellan dörr & kaross!
Den bruna ( konstant ström ) hade gått av! Så har lödat nu & eltejpat!
Funkar kanon! Dock så har jag fått fel elhiss till Förar sidan hmm men ska ta o ringa imorgon smile hehe-
Trevlig kväll på er krappar o tösor! big_smile Mmmm mycket goda Grolish här wink
Tack för hjälpen!

C H E V R O L E T <3

Sök