4102
Sök

Kan ej öppna bildörren inifrån

22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Hejsan!

Under en kallare period så gick något sönder i bildörrs-låset så jag kan ej längre öppna inifrån.
Jag har en Audi S6 från '96 och den dörren jag inte kan öppna är förardörren, så de är ganska jobbigt!
Någon som har någon idé om vad det kan vara samt någon lösning?
Har försökt ta bort panelen, men hittar bara 2 skruvar? känns som det borde vara fler.
Mycket tacksam för svar!

144 Inlägg
18 mars 2009
Undertill på dörren sitter fler skruvar...Fönsterveven måste oxå demonteras.

Robban

Robert

22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Robban30 skrev:
Undertill på dörren sitter fler skruvar...Fönsterveven måste oxå demonteras.

Robban

har kollat under flera gånger, har inte sett någon. Det sitter elhissar på den så de finns ingen fönstervev. Men tack ändå:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
Säkerligen vajjern som släppt från ett clips som håller den på rätt plats (så inte vajjern kan ta en genväg och med de blir för lång).

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (18 mars 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Säkerligen vajjern som släppt från ett clips som håller den på rätt plats (så inte vajjern kan ta en genväg och med de blir för lång).

Mvh Tommy

Har också tänkt i dem banorna, men måste få bort panelen för att vara säker. Men alltid skönt att man inte verkar vara helt fel ute:)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
AudiS6 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Har också tänkt i dem banorna, men måste få bort panelen för att vara säker. Men alltid skönt att man inte verkar vara helt fel ute:)

Jaa elllr hur smile HAr du otur så är vajjern av, det var de på min (iofs mkt äldre bil). Den kostade just under 500-lappen.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
AudiS6 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jaa elllr hur smile HAr du otur så är vajjern av, det var de på min (iofs mkt äldre bil). Den kostade just under 500-lappen.

Mvh Tommy

Men ingen astronomisk summa om man tänker på hur mycket lättare de blir att kunna öppna dörren igen:D
Men om den skulle vara av, är de svårt att få tag på ny?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
AudiS6 skrev:
te_wik skrev:
AudiS6 skrev:

Mvh Tommy

Men ingen astronomisk summa om man tänker på hur mycket lättare de blir att kunna öppna dörren igen:D

Nej precis smile Nej den var väl inte så svår att få tag på. Men jag fick beställa från tyskland via en reservdelsbutik i finland. V.A.G tar säkert de dubbla för en vajjer.

Mvh Tommy

22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
AudiS6 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Nej precis smile Nej den var väl inte så svår att få tag på. Men jag fick beställa från tyskland via en reservdelsbutik i finland. V.A.G tar säkert de dubbla för en vajjer.

Mvh Tommy

ok, tack så mycket för hjälpen:)

498 Inlägg
22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
enpatte skrev:
http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/ … ers_a6.pdf

Här ser du hur man lossar dörrsidan, lycka till. wink

Riktigt bra länk ju:D
Ska till väldigt mycket om jag misslyckas nu:P
Tack Så Mycket!!!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/597708_xren22.jpg

Det är denna, nr 31 som brukar släppa. Det är en metallklämma, inte ett plastclips som jag skrev tidigare.

Lycka till.

Mvh Tommy

22 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/597708_xren22.jpg

Det är denna, nr 31 som brukar släppa. Det är en metallklämma, inte ett plastclips som jag skrev tidigare.

Lycka till.

Mvh Tommy

Tack Så Mycket, ska försöka fixa de imorgon när det är lite ljusare och varmare ute:)

22 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Testade idag att få bort panelen enligt länken. Det funkade kanonfint:D det var vajjern som hade hoppat av nere vid låset. Men lätt att bara sätt tbx:)
Tack för all hjälp!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 mars 2009
AudiS6 skrev:
Testade idag att få bort panelen enligt länken. Det funkade kanonfint:D det var vajjern som hade hoppat av nere vid låset. Men lätt att bara sätt tbx:)
Tack för all hjälp!

Perfekt! big_smile

Mvh Tommy

Volvo850-92
1 680 Inlägg
19 mars 2009
Du borde skaffa en fjärrkontroll som du trycker på, då öppnas dörren wink big_smile
Senast redigerat av Volvo740-88 (19 mars 2009)

Sök