Köpte 2 poliga Led-dioder med xenon-look som jag skulle ha i varsel/parkeringsljuset på 240n fram och provade dom på bilen men då funkade bara varselljuset och inte parkeringsljuset. Köpte likadana led-dioder på ett annat ställe tidigare och då var det tvärom, då funkade bara parkeringljuset men inte varselljuset.
Nån som har nån erfarnhet av detta och vet nån lösning???
ajsing bajsing. för dioder har ju de roligt me att dom bara leder ström åt ett håll
okej för jag ringde dit nyss var jag köpte led-dioderna och den jag pratade med sa att jag skulle skifta plats på den bruna och den svarta kablen, men började fundera att svart kabel är ju jord. Då borde ju inte lampan funka, men det kanske den gör då eftersom strömmen går på ett håll som du säger, eller???
prova, händer inte ett smack med en diod om du sätter den åt fel håll, o svart behöver inte va jord, för i en vanlig glödlampa kvittar de hur jord o plus sitter, så de e lite gissning
prova, händer inte ett smack med en diod om du sätter den åt fel håll, o svart behöver inte va jord, för i en vanlig glödlampa kvittar de hur jord o plus sitter, så de e lite gissning
okej ska prova, tycker det verkar som att det är detta att lampan är 2-polig 21/5w som strular till det, köpte BA9s lampor att ha som regplåtsbelysning och parkeringsljus i extraljusen med och dom funkar