3569
Sök

Startmotorn bara KURRAR när man vrider på nyckeln, kan man göra något eller bara köpa ny?

28 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Mvh Erik

21 761 Inlägg
21 mars 2009
Hur menar du med "kurrar", låter den bara svag eller låter det som att drevet slirar mot svänghjulet?

28 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
som att drevet slirar mot svänghjulet passar väldigt bra ihop.. vet du va man kan göra lr?

21 761 Inlägg
21 mars 2009
Det kan ju vara tex dålig kontakt i pluskabeln, dålig jordkontakt eller att solenoiden kärvar.

Är det på din Mitsubishi?

28 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
ja det är Mitsubishin som krånglar, det konstiga är att det aldrig varit något problem tidigare eller sist jag körde med henne. märkte ingenting som var konstigt men jag får väl prova att ruska lite i den under tiden någon försöker starta så kanske vi märker om de är glapp någonstans, annars är de väl bara att byta fanskapet..   varför händer sånt här den finaste strögar-dagen på året? hm helvete

1 562 Inlägg
21 mars 2009
starkransen kanske är dålig.då har du lite jobb

6 Inlägg
21 mars 2009
Testa slå lite på startmotorn så kanske den hoppar i. Kanke inte funkar men då har du iaf testat. smile

518 Inlägg
21 mars 2009
är nog solenoiden som inte slår till ordentligt. slå på startmotorn lite försiktigt så hoppar den igång men den kommer nog  snart paja helt.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
21 mars 2009
per-axel skrev:
Testa slå lite på startmotorn så kanske den hoppar i. Kanke inte funkar men då har du iaf testat. smile

Detta är ju inte helt omöjligt! Startmotorn kan faktist hamna ur läge, har hänt en gång för mig. Fram med ett kvastskaft och banka lite, sen var det bara att köra! wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök