idag har jag skruvat på bilen från kl. 8 imorse tills nu ungefär
började med att skruva bort front på min 740 -90a samt tog ut motorn och låda.
sedan började jag kapa front (innerskärmar, lampfästen med mera) på bägge bilar för att montera nya fronten på min 745 -88 tic
resultatet blev bättre än väntat med en passform som är fan bättre än original.
riktigt nöjd då jag hört att det ska va ett jävla jobb att byta front på en -88 till nyare men kan säga att det va inga problem. alla er som funderar på byta front. GÖR DET! sjukt enkelt om man bara tänker efter en gång extra innan man tar fram vinkelkapen
hann dock inte ta några bra bilder och glömde såklart ta bilder under "operationen".
men ni som har frågor om att byta front. kontakta gärna mig så svarar jag på era frågor angående det.
här kommer några bilder iaf från dagens arbete:
Baklampor bortplockade från -90an.
motorn urplockad från -90an. där ser ni även hur jag kapat innerskärmarna för att sedan montera på andra bilen
här har jag skruvat dit skärmar,huv och lampfästen för att kolla passformen. Resultat= GRYM
blir sjukt snyggt när det är klart
lägg märke till hur hög den är utan motorn ditskruvat samt med orignal upphängning i fram
traktor?
imorgon blir det mer skruvandes samt ihop svetsning av fronten. det ska rostskyddas och lackas i motorrummet är det tänkt också
EDIT: glömde nämna att innertaket är lackad svart nu och även små detaljer. dörrklädslar skall kläs om imorrn och ja. allt blir svart
sedan åker audi stolarna in