Började räkna lite idag på vilken tid jag borde kunna köra med bilen, om man skulle försöka.
Jag jämför mot Robert Heléns Nissan 300TT, orginal med uppställd ladd och spridare tror jag. Den väger 1700kg. Effekten vågar jag knappt gissa men en sån lämnar 286hk orginal.
Robban
Reaktion 60-fot Hast201 Tid201 Hastighet Sluttid
,5637 1,7948 134,56 8,2557 172,86 12,8944
Björn
1,1924 2,5313 129,59 10,0313 164,63 14,8722
Om vi kollar på 60-foten så har vi 0,7s redan där i differans. Sen boogade jag ju 2ans varvstopp (hade ju en supra med öppen wg till vänster och ingen varvräknare) ett par gånger innan jag hann få i 3an detta var innan 201m tiden/hastighet. Hade jag inte gjort det hade jag troligtvis haft ungefär samma hastighet som Robban.
Kollar vi sedan hastighetsökningen från 201m-402m så ökar han 38,3km/h och jag ökade 35,04km/h.
Min slutsats av detta är jag har potential till en LÅG 13.
Bmwn går bättre än vad min 850 gjorde på 2bar, men ok, den spann ju bara. Bmwn sitter som ett frimärke på backen istället!
Jag är mer än nöjd. Synd bara att man MÅSTE köra en bra tid för att folk fatta hur bra en bil går, men som jag har sagt hela tiden det är ingen strippbil, det är en bruksbil som ska funka till allt men främst bankörning.
Jag bjuder mer än gärna på en åktur om ni ser mig, bara att komma fram.
Någon som är värt att nämna var på hemvägen, låg en röd S60 och tryckte mig i röven i Emmaboda. Jag slog i 2an o sparka te på kopplingen å ritade lakrits en bra bit framför honom. Lite längre fram stod en grön Volvo 850 och skruvade (mittöver tvättmacken) jag gjorde samma sak igen förbi honom. Många glada miner.
När jag svängde in i Emmaboda för att äta så körde den röda volvon förbi och det såg ut som de skulle köra av vägen som de stirrade, hehe.
Efter vi ätit och for hemmåt så fick jag en hoj i röven, nån sporthoj av okänd typ. Han försökte köra om men kom aldrig om, hehe. Släppte honom sen och fick en stor tumme upp! Riktigt skön känsla!!
Senast redigerat av phonic (17 maj 2009)