3839
Sök

Chockhöjning av bensinen

756 Inlägg
23 mars 2009
det är samma sak i norge. lilla lilla norge ska liksom redda alla tror dom tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
23 mars 2009
USA kollar inte ens åt Sverige mer än då någon av våra politiker ska komma å skaka deras presidents hand. Och varför man då skulle tro att någon stormakt likt USA skulle se våra satsningar för miljön är i mina ögon bara önskedrömmar. När dom kollar hur de ser ut i Europa så kollar dom på vad England Frankrike och Tyskland gör. Som någon annan skrev tidigare i tråden så tror jag också att siffrorna är lätt överdrivna.

Och de där med global uppvärmning känns mest bara som en trend ungefär som hålen i ozonlagret för ett par år sedan. Just nu snöar de då rätt mycket här och de har varit den kallaste och snöigaste vintern på väldigt många år.

Teddan
2 495 Inlägg
23 mars 2009
Stoorn skrev:
USA kollar inte ens åt Sverige mer än då någon av våra politiker ska komma å skaka deras presidents hand. Och varför man då skulle tro att någon stormakt likt USA skulle se våra satsningar för miljön är i mina ögon bara önskedrömmar. När dom kollar hur de ser ut i Europa så kollar dom på vad England Frankrike och Tyskland gör. Som någon annan skrev tidigare i tråden så tror jag också att siffrorna är lätt överdrivna.

Och de där med global uppvärmning känns mest bara som en trend ungefär som hålen i ozonlagret för ett par år sedan. Just nu snöar de då rätt mycket här och de har varit den kallaste och snöigaste vintern på väldigt många år.

att usa inte kollar åt sverige visar bara på din okunskap.
vet du vem som är i Usa och hjälper dom med bankkrisen ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Lökare
128 Inlägg
23 mars 2009
Stoorn skrev:

Det verkar som att alla har glömt bort att för bara några år sedan så var det hysteri om global nedkylning.

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
23 mars 2009
r-ted skrev:
Stoorn skrev:

att usa inte kollar åt sverige visar bara på din okunskap.
vet du vem som är i Usa och hjälper dom med bankkrisen ?

Okej dom kollar åt oss när dom vill ha hjälp med sin ekonomi, eller fildelnings historian. Men nu var väll ämnet den såkallade "miljökrisen" och orimliga skattehöjnigar? Tror du verkligen att om regeringen skattar ihjäl Sveriges bilister att regeringen i USA kommer tänka att de vi gör är riktigt bra och efterapa vår fordonspolitik? Sen att USA står för 21% av världens Co2 utsläpp kan väll ge lite perspektiv åt någon. Visst de är ett jävligt stort land men hela EU stod för 12%. Det finns enligt uppgifter bara ett land i världen som har högre Co2 utsläpp än USA och det är Kina. Detta är visserligen uppgifter från 2007 men de var de senaste jag kunde hitta utan att söka på Google i flera timmar, jag har vettigare saker att göra. Men de smartaste att göra för att minsta Co2 utsläppen är att sluta använda kolkraft. De är den största miljöboven vi har just nu.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
23 mars 2009
Läste något liknande för länge sedan. Och det gäller exakt samma sak. Att man måste höja bensinpriserna så att ingen vill åka bil. Det puckona inte verkar förstå är ju bara det att man inte åker bara för att, utan för att man måste. Utan bilen stannar Sverige (och världen också för den delen)!

Det är väl tur att man har en etanol-kärra då, även om det inte heller är det bästa, ur miljösynpunkt.

Makaronborrare
993 Inlägg
23 mars 2009
saabgutten skrev:
det är samma sak i norge. lilla lilla norge ska liksom redda alla tror dom tongue

Läste det att man vill stoppa försäljningen av nya bensindrivna bilar 2015 i Norge. http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml

1 878 Inlägg
23 mars 2009
blir det verklighet lägger jag bil intresset på hyllan.
men som sagt, allt svenska folket gör är bend over and take it.

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
calibra1992 skrev:
saabgutten skrev:

Läste det att man vill stoppa försäljningen av nya bensindrivna bilar 2015 i Norge. http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 … /index.xml

Och vad tjänar det till att förbjuda bensinbilar i BARA norge? Ska dom göra nånting så får det ju vara över hela världen, när alla sånna här små länder försöker göra nått, så slutar det bara med att dom gör livet extremt surt för sin egen befolkning, men inte fan hjälper det miljön...

Suck...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 570 Inlägg
23 mars 2009
Spela roll om några svenskar slutar köra bil när alla indier får köpa nya Tata Nano överkomligt smile

95 Inlägg
23 mars 2009
som sagt, tröga politiker som lever i en dröm värld.

Dom vill uppenbarligen att man ska börja leva som nån form av Amish
och åka häst och vagn, med en lag på att hästen måste ha en katalysator upp tryckt i röven big_smile

378 Inlägg
23 mars 2009
Världen gavs skitig till mig, jag lämnar den skitig till nästa.

// KimpaaBooY

1 772 Inlägg
23 mars 2009
Tror inte ett dugg på växthuseffekten. Hur ska vi människor kunna påverka vad som händer med stora jorden, när vi inte ens vet hur den skapades?

Låt naturen ha sin gång, men som vanligt måste det väl finnas något att prata om...

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

14 Inlägg
23 mars 2009
FireTraXX skrev:
lol, händer detta så kommer jag börja stjäla tankbilar.

lätt jag är på jag med lol

782 Inlägg
23 mars 2009
Jag fattar inte varför sverige ska va det landet som ska stoppa uppvärmningen, vi och några få länder är ju dom ända som tjänar på att det blir varmare.

Mej gör det inte något om bensinen kostar 50kr/l, det kommer nog bara få mej att gå över till nitrometan o mettis som är mycket roligare än bensin. Iof behöver jag ingen bil till jobbet utan jag är bara ute o nöjeskör.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 mars 2009
Ja det verkar ju intelligent.
Då kommer en väldigt stor del av lönen gå till bensin...

Och vad händer då?
Jo mindre pengar att handla för, som i sin tur leder till mindre handel. Som leder till mindre tillväxt, som leder till uppsägningar.

Men visst det är ju inga problem för staten som kommer bada i pengar.

Jonas

1 754 Inlägg
23 mars 2009
Vi kan inte nå målet. Så pass dyr bensin gör att man inte har råd att köra.
Kan inte vi i Sverige för en gångs skull sluta kämpa oss till förstaplatsen?

Varför är det så mycket utsläpp nu för tiden? För att alla u-länder börjar komma ikapp oss och då behöver de kraftverk. Det är felet, för många länder blir rika nog att bygga kolkraftverk. Varken Kina eller Indien kommer sänka sina utsläpp.
Senast redigerat av Holiace (23 mars 2009)

Jag kan inget om allt.

4 506 Inlägg
23 mars 2009
Gör något åt flygtrafiken ist, Dom förbrukar ju bränsle som ingen annan.

Jag skulle vilja genomföra ett pisseprov i rikstan.
Politiker måste ju vara det största pundar packet som existerar.
Senast redigerat av _Wallis_ (23 mars 2009)

Kan du andas kan du dö.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
23 mars 2009
ska vi parkera utan för riksdagen nån sommar dag o stå och stoppa upp hela skiten?, eller ställa sig o blockera nån motorväg?, Jag är på, vars som helst i landet, bara de känns ordentligt!

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

4 506 Inlägg
23 mars 2009
Mattevr6 skrev:
FireTraXX skrev:
lol, händer detta så kommer jag börja stjäla tankbilar.

lätt jag är på jag med lol

Sign me up. + Avverka de personerna som kom på denna "briljanta" iden.

Kan du andas kan du dö.

Sök