3680
Sök

Chockhöjning av bensinen

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 mars 2009
Lardi skrev:
Seth skrev:
LeafBox skrev:
Det här kommer ju inte funka, i princip ingen kommer ju ha råd att komma till jobbet.
Efter som tex bussarna måste höja priset dramatiskt oxå då dom oxå behöver månge liter bensin om dagen.
Så efter typ 1 vecka när alla har användt upp sparförådet för att ta sej till jobbet, så kommer allting spåra ur och det kommer att gå ner igen

Nja vad jag vet behöver inte bussarna ens en droppe bensin tongue

diesel/biogas osv.... mohaha

Ah men tongue
Kul ni ska vara då, Det utgår ju iförsej inte, ör det BARA bensinen, eller även diesiel och miljöbränsle?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
23 mars 2009
pampers138 skrev:
Bensinpriset måste mer än fördubblas fram till år 2020 för att utsläppsmålen för koldioxid i Sverige ska klaras. Det innebär ett pris på över 27 kronor per liter, enligt en ny rapport från Sika.

STOCKHOLM. Bensinpriset måste mer än fördubblas fram till år 2020 för att utsläppsmålen för koldioxid i Sverige ska klaras.

Det innebär ett pris på över 27 kronor per liter i dagens penningsvärde, enligt en ny rapport från Statens institut för kommunikationsanalys (Sika) som Sveriges Radios Ekoredaktion tagit del av.

Höjs inte priset till denna nivå kommer bilåkandet och koldioxidutsläppen bara att fortsätta öka.

Men miljöminister Andreas Carlgren (c) avfärdar slutsatserna i rapporten.

– Det finns inte i min tankevärld, säger han till radion.

– I stället måste vi ha starkare åtgärder när det gäller att se till att bilarna blir mer miljövänliga. Vi kommer också att behöva lägga om en del av transportsystemen så att det blir tydligare att vi till exempel kan transportera gods på järnväg.

Motormännen anser att förslaget är ”groteskt”.

– Det är ju så groteskt att man till och själva i princip har förkastat det. Man har sagt att samhällsekonomiskt är det inte lönsamt att göra på det här sättet, säger Tomas Nilson, presschef på Motormännen.

De svenska koldioxidutsläppen står för 3 promille av de globala utsläppen och transportsektorn för en tredjedel av de svenska utsläppen. Det betyder att svenska transporter står för 1 promille av de totala utsläppen, enligt Nilson.

– Nu vill man rädda världen genom att hårdbeskatta den här enda promillen ytterligare, säger Nilson

Inklippt från:  http://sydsvenskan.se/sverige/article32 … kravs.html

Jag personligen tycker det är förjävligt!! mad  Dags för mig att tillverka mig egen soppa!

Som sagt så vid valet 2010 så kommer jag i allafall skänka bort min röst till ett missnöjes parti wink

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Har alltid rätt!
689 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Ja tycker iaf de e skönt att de inte bara jag som vill göra nått elakt med vår regering smile

Jag vill bjuda dem på ägg:) i allra färskaste form wink

Livet är ett helvete, du är bjuden!

406 Inlägg
23 mars 2009
Sverige är ju ett skit land, hade jag vart modigare av mig hade jag flyttat! men det är väl bara att betala som vanligt.. vi får ju sota för allt här i världen.. trotts våra 3promille haha sjukt... dax att de andra länderna gör nått ist! /Andreas bergström

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Teddan
2 495 Inlägg
23 mars 2009
pampers138 skrev:
Ja tycker iaf de e skönt att de inte bara jag som vill göra nått elakt med vår regering smile

varför????
vad har dom gjort för fel ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

313 Inlägg
23 mars 2009
Men vad är lilla bilen igentligen.. Tänk alla båtar och äckliga kryssningsfartyg som förpestar Östersjön och alla andra hav!!!.. Gör något åt flygplanen.. Skulle man satsa mer på höghastighetståg mellan länderna så hade det varit smidigt... En start med ett vanligt passagerarflygplan så kan man säkert köra 10 bilar i 80 år för att släppa ut lika mycket.. TÄNK PÅ DET ALLA POLITIKER SOM FLYGER ÖVERALLT...! Men det drabbar ju inte dom som har pengar som gräs för det delen..!

Har alltid rätt!
689 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
r-ted skrev:
pampers138 skrev:

varför????

För att de uträttar planer som de har råd med, inte folket.

Livet är ett helvete, du är bjuden!

vinnarskalle!
907 Inlägg
23 mars 2009
Lardi skrev:
vi kan göra detta, vi måste bara tro på oss själva! haha

Haha, precis vad jag tänkte också lol

801 Inlägg
23 mars 2009
om dem höjer soppan till 27 spänn litern kommer huvuden att rulla. Folk kommer inte stå ut med det.

kommer ALDRIG att funka.

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
Roundcube skrev:
om dem höjer soppan till 27 spänn litern kommer huvuden att rulla. Folk kommer inte stå ut med det.

kommer ALDRIG att funka.

Fast å andra sidan hade väl folk än "10kr/l" gräns oxå...o den har vi ju lyckats passera... hmm

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

3 650 Inlägg
23 mars 2009
_zigge_ skrev:
Men vad är lilla bilen igentligen.. Tänk alla båtar och äckliga kryssningsfartyg som förpestar Östersjön och alla andra hav!!!.. Gör något åt flygplanen.. Skulle man satsa mer på höghastighetståg mellan länderna så hade det varit smidigt... En start med ett vanligt passagerarflygplan så kan man säkert köra 10 bilar i 80 år för att släppa ut lika mycket.. TÄNK PÅ DET ALLA POLITIKER SOM FLYGER ÖVERALLT...! Men det drabbar ju inte dom som har pengar som gräs för det delen..!

hur tror du det blir om fartygen försvinner samt flygplanen? Kryssningfartygen och östersjön är en stor del av mitt liv ialf. Hellre 27kr än att fartyg och flygplan försvinner.

Missuppfattade inlägget..men orkar inte skriva rätt gonatt
Senast redigerat av Kesler (23 mars 2009)

49 Inlägg
23 mars 2009
Man har ju inget val, man måste ju tanka. När dieseln gick över 10:-/l var det många som gick i taket, smärtgränsen var nådd och hela skogs och åkerinäringen var i fara. Sen small det bara till så var dieseln uppe  i 15:-/l, men ingen slutade tanka eller köra bil för det. Nu är det billigt att tanka igen när det "bara" kostar 10:-/l, när vi är uppe i 15:-/l är det inte så farligt för där har vi ju varit förut och det gick ju bra. 
Dollarn stiger stadigt och när man kan börja ta 100 dollar fatet igen så stiger bränslepriserna fort, salta med lite energi och koldioxidskatt så börjar det svida ordentligt.... men vi kommer ändå att köra bil och klaga på hur dyrt det är och fråga oss varför ingen gör nått. 27:-/l för bensinen år 2020 låter inte helt otroligt om man backar 11 år och jämför bränslepriserna
Senast redigerat av 125fors (23 mars 2009)

660 Inlägg
23 mars 2009
Fy fan säger jag bara!

Att politikerna vill ha in mera pengar är ju något vi aldrig kommer bli av med, men vart går pengarna? Läste i våran lokala tidning Gävledagblad att socialbidragen i gävleborg fördubblades förra året och redan i år (början av mars) hade socialbidragen ökat med 20%, där i ligger bland annat felet!

Sen att dom använder "miljön" som moralisk murbräcka för att få in mer pengar är juh helt sjukt! Jag kommer då inte åka mindre bil och jag ligger på en förbrukning av ca 2 500 kr/mån nu. om det nu ökar till 5 000 kr so be it, får strunta i skräpmat och snus.. Måste juh till skolan.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

3 121 Inlägg
23 mars 2009
Med "hjälp" av finanskrisen så kommer co2 att ligga på en betydligt lägre nivå än prognostiserat det närmaste året.
Senast redigerat av viccoA (23 mars 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
23 mars 2009
Grejen är att när man jämnför bensinpriser förr med bensinpriser idag.... så bör man tänka på att man tjänar mer idag än förr också... om folk tjänar mer pengar 2020 så kanske det blir samma sak som idag.

sverige kommer att bli ett U-land igen... om vi inte får bra politiker! politiker som inser att vi inte kan rädda världen själva.

Och jag tror inte på att bensinpriset har med miljö att göra. visst stadsborna behöver inte köra bil varje dag, och det är ju sthlm och GBG dem kollar på när dem säger "svenska folket"... har varit där och det går lokaltrafik hela tiden... vänta 5 min så kommer nästa. Missar du bussen kommer du bara 5 min för sent för sen kommer nästa.

Det är ju bara i storstäderna detta funkar, och här får man vara glad om bussen ens kommer fram. En eller ett par bussar om dagen funkar inte...

jag ser det så här. om du vart du än befinner dig i sverige, har lika tät lokaltrafik som du har mitt i sthlm o GBG då kan dem skatta på... men det får inte heller kosta mer att åka buss än det gör i GBG(typ 10kr för 90min, obegränsad sträcka och du åker buss/spårvagn, och det är bara att byta hur många ggr du vill)

och då kan man fråga sig om bilen är så farlig endå, med tanke på vad en sån konvoj skulle släppa ut.
Senast redigerat av AcesHigh666 (23 mars 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
23 mars 2009
tongue  Förr eller senare så kommer den där filmen Andravågen slå in på värkligheten.
Uppror i hela europa å sen ..........big_smile *Bom*

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Teddan
2 495 Inlägg
24 mars 2009
pampers138 skrev:
r-ted skrev:
pampers138 skrev:

varför????

För att de uträttar planer som de har råd med, inte folket.

det är en studie/önskan/vilja/kalla det vad du vill från ett institut som bara jobbar med att räkna på sådant.

Inget som våran regering har kommit på eller kommer klubba igenom,
Så om alla slutar lipa nu och torkar bort snoret , så skall ni se att det löser sig.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Muttley
24 mars 2009
Ni får köra mer=) så vi slipper snön helt så kan alla som har motorcyklar köra året runt=). så blir de inte så dyrt för oss iallafall:)

1 814 Inlägg
24 mars 2009
r-ted skrev:
pampers138 skrev:

varför????

Jag hoppas verkligen att du skojar...roll

Finlirare
478 Inlägg
24 mars 2009
Vad gör jänkarna åt miljöproblemen, jo dom flödar i soppa och verkar inte göra nått. Och lilla Sverige ska bli lidande istället. Låt världsmakterna göra något åt miljön istället, då det är främst dom som ställer till det.

Sök