nu jäklar e d meckande på hög nivå.
fick hem grenröret från ppf igår! och det var jääkligt grymt! ruggit slimmat och välgjort, riktigt fint både ut och invändigt så det var skitkul!
behövde fila upp hålen en aning i flänsen mot toppen men sen gick det på, placeringen på turbon blir för jävla bra.
precis lagom nära fjädertornet så det finns bra med utrymme för tändkablar bland annat på andra sidan. sen hjälpte ragnar till igår och idag med ICn och tryckrören, så nu är dom så gott som klara på ena sidan ialf, lite färg som ska på sen ska det bara svetsas dit ett rör för dumpen men det är inte prioriterat nu.. och andra sidan är på börjad med.
men det tråkiga var att när jag skulle montera mitt polerade kompressorhus som ragnar åkt med så visade det sig att det inte passade då den nya turbon var något större!!
surt som fan jag trodde endast att det var avgashuset som var större.. så på den nya turbon ser anslutningen till tryckrören lite annorlunda ut så jag måste nog kapa ner det lite och slipa till det så det borde gå å få till.
t3 vs t4 fläns .köpte nya bussningar i delrin till växellänkaget av franzén på rejsa.elda ur gamla bustningen.ny monterade, grym passform!ny original plast och egen bustning gord av viktorkopplade även den sissta elen till tändningen och nästan alla kablar är vulkade.mums:)igen.kollektornmonterat, märks att det inte är det första grenröret dom byggt. grym placering av turbo och bra vinkel för downpipen. Nöjd.drog även på lite färg på expansionskärlet, tråkigt original plus att man ändå inte ser igenom hur mycket d är i, finns ju nivågivare!.SILIKONRagnar monterade ICn och byggde tryckrör. blir braa!på plats det mesta av rören, ICn ska dock få 2 fästen till på undersidan..Perfekt! kommer bli svarta rör då det rostar utan och jag vet ingen bra färg annars. tufft med svart motor! behövs inte skrytas med bling bling. effekt is the shiiet!stoppade även i kylarn med nya 336mm spalfläkten monterad, blev bra. kopplade även elen till den..anslutningen till tryckrören var större än 3tum så jag ska försöka kapa bord det och göra anslutnigen mer lika andra trubon.. sen ska stoora filtret på!köpte ny packbox till växellådan på bmw igår så den ska på också va jag och hämtade rotor och fördelarlock idag så det ska på också.
Hejs!