Fyhelvete satan i gatan( lång rad med svordommar!) va skönt! igår startade aset!!!
fixade allt som behövdes innan, böt den bakre packboxen i växellådan vid splindsade tappen där det drev ur olja, punktade upp downpipen och fick den svetsad av emil då hans svets inte var lika fucked up som våran, (Tack!) och i med oljer å vatten och massa annat skit som jag inte kommer ihåg.
Men ialf, så var det viktor och jag och vi lyckades lägga in mappen i vipec boxen (busenkelt) sedan var det till å vrida om nyckeln. 2 brandsläckare framme och sedan prova jag nöta på startmotorn 8-10 sek utan några livstecken. provade 1 gång till med lte pumpande gas då jag inte har någon tomgångsmotor. nästa försök gav jag full gas och då började den hosta och tända! fick den att gå i säkert 5 sekunder då jag blippade på gasen, sen kunde jag hålla den levande med gas,
sen märkte jag att den gick på tomgång, dock som skit men den höll sig
levande och det visade sig sen vara för att spället var för mycket öppet, så när jag gasade till när den blivit varm så rusa den upp till 3k rpm
tills jag han ur och skruva ner skruven på spället och då gick den skitfint på tomgången!
MEN problemet är när jag gasar så reagerar den skitskumt, som att tps signalen är "inverterad" för när jag trycker ner gasen så bluddrar
den och börjar varva upp men den låter dåligt men när jag släpper gasen då varvar den till fint!
Och släpper jag upp pedalen sakta så varvar den fint rätt högt upp mot 3-4k rpm beroende på hur sakta jag släpper upp pedalen?! skitmysko.
under tiden kollade vi efter läckage och det ända var ett litet läckage från oljereturen där svetsningen inte va ok, så den ska rivas bort idag och svetsas om. men ingenting som kom från motorn!
dock så fick vi slå av då jag hade glömt dra en slangklämmma till soppafiltret så vi fick sanera lite. men jag lät den gå upp i temp sen slog vi av, in och käkade nattmacka sen fortsatte jag och efterdrog toppen o ch fixade lite. men generelt sett så känns det jääkligt lyckat! nu finns det hopp!
dock när motorn stängts av så for en vattenslang av, men det visade sig att färgen jag lackat termostathuset i inte tålde värmen så bra så det blev som snor så det var nog därför slangen hade glidit av, ska bort med huset idag och skrapa rent.
jag får ladda upp fler bilder sen..
innan provstartenefterdrar toppen efter varmkörning.