tjena robin hurru behöver också en sådär fin lösning som du har istället för t-kors, har länge suttit och funderat hur jag ska lösa det eftersom jag ska koppla i olje trycks och olje temp mätare som jag köpt, hade dom en sån dära grej komplett eller fick dom "bygga" ihop en åt dig?
hehe jo idag fick jag samtal att bilen skulle upp i rullarna:) gick skitfint fram tills det började plockas ur lite effekt, då hängde inte soppan med. riktigt tråkigt, tydligen kom den upp bra i tryck men när den skulle pressas ur så sjönk det drastiskt, och efter mycket funderande fram och tillbaka så är det framförallt banjon som jag har ovanför pumpen som är största strypningen så jag får se, jag ska börja där ialf. hoppas att det blir bättre, kom upp i 374whp och 522wnm men då började det gå för snålt så laddet sänktes men samma sympton så tills vidare är det 350whp vid 1.1bar och då är det tydligen lite snålt på topp ialf så det är kompenserat (tändning förmodar jag) så det är inte riktigt full kareta vid 1,1 bar ialf, men det skjuter på bra kan ja säga! åkte med 15tums 195er hem från avesta å då ritar den fint på 4an. så det blir väll till å börja felsöka kring soppasystemt till helgen..
tjena robin hurru behöver också en sådär fin lösning som du har istället för t-kors, har länge suttit och funderat hur jag ska lösa det eftersom jag ska koppla i olje trycks och olje temp mätare som jag köpt, hade dom en sån dära grej komplett eller fick dom "bygga" ihop en åt dig?
MVH Gällivare turbo
Hej hej, mm funka riktigt bra, ne det fanns sånna block, handla på slangservice. Sen var det bara och koppla in det man vill:) funka riktigt bra, oljan rätt igenom till turbon sen tog jag oljetryck på sidan och plugga den sissta. skitsmidigt.
ska ni till gatebil på mantorp den 26-29juni då? vi ska nog åka dit med e30isarna.
fan va härligt då måste jag köpa en sån jag också hur går pärlan nu då? vet inte ännu, får se om jag blir arbetslös så blir de nog inget av det men har jag kvar jobbet så är de mycket möjligt men är ju som en bit att åka så blir nog bara 1 evenemang
rätt gött med vrid fick du ser jag vid vilket varvtal har du fullt ladd? bra jobbat, jag har följt tråden en längre tid nu, men skriver inte allt för ofta ;-)
tackar tackar! jodå det känns rätt bra, kul att köra men lite jobbigt det där med soppa problemet. gäller att jag får någon ordining på det så bilen går som den ska och får ut ialf lite mer pulver. vore smutt med 400whp men vi får se.
så här blev kurvorna, laddet finns ju inte jättetidigt men tycker det är rätt lagom;) är man van med sugmotor så åker man ju ändå alldrig under 5000rpm. men det börjar skjuta på vid 3k sen åker det på bara mer å mer.
Det har inte hänt så mycket med bilen, körde lite driftingträning på lunda flygfält i fredags men fick dra tidigare då det skulle studentfiras lite på hemmaplan. sen va man inte körduglig tills i morse.. men tänkte kolla lite på soppasystemet imorrn. riktigt trevligt att gå på omkörningar med hjulspinn. jag ska se till å filma lite grann när ja kör sen..
monterade soppatrycksmätare för å kolla när soppatrycket sjönk och det visade sig att det höll sig bra rätt långt! först förbi 6000 varv ungefär på 4an å lite tidigare på femman som det började sacka. jag fick lassa in ragnar å emil å lillbrorsan hans för å få lite vikt i bilen. så då vet jag ialf att det går bra å köra den lite hårt ialf. vilket jag gjort. provade även att koppla förbi soppfiltret för å så om det mot förmodan skulle vara någon strypning där men det var det inte så nu har jag ställt bilen och tagit ur banjokopplingen ovanför pumpen. Så ska jag troligtvis åka till slangservice imorrn och höra om det går å lösa på något annat sätt och hoppas att det blir bättre.:S
fick tag på en 90graders böj till soppan för å få bort banjon men problemet kvarstår! så jäävla surt! förmodligen pallar inte pumpen mera, kanske om man går upp i slangdimension men jag tror det är marginellt. så det lutar åt att jag kommer åka så här tills vidare.. till man får stålar till en till pump å nytt soppasystem och mappning på d. lägger upp lite filmer ialf, ragnar hängde med en repa och filmade lite.
hehe jodå! duger å åka till jobbet med. jo hoppas på å kunna köra mycket i sommar. Ska väll ner på gatbil om 2 veckor, tror dock ine att jag ska köra.. sen blir det lite mer konbaneåka och framförallt driftingtävling på lunda i år igen den 23 augusti som man får sattsa på!!
så imorgon bär det av till mantorp för å festa till!! blir ingen körning för min del, även om man övervägt det både en å två gånger men jag har bestämt mig för och bygga nytt soppasytem för pengarna istället. en till 040 bosch pump är på väg så om bilen kommer hem hel på söndag så åker nog tanken ner på måndag! hade hejs!
hemkommen från gatebil, kanonhelg med mycke av allt, framförallt sol. bilen höll även om den läckte vatten på vägen ner som sedan självläkte på hemvägen.. har inte bestämt mig om jag ska börja med soppasytemet då jag förmodligen inte har råd att bromsa bilen denna månaden ialf då bilen bara kommer bli stående i så fall.. ska fundera tills morgondagen.. tjo!
Helvete vilket nice projekt Å motorljudet är ju svåröverträffat också, rena ljudporren ^^
Tackar! Riktigt kul att det uppskattas!
efter lite funderingar så bestämde jag mig för å fösöka fixa till ett nytt soppastem så jag började ikväll med å riva ner avgasystem och kardan och fick ner tanken och ur med pumpen, svartsiliconen hade tätat väldigt bra och såg ut att pallat med e85 utan några problem. så det blir det i fortsättningen med, får se om jag kommer över några koppligar och slang imorgon. tänkte ialf köpa 2 nya soppafilter, ska leta upp några vettiga som har gängkopplingar.. landar väl några bilder på det sen.
idag va jag till jobbet (fast man är semesterfirare! och kom över lite slang från rörmokarn, men sen blev det knivigare då pumparna och filterna är mm gänga och det hade ju inte han.. så efter mycke funderingar fram och tillbaks så har jag bestämt mig för följande: köper grejer i uppsala och gör en identisk rörkoppling vid den nya pumpen som vid den gamla, använder där en banjo som jag kan använda på den hårda plastslangen jag kom över. så det blir dubbla pumpar med dubbla slangar med dubbla filter som jag sätter banjokopplingar eller liknande på.. sedan går jag ihop med ett t-kors som jag fick av rörmokarna som då är 15mm invändigt och sedan slangen fram till railen där jag snackat med adde som troligtvis kan tiga på en rörkoppling. summan av kardemumman är att jag kommer dra 12mm invändig ledning hela vägen men kommer ha strypningar på 8mm vid filtren men efter filtern kommer 12mm slangarna gå ihop så det blir 8+8 sen ihop till 12mm så det kommer flöda för betydligt mer än va d jag nogonsin kommer behöva! om allt går i lås dvs..
avgas, kardan och tanken nere.
blev utomhus mecka då garaget var upptaget och det va så fint väder.
va och hämta ut mya pumpen idag. Par i bosch! köpte även ett volvo v70 filter, hört att dom ska va vettiga och de va i lagom storlek med.. m12 i ena änden( som pumparna) och 14 tror jag i andra..
va fullt på arbetsbänken;)
säkrade av och satte ett relä, ovanför batteriet. drog två nya 2.5kvadrats kablar till pumparna och skarvade på och använde den gamla matnignen till pumpen och styrde det nya reläet med..
inte fördigt, ska pressas några kabelskor och snygga till kablarna lite.. inte så supersnyggt men ganska enkelt, slippa hålla på vid sprutet under instrumentbrädan där det inte finns nån plats.