Har funderat lite på att kasta i en motorcykel motor i en bil jag på G då orignalmotor bara är en 2 taktare med ca 25 kusar. Är det jätte svårt överhuvudtaget ? Förstår ju att jag får bygga egna fästen men det kan inte vara det svåra. Hur gör man med drivningen tex till bakhjulena och måste jag ha tag i en motor med elstart för jag har ju ingen lust att stå och kicka igång motorn en kall vinter dag Berätta gärna vad ni vet, dra gärna lite om vad besiktning säger om det, måste man kanske ta det med SFRO? Priser på det isåfall ? Nja men dra så mycket ni kan om ett sånt bygge så blir jag klad
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
undrar samma sak. Har fattat allt fram till själva drivningen (eller klurat ut på egen hand snarare) sätter man bara ett drev på pinjong-axeln och sedan kedja ner till drevet eller håller det för dåligt?
tycker det verkar som om bilar med mc motor blir helt värdelösa i slutändan, jag har aldrig sett något annat än burnouts, donuts och rakframåka med en sån bil, går det ens att svänga utan att få sladd? Är det ens värt att bygga något sånt om man inte kan göra annat än att burna upp däck med bilen då?
"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
tycker det verkar som om bilar med mc motor blir helt värdelösa i slutändan, jag har aldrig sett något annat än burnouts, donuts och rakframåka med en sån bil, går det ens att svänga utan att få sladd? Är det ens värt att bygga något sånt om man inte kan göra annat än att burna upp däck med bilen då?
Elda däck är ju de roligaste som finns så det är klart värt det. Men sen är de väll så att folk tycker att de är roligare att göra sånna filmer
Vart lite full i skratt, varför skulle en bil med mc motor bara gå att burna, åka rakt fram o göra ringar med? Vad hade gått att göra mer med bilen om det hade suttit en bilmotor i den? Det enda som skiljer en mcmotor från en bilmotor är ju vridet och vikten.. Så du får nog förtydliga ditt resonemang om att det blir sämre väghållning pga att en mc motorn sitter i, för jag hänger inte riktigt med!
Ja inte har jag byggt min bil för att åka o handla mjölk med iaf.... Har byggt den som en ren busbil vare sig det sitter v8 eller R1 motor i den!
Kolla gärna in min Fiat 126 R1 för lite tips och ideer..
Vad för typ av elmotor behövs för att driva en bil på backen då ? Någon som byggt med mc motor som kanske har några ritningar på drivlina, låda och såna saker som kan skicka ?
Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri! www.garaget.org/Triton
Var ju en BMW 318 från Norge med en backväxel som han hade köpt färdig. Han hade 6vxl fram och 6 bakåt Den var med i Bilsport, illgrön, rätta mig om jag har fel?
Vad för typ av elmotor behövs för att driva en bil på backen då ? Någon som byggt med mc motor som kanske har några ritningar på drivlina, låda och såna saker som kan skicka ?