3643
Sök

Motorcykel motor i bil, svårt ?

613 Inlägg
28 mars 2009
En startmotor brukar de ha som back smile
Kolla Z-cars, de säljer iaf färdiga "MC" kit till kojor tongue

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Okej, men då kan jag ju typ max bara köra 20 sekunder på baken innan jag måste börja om och backa ?

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

3 259 Inlägg
28 mars 2009
Ja och på 20 sekunder kommer du rättså långt på backen... kan inte tänka mig att man skulle behöva backa mer än 2-3 meter nångång.. och det gör man på under 5 sekunder...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
Aa det har du nog rätt i, det är rätt smart. Men hur löser ni drivningen då från startmotor till bakaxeln ?

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

8 Inlägg
2 maj 2009
Hade tänkt mig att bygga in en motor fån HarleyDavidsson i en abarth A112 som jag ska bygga sj.. är bara lite orolig för hur kopplingen kommer må. ngn som vet om kopplingen pallar de eller

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 maj 2009
golf_joel skrev:
Hade tänkt mig att bygga in en motor fån HarleyDavidsson i en abarth A112 som jag ska bygga sj.. är bara lite orolig för hur kopplingen kommer må. ngn som vet om kopplingen pallar de eller

Det är inte bara att ta växellåda och koppling från samma motorcykel då?
Låter kanske svårare än det låter smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Renaultskadad
694 Inlägg
2 maj 2009
John87 skrev:
golf_joel skrev:

amen ägget, d är nog precis det han menar...... tror inte d hade vart så mkt problem. beror helt på hur du drevar den, om du vill att den skall toppa 298 kilometer kan d bli svårt... men om den toppar 110 lär den ju klara d fint. om den skulle toppa häften av vad en normal HD klarar så borde du ju teoretiskt kunna dra dubbelt så mkt vikt utan att det förändrar belastningen på lådan.. sen är d ju inte så att den kommer explodera om du belastar den ytterligare. den bör ju klara RÄTT hårda tag innan den rasar... prova får du se tongue

Darth Vader
1 644 Inlägg
2 maj 2009
John87 skrev:

Den meningen fick du till tongue
Senast redigerat av DoWahDiddy (2 maj 2009)

Braaaaap?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 maj 2009
DoWahDiddy skrev:
John87 skrev:

Den meningen fick du till tongue

Oj, ja.
Det låter kanske lättare än det är roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 010 Inlägg
3 maj 2009
Defcon skrev:
John87 skrev:
golf_joel skrev:

amen ägget, d är nog precis det han menar...... tror inte d hade vart så mkt problem. beror helt på hur du drevar den, om du vill att den skall toppa 298 kilometer kan d bli svårt... men om den toppar 110 lär den ju klara d fint. om den skulle toppa häften av vad en normal HD klarar så borde du ju teoretiskt kunna dra dubbelt så mkt vikt utan att det förändrar belastningen på lådan.. sen är d ju inte så att den kommer explodera om du belastar den ytterligare. den bör ju klara RÄTT hårda tag innan den rasar... prova får du se tongue

tänk på att med kalaset i en bil så har du bra mkt mer vikt men också grepp!!
nått vi fått erfara i kthracing där vi tar en 600 cc mcmotor å bygger banbil med.

i en mc har du inte mkt kontaktyta men med två bildäck får du bra mkt mer.

detta = mkt mer belastning!

bara att tänka på smile

(www.kthracing.se)

Sök