3461
Sök

Ca pris för ny lack?

32 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Hej ja har funderingar på att lacka om min 940 smile men behöver ha ett hum om vad de kan kosta självklart vet ja att de beror på färgval men nån rätt så normal färg ingen kameljont eller så. och tror ja ska lacka om motorumet med vore fint med lite tips om va de kan kosta tongue Mvh Marcus

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 mars 2009
Nåväl om du inte har en fet plånbok så ska du vara väldigt väldigt väldigt glad om du kommer under 10k!
Sen är det beroende färg, Solenid, metallic osv, Bättre att du ringer o hör med firmor eller svartlackare!

C H E V R O L E T <3

dARKiE
5 031 Inlägg
26 mars 2009
slipa ner gamla lacken osv, alltså göra förarbetet själv kan nog spara in lite pengar också.

Dock är det många lackerare som inte vill lackera en bil som någon annan fixat förarbetet på, för om det någon gång blir nåt problem med lacken, eller det ser förjävligt ut pga förarbetet när lacken är lagd. Så är det ändå oftast lackeraren som folk gnäller på då det han som la lacken.

Men det är bara å höra sig för..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

VW Ägare
1 011 Inlägg
26 mars 2009
Darkie skrev:
slipa ner gamla lacken osv, alltså göra förarbetet själv kan nog spara in lite pengar också.

Dock är det många lackerare som inte vill lackera en bil som någon annan fixat förarbetet på, för om det någon gång blir nåt problem med lacken, eller det ser förjävligt ut pga förarbetet när lacken är lagd. Så är det ändå oftast lackeraren som folk gnäller på då det han som la lacken.

Men det är bara å höra sig för..

Oftast har man inte så mycket besparing på att slipa ner lacken själv då lackeraren endå vill göra det igen när det kommit till verkstan eftersom det annars är stor risk att det kommit ner skit i slipspåren och detta sen gör att lacken inte fäster.

Men som sagt. Kör runt till lackerare och be om pris.

Henrik Eberlund

836 Inlägg
26 mars 2009
köp färg och lacka själv!!!

custompainter
120 Inlägg
26 mars 2009
30tusen minimum för bra resultat sen finns säkert nån som gör det billigare  men då ser det ut där efter

Sök