2795
Sök

Slitsade bromsskivor

5 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Hej.

Finns det någon som har erfarenhet av GEM Sportbromsskivor? Jag vet att dessa inte är några värstingskivor men hur är kvaliten på dessa skivor.

Man kan köpa 4 st gem sportskivor och Ferodo bromsbelägg för 3900 kr. Tycker att det låter som ett bra pris, men man vill ju inte ha biltema kvalite på grejerna.

Bromsarna finns på  http://gemotorsport.jetshop.se/

Tacksam för svar och tips på sportbromsskivor som är slitsade eller borrade. Skivorna ska sitta på en Bmw 325 ci 2001.
Senast redigerat av Tommy275 (27 mars 2009)

144 Inlägg
27 mars 2009
Prata med Per Larsson på bil och motorteknik i huddinge han är grym på trim o dyligt till BMW.
http://www.bilmotorteknik.nu/

Robban

Robert

5 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
Ingen som har testat  GEM Sportbromsskivor?

220 Inlägg
28 mars 2009
Tommy275 skrev:
Hej.

Finns det någon som har erfarenhet av GEM Sportbromsskivor? Jag vet att dessa inte är några värstingskivor men hur är kvaliten på dessa skivor.

Man kan köpa 4 st gem sportskivor och Ferodo bromsbelägg för 3900 kr. Tycker att det låter som ett bra pris, men man vill ju inte ha biltema kvalite på grejerna.

Bromsarna finns på  http://gemotorsport.jetshop.se/

Tacksam för svar och tips på sportbromsskivor som är slitsade eller borrade. Skivorna ska sitta på en Bmw 325 ci 2001.

4 x Ferodo bromsbelägg + skivor runt om för under 4000 spänn?
Låter det inte lite för bra för att vara sant, eller?
Vilken typ av Ferodo's belägg?
Ferodo har bra rykte i sig men balansera beläggens normalpris mot totalkostnaden (din offert) där skivorna plus firmans arbete skall inberäknas, dvs den egengjorda slitsningen, dessutom, hur bra är slutresultatet?

När det kommer till hål, gjutna hål är normalt en helt annan femma jämfört med borrade. Jag har lärt mig att släta skivor ger mer bromsarea, följdfrågan man skall ta reda på är varför kör man då med  borrade/gjutna hål respektive slitsat? Fördelar/nackdelar??
Orginalskivor är oftast bättre än sitt rykte (förmodligen även Biltema's) än vad man tror vid normal körning, var kritisk och ha klart för dej hur du kommer att använda/körstil/styling/eget ego innan du öppnar lädret!

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

239 Inlägg
28 mars 2009
Har också funderingar på just GEM sportbromsskivor, hade vart glad över ett svar om det är ett bra paket. Har just nu original skivor på min Saab 9-3 2.0T - 00. Också sätt att speedparts har ett liknande paket med EBC sportpaket med greenstuff.

Fd Bannad
657 Inlägg
29 mars 2009
Celica89 skrev:
hej

Ditt inlägg tillförde nog lika mycket till den här tråden som mitt gör nu....

Märkesbög

4 001 Inlägg
29 mars 2009
borrade skivor har en tendens till att spricka, slitsining kan hjälpa till en viss del men som andra skrivit så räcker ofta standardskivor med bra belägg och bra bromsvätska VÄLDIGT långt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

239 Inlägg
29 mars 2009
Så original är det bästa, även fast att man gillar dra på då och då?

5 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Jag tänkte köpa mina i styling syfte, inte får att få extra bra bromsverkan. gem skivorna kostar ju nästan exakt lika mycket som att köpa 4 skivor på mekonomen. Då känns det lite roligare att få dessa skivor för samma pris.

Ingen som har testat dessa skivor?

621 Inlägg
25 januari 2012
hej! ser att det var ett tag sen någon skrev på den här tråden och frågar igen om det är någon som har köpt gem slitsade skivor och ferodo belägg för 3900 te.x från blocket.se?? och i så fall om det var bra grejer??

Sök