3175
Sök

Bara Bass Ljud?!

2 914 Inlägg
29 mars 2009
en dum fråga. har inte den bara bas på lågnivå utgångarna yikes

573 Inlägg
29 mars 2009
kalle_kalle skrev:

aj då den har bara en lågnivå, men man kan ju ställa den på rear ist för sub isf, annars får man bara bas...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

16 197 Inlägg
29 mars 2009
kalle_kalle skrev:

nej enligt pioneer så har den ställbart HP/LP filter på lågnivåutgången.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

573 Inlägg
29 mars 2009
evilaudio skrev:
kalle_kalle skrev:

jo precis men då kanske det är så att tråds kaparen har ställt det på LP och bara sänder ut bas, då spelar det ingen roll vad han ställer stegen på...

21 761 Inlägg
29 mars 2009
Om trådskaparen har problem med att ställa in steron rätt så kan nog forumfolket hjälpa till om trådskaparen frågar: www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/ … al1029.pdf

På sidan 22-26 så står det en del om de olika inställningarna. smile
Senast redigerat av Drönirettab (29 mars 2009)

2 914 Inlägg
29 mars 2009
evilaudio skrev:
kalle_kalle skrev:

han skulle driva en subbas på det åxå hmm
bara till affären och handla nu stereo wink nej skämt åsido.
men det går inte driva både bas och framsystem på den stereon via steg.
såvida du inte använder högnivå.

8 Inlägg
29 mars 2009
Klart det funkar men han måste grena lågnivån vid det första steget som driver diskanterna och sedan gå vidare till steget som spelar basen och inte tvärtom då får han bara ut basfrekvenserna om han först går till bassteget och sedan vidare. Då bassteget är lågpassfiltrerat och skickar inte vidare någon diskantsignal.

16 197 Inlägg
29 mars 2009
Ixu skrev:
Klart det funkar men han måste grena lågnivån vid det första steget som driver diskanterna och sedan gå vidare till steget som spelar basen och inte tvärtom då får han bara ut basfrekvenserna om han först går till bassteget och sedan vidare. Då bassteget är lågpassfiltrerat och skickar inte vidare någon diskantsignal.

om stereon bara har HP elle LP så blir de ju knas.. sätter man de på HP så blir de ingen bas till bassteget, sätter man den på LP så blir de ju bara bas.

men kolla upp om de går att köra me "odelad" signal ifrån stereon..

samt att de e långt ifrån alla bassteg som lämnar endast bassignal på "line out".

"Testar man inte så får man aldrig veta"

399 Inlägg
29 mars 2009
Framgår dåligt av manualen om man kan få odelad signal från stereon. Möjligt om man har SW Setting 1 off och HPF på off så blir det fullregister men det står inte direkt i klartext om det är det^^

Kan ju vara så illa att om man sätter hpf på off så startar sub utgången automatiskt, men det är väl bara att prova

2 914 Inlägg
29 mars 2009
jag har en pioneer DEH4000UB.
dom är väl ändå ganska lika varandra i HP filtren? plus att den har ENDAST bas på lågnivån.
sen HPF funkar bara där man kopplar in  högtalarna (högtalarutgångarna eller vad fan det heter jag är dålig på alla långa ord xD)
på den stereon heter lågnivån sub W och då kan jag ställa den i 3 lägen OFF, NORMAL, REV.
(använder subbas steg. och då låter det bäst i REV.)
men jag vet inte hur man ska koppla, båda är ju från DEH serien. och jag känner igen mig på min stereo.

206 Inlägg
30 mars 2009
På DEH 4000 UB gör man så här:
Stäng av stereon, tryck och håll inne joysticken, sedan får du upp en meny med lite inställningar, där kan du ändra om lågnivån. Det går inte att ändra i vanliga menyn. Detta kanske funkar på trådskaparens maskin med, annars får du kolla i instruktionsboken smile

DeeKaht
30 mars 2009
Trådstartare
Jag vill Tacka alla som har hjälpt mig det funkar skit bra nu smile Man kan alltid lita på garaget gänget!!

573 Inlägg
30 mars 2009
DeeKaht skrev:
Jag vill Tacka alla som har hjälpt mig det funkar skit bra nu smile Man kan alltid lita på garaget gänget!!

ville bara höra, var det filtret på stereon som var felställt?

2 914 Inlägg
30 mars 2009
Grodan74 skrev:
På DEH 4000 UB gör man så här:
Stäng av stereon, tryck och håll inne joysticken, sedan får du upp en meny med lite inställningar, där kan du ändra om lågnivån. Det går inte att ändra i vanliga menyn. Detta kanske funkar på trådskaparens maskin med, annars får du kolla i instruktionsboken smile

varför stänga av stereon yikes jag har en sådan som jag kan knapparna ganska väl på tongue det är bara trycka in joysticken på tongue då väljer man om man vill ha repeat och sån dynga under funktion eller om man vill ändra på hur ljudet låter.
vill man ändra på ljudet är det bara gå under audio sen är det bara vrida till den instälningen du vill ha sen peka med joysticken mot displayen eller om man vill komma "ett steg djupare" eller om du vill bakåt så är det bara vika joysticken åt andra hållet big_smile
varför stänga av stereon :S

Amatör
320 Inlägg
31 mars 2009
Varför ska bass boost stå på 0?

/A

DeeKaht
31 mars 2009
Trådstartare
Miramithe skrev:
DeeKaht skrev:

ville bara höra, var det filtret på stereon som var felställt?

Nja ja och nej det var en instälnings sak ja en det var också släpp på en av kablana bakom stereon

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 mars 2009
aturai88 skrev:

/A

Den som söker skall finna.....
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=120977
Se inlägg #12

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 914 Inlägg
31 mars 2009
Lonefox skrev:
aturai88 skrev:

/A

Den som söker skall finna.....
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=120977
Se inlägg #12

detsamma gäller väl gain åxå?

(den kontrollen som sitter på steget)
Senast redigerat av kalle_kalle (31 mars 2009)

7 274 Inlägg
31 mars 2009
kalle_kalle skrev:

Verkligen inte!
Gain använder man för att alla stereo enheter ger ut olika starka lågnivåsignaler.
Då får man ställa in steget så att den matchar stereons lågnivå styrka.

Låg styrka på lågnivån innebär högre gain på steget.

Dock om man ÖVERSTIGER det så börjar steget ge ut en oren signal som förstör högtalarna.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 mars 2009
Brains skrev:
kalle_kalle skrev:

Verkligen inte!
Gain använder man för att alla stereo enheter ger ut olika starka lågnivåsignaler.
Då får man ställa in steget så att den matchar stereons lågnivå styrka.

Låg styrka på lågnivån innebär högre gain på steget.

Dock om man ÖVERSTIGER det så börjar steget ge ut en oren signal som förstör högtalarna.

Insignalen klipper och blir en fyrkantsvåg som förstärkardelen förstärker.
En slags överstyrning så som jag fattat det.
Och precis som du säger...oren signal som kan förstöra högtalarna.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök