3856
Sök

400kr för 20st Hjulbultsats

106 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Jag skulle köpa 20 st nya Hjulbulta till bilen eftersom jag trappa i hjul förra sommaren. Åker ner till mekonomen dom tog 79kr för 4stx5 = 399kr för 20st bulta. ÄR det dyrt lr finns det biligare?smile

Mvh Ts

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
30 mars 2009
de e ju inte farligt har köpt dyrare tongue finns ju billigare på biltema o sånt men sånt vill ja inte pruta på tongue

tjooolihoo

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 mars 2009
Det är ju bara 20kr/st, det är väl inte så farligt?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

106 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
mmm ni har rätt smile jag är för snål.  När man tänker att det är 20kr st så är det ingen fara smile haha

1 418 Inlägg
30 mars 2009
biltema borde ha billigare smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 mars 2009
Haha prova köpa låsbultar runtom istället, *då* kommer du gnälla över priset tongue

Men 20kr/bult är ändå rätt saftigt, tror jag sett något ställe som sålt hjulbultar för 10 eller 15kr per bult.

EDIT: Speedparts.se säljer iaf vanliga bultar för 8kr stycket men om dom bultarna passar på en Ådi vet ju inte jag tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (30 mars 2009)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

106 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Haha prova köpa låsbultar runtom istället, *då* kommer du gnälla över priset tongue

Men 20kr/bult är ändå rätt saftigt, tror jag sett något ställe som sålt hjulbultar för 10 eller 15kr per bult.

har köpt Låsbultar som sagt nära 300kr för 4st smile  men 20k/kr är lite över nomal.  Om biltema sälja 20st för 200kr.. Då måste man kunna köpa 20st bulta för 300kr någonstans.. tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
30 mars 2009
Om du inte har ngn koll på strl på dina bult så ring och kolla med Atteviks.
Om du har tur så kan du ju köpa på Speedparts om strl är rätt.
Dom tar 129kr/20st.

Köpte sj svarta därifrån härom veckan, dock 16st och det gick på 256kr.

Mvh

OEM <3

4 005 Inlägg
30 mars 2009
Tips för er som vill ha låsbultar, köp inte något billigt tjaffs. Det gjorde jag och så vart det sådär lite småtråkigt när låsbult-huvudet hade format sig rund.

1 436 Inlägg
30 mars 2009
linuslinje skrev:
Tips för er som vill ha låsbultar, köp inte något billigt tjaffs. Det gjorde jag och så vart det sådär lite småtråkigt när låsbult-huvudet hade format sig rund.

Eller som några jag hade där jag glömde bort att sätta dit specialhylsan som hör till satsen och då upptäckte att det gick lika bra utan. Känns som att låsbultarna tappat sitt syfte då...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

106 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
Jag har låstbulta men använder dom dock ej endast för att, vill dom tar fälgar så gör dom det viket fall sad..
.. Fast dom ger en bra tygghetskänlsa men gör inte så mycket smile
Senast redigerat av sselraeF (31 mars 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 mars 2009
Ingen här inne som är lika fanatisk/paranoid som jag då ??

Har som sagt låsbultar runtom och då menar jag inte runtom bilen utan runtom alla fyra nav wink

Runt 1200kr kostade nog dom bultarna mig (20st)  lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 072 Inlägg
31 mars 2009
hmm.. mina muttrar gick på 1200:- för 16st så 20 spänn är väll inget?

Sök