Dags för en lååång uppdatering
Fick hit lackerarn i måndags, fick några "att göra" innan han tyckte vi skulle köra iväg bilen till en box och lägga ett till lager slipgrund som han skulle vara med och klossa. Sen efter det blir det måla
Valde en annan färg, igen.. samma nyans men metallic och pearl istället för treskiktaren jag valt innan, lättare för honom att lägga och lättare för mig att få omlackat ifall det blir något i efterhand
Så igår blev det iväg och hämta svets och ge sig på att punkta plåten i skuffen, och den som skrattar åt mina dödsfula punkter.. det kan jag bjuda på, vet att det ser ut som fan, men det kommer inte synas sen och det blir så när man är nybörjare
Världens snyggaste, inte Planen med skuffen sen för er som undrar varför det ser ut som skit är iallafall att klä hela kalaset med konstläger och kontaktlim, samt såga ut en bit tunn plywood eller liknande och klä in som ska ligga som botten, så det blir en fin och stabil yta att fästa lufttank och kompressor i senare
La även ny bitylen, men det glömde jag ta kort på ^
Efter det var målat och klart roade jag mig några timmar med att få ordning på kabelhärvan till instrumentpanelen och provmontera den
Löste problemet med värmereglagen också! Blir från Amazon, leverans snart. Min fruga har fått sig en taksänkt -70'a i hopp om att väcka lite bilintresse i min enda kvinnovän, och där såg jag lösningen.
Hittade även ett mysterium.. hur fasen kan detta ha hänt??? Och framför allt, vad gör jag åt saken?
En genomgående spricka i dörrlisten brevid a-stolpen ><