2906
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 722 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
amatörkonstruktör
535 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
volvo___power Hade inget annat så fick bli så big_smile Värdelösa muttrar i konstig storlek bara tongue

amazon122s Haha ja hade gjort det om jag hade nått tongue Ja det syntes iaf att veven var balanserad, ska tvätta ur allt sen och kika närmare smile

Tendenza Självklart!

Avstängd
1 714 Inlägg
Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 mars 2011
att lossa ramlagrerna med ringnyckel är fan riktigt kaxigt big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
27 mars 2011
Har läst igenom hela tråden nu och gillar den skarpt. Prenumeration lagd, och det ska bli kul att se hur det blir till slut. 
Fortsätt jobba nu bara big_smile

Stolt far till Freddy 18/12-08

amatörkonstruktör
535 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Emilius Självklart smile

turboforssen Haha ja man tager vad man haver wink

Flash Tack så mycket, alltid kul att höra! big_smile I will!

Haft fullt upp hela veckan med kalas, besök och till och med en service åt en kompis, vilket jag inte gjort sen praktiken när jag var typ 15 big_smile men idag ska jag äntligen få pyssla lite åt mig själv igen. Ska försöka muta till mig lite hjälp, får se hur det går smile Lata #¤@!>< plåtslagare ;P
Ska även klämma in att byta grenrörspackning åt mamma så hon blir glad, usch, fullt upp hmm

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
28 mars 2011
dyeltsbreh skrev:
turboforssen Haha ja man tager vad man haver wink

jo det är ju sant  big_smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

amatörkonstruktör
535 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Lyckades få en hel del ordnat igår trots att jag var så trött. Gav mig fan på att jag skulle lyckas dra ut bucklan baktill på bilen själv, så efter lite funderande (BonnMek Racing skulle vara stolta wink ) så fick jag ut den så pass att den gick att "knacka fast", sen på med lite spackel och slipa av det, en liten liten knöl kvar men som tur är kommer den täckas helt av nummerplåten sen så tänker faktiskt inte bry mig mer i det smile Knackade även in fyra småbucklor på skuffluckan, så nu är det bara ifall lackerarn inte tycker det duger som det behövs mer plåtjobb, och det får han göra isf smile

Även fixat lackbox så vi slipper låna den dyra med lång väntetid, sååååå skönt!! Fick även låna deras smådelstvätt så ska köra dit tomma blocket, delarna till och diverse smått så fort dom fyllt på den igen, mycket smidigare än att stå i garaget och kladda smile

Fått färg på alla framvagnsdelar nu också, plus spacerplattor. Sakta men säkert så rör det iallafall på sig smile

11 Inlägg
21 april 2011
känns lite dött här, projektet rullar på eller?

amatörkonstruktör
535 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
oscarteno skrev:
känns lite dött här, projektet rullar på eller?

Yes, väntar på min skärm och sen blir det nog raka vägen in i lackboxen smile

11 Inlägg
25 juni 2011
projektet rullar vidare något nytt om lackeringen

21 Inlägg
17 augusti 2011
Här ekar det!yikes

amatörkonstruktör
535 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan hoppsan smile
Jo här ekar det tyvärr, illa nog. Jag har mot bättre vetande börjat jobba i Norge sen några månader tillbaka, så dom få gånger jag är hemma blir det bara lördag + söndag, och det hinner man inte mycket på när det är hundra saker till som måste göras hmm

Men, om jag får som jag vill så tänker jag börja jobba hemma så fort jag kan, står inte ut att vara borta så här, jag är nog lite för hemmakär wink

Iallafall..
Det lilla jag hunnit göra är för det första att få ur kammen ur motorn, visade sig vara en k-kam så rätt nöjd med det, det passar som tänkt bäst ihop med resten av grejerna.

Sen igår så fick vi eld i bakdelen och började på min instrumentpanel, och den blev verkligen såååå fin, långt över förväntan big_smile

Så om ni orkar hänga kvar här och fortsätta följa med så ha tålamod med mig, men det kommer mer, promise wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86225/86225-ec2ef8bc060ebe409f609e47242747b4.jpg

21 Inlägg
28 augusti 2011
Spännande:) hoppas du får något bra hemmikring då:D

amatörkonstruktör
535 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Det har faktiskt hänt lite i garaget senaste veckorna, men det har inte blivit av att ta just nå bilder när det inte känns som det finns nått som är värt att dokumentera wink
Mest skitgöra och sånt som jag tydligen förträngt att jag borde ha gjort för länge sen.. haha. Skärmen som vart borta ett halvår började jag ge upp hoppet om, så den gamla sunkiga som följde med bilen fick istället en ordentlig omgång och slipades plåtren och spacklades upp där det behövdes. Den var ju som tur är inte ens krokig big_smile

Sen är jag numera ägare av en fin fin mätare med siffrorna 000000 wink HÖHÖ! Blank och stilig är den också, vad mer kan man önska!?

Plockat isär bakaxeln och målat den, dreven inuti såg dock lite så där ut, tänkte lägga upp lite bilder på det senare så får ni hjälpa mig spekulera uti vad som kan ha skett smile

Sen... hmmm... underredet är också i princip klart, drog på sista underredsmassan igår för att få klart så bakaxeln kan åka upp igen, men då ville den ju som sagt vara lite småtrasig så får kanske vänta med det ändå, OVANLIGT NOG ;P

Men men, så är mitt liv bestämt att vara tydligen, alltid fattas det nått wink slänger upp lite bilder senare så får ni lite att glo på iallafall smile

4 Inlägg
23 september 2011
jag har en 740 och jag har märkt att det regnar in vid bak ljusena hur ska jag göra för att fixa det?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 september 2011
Visar du inga bilder så har inget hänt vet du Sannah big_smile

Låter kaanonbra, snart så är det ju lack (igen) smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

249 Inlägg
23 september 2011
hur fan kunde jag missa den här tråden ? yikes älskar ju 140, kommer bli hur bra som hälst om du förtsätter så här big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
binary13: In i lysena? Då får du nog byta list, lär vara rätt sprucken tongue

Volvo1968: Nej du har så rätt så wink men jag ska ut nu och knäppa lite så du får kika, vart upptagen med mitt jobbsök hela dagen smile

Fnul: Det var dåligt, tur du hitta den till slut då smile Ja klart det blir, du får in och heja på mig lite ibland så går det fortare big_smile

4 Inlägg
23 september 2011
okej tack för svaret smile tongue

Sök