Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer
Okej låter bra det då blire riktigt seriöst och fint blire att du lackerar dörgångar motorrum och skuff med eller?
Ja självklart därför hela bilen är urriven, så det ska gå att måla ordentligt överallt i skuffen blir det dock bara färg på det som kommer synas sen, det ska kläs in ändå så det känns onödigt
Okej låter bra det då blire riktigt seriöst och fint blire att du lackerar dörgångar motorrum och skuff med eller?
Ja självklart därför hela bilen är urriven, så det ska gå att måla ordentligt överallt i skuffen blir det dock bara färg på det som kommer synas sen, det ska kläs in ändå så det känns onödigt
Okej låter redigt fint det jo gjort lika i skuffen på 244an min som jag tänkt byggt några paneler och klä så bara lackat det som jag tänkt ska synas. Lycka till och hoppas lacken blir riktigt snygg
Nu så har bilen fått byta garage var verkligen på tiden! Det är alltså här den ska göras klar för lack, grundas slipas och svetsas, hemma hos lackeraren som även kommer få agera slavdrivare så det blir nånting gjort
Fasen va snygg den kommer bli valsningen baktill ser riktigt maffig ut men endå diskret på någe vis. Äre långt kvar tills lack eller?
Tackar har faktiskt inte valsat så mycket bak, tror det blev två cm, men axeln är ju kortad sex centimeter så det är mest det som syns nu när originalpjucksen sitter på jadu bra fråga! Den behöver bli lite rakare i plåten, bl.a slagit sig baktill och blitt ett veck på framskärmen efter valsen. Man ser ju så mycket mer smått skit när man dragit ut fen i dagsljuset tyvärr
Fasen va snygg den kommer bli valsningen baktill ser riktigt maffig ut men endå diskret på någe vis. Äre långt kvar tills lack eller?
Tackar har faktiskt inte valsat så mycket bak, tror det blev två cm, men axeln är ju kortad sex centimeter så det är mest det som syns nu när originalpjucksen sitter på jadu bra fråga! Den behöver bli lite rakare i plåten, bl.a slagit sig baktill och blitt ett veck på framskärmen efter valsen. Man ser ju så mycket mer smått skit när man dragit ut fen i dagsljuset tyvärr
okej jo många småsaker man hittar på när man får ut sakerna i dags ljus men inget löite plåt slagning coh spackel kan fixa.
Finns inte så mycket nytt att uppdatera med, inga roliga nyheter iallafall fick bakläxa på plåtrakheten (plåtraketen) så jag har klossat om hela bilen två gånger la först en täckfärg och hittade massa bulor, så det var fram med spackelspaden som gällde. Så efter två dagars konstant slipande med långklossen så börjar det se bättre ut, men långt ifrån bra. Får se vart detta slutar
Nädå, planen är att måla på alla plåtrena ytor (igen), och sen grundmåla. Får se vilken dag det blir klart.
Förresten någon som har koll på vad det ska vara för olja till styrsnäckan? Fick tag på en som jag drog dit igår så bilen blir lite lättare att få ur garaget när det bär av till lacken, men den är snustorr. Det enda jag har i åtanke är SAE80w/140, stämmer det?
I servostyrningen bör du ha i ATF olja, Det är röd hydralolja lika som i de flesta automatlådor, Annars finns det risk att det blir trögstyrt å slirande rem pga går segt.
Lite skillnad på servostyrningen och styrsnäckan...
De-Stijl skrev:
Hej
I servostyrningen bör du ha i ATF olja, Det är röd hydralolja lika som i de flesta automatlådor, Annars finns det risk att det blir trögstyrt å slirande rem pga går segt.