Har en golf 3 vr6, tänkte att jag skulle få lite mer liv i den. Har läst att chip ska ge rätt så mkt, men iom att det är en sug motor är jag tveksam. Är det någon som har testat och har erfarenhet av chip till vr6 motorn?
Jag chippade min gamla vr6:a köpte chippet på itsfun.nu Kan väll säga som så här att det var knappast värt pengarna. Jag märkte ingen skillnad alls nästan. Mer än att den gick att varva lite mer samt att den svarade lite snabbare på gasen. Men jag tycker du ska satsa på att köpa något annat istället. Är ju trots allt ganska mycket pengar för ett chipp. Tror att ett chipp ger max 5hk eller nått. Och det är inget man märker när man kör.
Jag chippade min gamla vr6:a köpte chippet på itsfun.nu Kan väll säga som så här att det var knappast värt pengarna. Jag märkte ingen skillnad alls nästan. Mer än att den gick att varva lite mer samt att den svarade lite snabbare på gasen. Men jag tycker du ska satsa på att köpa något annat istället. Är ju trots allt ganska mycket pengar för ett chipp. Tror att ett chipp ger max 5hk eller nått. Och det är inget man märker när man kör.
Okej, har du prövade inget annat trim.. Bara så jag vet vad jag ska satsa på.
Nej jag har inte testat något annat trimm på sugmotorer just därför att det är så pass dyrt, men ett extraktorgrenrör samt racekat och andra kammar och annat insug i en Vr6 ska ge ganska mycket effekt har jag läst. Runt 220hk med alla de delarna är där en på vr6.nu som har. Men då har han också lagt ner sjukt mycket pengar på motorn. Men man kan ju alltid börja med extraktorgrenrör och en racekat det bör ju ge runt 20-30hk iallafall:)