matteeee skrev:
Rawad skrev:
jo då det ser klart o tydligt att det e svar på andras citat, men har ni märkt en sak att nu förtiden vilken tråd som helst man lägger upp börjar spåra ur, det handlar alltid om en sak o så finns det visa som ska vända på allt o dra andra historier o inte nog med det så finns det fan en massa TROLL här inne.
du o jag va inne på den ämnet o sen forklarde jag va jag menade o du höl med om det jag skrev till en viss del o du frågade va man kunde ha för återgärd o det e ju det som är bra i en dissektionen att man ska kolla vilken återgärd det finns på dessa saker.
men att sitta där o förlämpa andra o skriva att en viss mäniska ska inte hålla det på denna nivo för att man är moderaor eller va han nu va så tycker jag att där börjar man ett nytt ämne som inte har med saken att göra plus att man får tycka va man vill oas om man nu är kung, polis eller en som sköter en sajt utan att nån ska sitta o ta försvara TFF utan att nån har attackerat de.
men men det tar aldrig slut med sånt alla ska spela nåt de inte är för att framstå som bra, men det tar tid tills de gör ett miss o de borde verkligen sitta o tänka på att ingen är perfekt då.
..och detta är närmre tråden menar du? Och inte ett nytt ämne?
Och vad är meningen med ett forum om man inte får ha åsikter? Eller man får ha åsikter, bara man tycker som du?
Jag tycker inte att jag har förolämpat någon, och att en moderator (företrädare för forumet) håller sig på den nivån tycker jag är KASS. Men min åsikt är väl mindre värd än din, och moderatorns?!
Och vem har sagt att världen är felfri? Jag skrev att om den vore det och folk försäkrade sina bilar som man ska hade inte TFF och de dyra räkningarna behövts. Men det är inte alls samma sak som att världen är felfri...
Ännu har jag inte fått svar på (från någon av alla de som tycker det är för jävligt att det kostar pengar att inte ha sin bil försäkrad) vem som ska betala när en olycka sker med ett oförsäkrat fordon inblandat (främst som vållande).
Net det är inte närmare tråden men om du läser va förrsta inlägget handlade om så alla dina inlägg hör inte hemma i denna tråd, du o några andra vrider o vänder på det hela o få det o handla om en hel annan sak.
Jo då på forum får man ha sina åsikter så väl som ute i allmänheten men håll det för inom ramer om va saken handlar om istället o vilken återgärd borde tas istället för att tro att allt är självklart i världen.
Nej skrev inte att just du har förolampat nån, utan att andra har sagt saker som e lite för mycket kanske?
Du skriver att det är öppet forum o man borde säga sin åsikt sen skriver du "att en moderator (företrädare för forumet) håller sig på den nivån tycker jag är KASS" så har han inte rätt o tycka det han tycker då bara för att han är moderator då eller har jag uppfattat dig rätt han är väl lika mycket individ lika mycket som du o jag o får säga va han tycker eller hur?
Nej då varken min eller moderatorns åsikt väger mer än din men varför ska du Citera det han skriver o försöker att få det o se ut som att han är du!
det va ju hans åsikt o hur han ser på saken så det e bara till o respektera det då, ser ingen mening att du ska ta o försvara TFF så mycket som du gör när ingen har sakt nåt illa om de förutom att de är FULT av de att de inte talar om för en att man har sin bil oförsäkrad.
Jag köper en bil som är påställd o är i trafik men när jag gör ägare bytet hemma hos mig o ställer av bilen via ägare bytes pappern o den skickas iväg då till VV eller va de nu förtiden heter.
I min värld så har jag ställt av fordonet via de papperna som jag skickade men vilket som inte gick som jag tänkte o va att man inte kan ställa av sitt fordon i samband med ägare bytet o så efter fem fina dagar får jag nya regbeviset o jag står som ägare på bilen o bilen har blivit avställd från den dagen VV hade fått ägarebytet så jag blir skyldig ett par hundra som ska betalas in till TFF fast än jag inte har använt bilen som jag köpte o ställde av.
lite ledsen blir jag över att betala de hundra lapparna till TFF men kommer över det tio min efter o tänker jag gjorde ett miss o fan att jag inte visste det tidigare att man inte kunde ställa av fordonet samtidigt som man gör ägare byte.
men det va bara en historia av flera hundra o den va min o det finns en del folk som har gjort detta misstaget, men det finns folk som har fått betala en del pengar pga sånt va du nu vill kalla för SLARV eller OKUNNIGHET så det kvittar man har gjort ett misstag o man färdades aldrig i trafiken oförsäkrad.
så min fråga hade du inte vart less om du va i min eller i TS kläder, man är bara mänsklig o man gör fel o man lär aldrig sig inte för än man har gjort ett misstag o fått betala för det vare det sig pengar eller nåt annat, så alla gör fel o många är inte kunninga som de flesta så jag o TS va nog slarviga o fick betala först o se glada ut sen för vår lilla miss.
Du hade oxå vart less om det hade hänt dig o om du va lika slarvig eller okunning som jag.
matteeee skrev:
Ännu har jag inte fått svar på (från någon av alla de som tycker det är för jävligt att det kostar pengar att inte ha sin bil försäkrad) vem som ska betala när en olycka sker med ett oförsäkrat fordon inblandat (främst som vållande).
Det är TFF som kommer att betala det eftersom det finns inga bilar som kör oförsäkrade nu för alla bilar som inte har försäkring så går TFF o täcker med deras o ägaren ska betala den summan som de skickar i det fina brevet som man får hem.
Det är bra att TFF finns o det hade vart riktigt surt o krocka med nån eller att köra på nån om man inte har försäkring, det är bra att de hjälper till o tecknar försäkring på bilar vare sig ägaren vill det eller ej de hjälper på det viset så att man inte lever ett surt liv när man är tillräckligt dum o KÖR BILEN OFÖRSÄKRAD.
Så jag har inget emot de tycker att tom att det är bra att de finns o jag säger som du o många andra man får skylla sig själv om man får betala den summan man har kört oförsäkrad o gick på deras försäkring, men TYCKER O KOMMER ATT ALLTID TYCKA DET att låta ett par veckor eller månader gå utan att ens skicka ett brev till ägaren o säga ditt fordon är ofösäkrad o vi har tecknat försäkring för den som kostar 100bla bla kr per dag så om man är du eller korkad eller even slarvig så vaknar man till o gör det rätta sen.
Men det är bara min o några andras åsikt o va vi tycker om det här som om du läser va jag o linuslinje skriver så förstår du mig bättre för att linuslinje har några förslag på va man kanske kan göra så vi är nog ute efter en återgärd till denna dilemma inta att göra oss sura eller irriterade på varandra.
som inget jag har skrivet va illa menat till dig det är bara mitt sätt att ytra mig.
så ser fram emot ett fint inlägg på va kan vi göra för att hjälpa dessa nöter som kör oförsäkrat inte till de som är slarviga som mig o gjort ett miss för alla gör fel o det har du säkert gjort nån gång i ditt liv matteeee!
MVH/Rawad