3497
Sök

Fälg problem

607 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
funderar på att beställa fälgar och däck från molway.se .
Har någon beställt där i från och isånna fall vad tycker ni.  Och just dom fälgarna jag är intresserad av står det så här 19x 8,5 och så finns det ett par med 9,5 ? vad står detta för ?

Någon som vet vilken bultcirkel man ska ha på en audi a4 1996. 2,6. ? tacksam för hjälp

http://www.molway.com/shop_show_vara2.asp?ID=4638

Brynäs tigers

fälg fantast
1 086 Inlägg
2 april 2009
tjena skall beställa från molway också faktiskt så  undrar med hur dom är

bultcirkel på audi a4  är 5x112

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

876 Inlägg
2 april 2009
YööA skrev:
Har någon beställt där i från och isånna fall vad tycker ni.  Och just dom fälgarna jag är intresserad av står det så här 19x 8,5 och så finns det ett par med 9,5 ? vad står detta för ?

Någon som vet vilken bultcirkel man ska ha på en audi a4 1996. 2,6. ? tacksam för hjälp

8,5 =tum breda

9,5 TUM BREDA

607 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
volvoperfomanceclub skrev:
YööA skrev:

8,5 =tum breda

9,5 TUM BREDA

visst är det bredden på fälgkanten som syns utåt ?? lite grymmare med dom 9,k5 ?

Brynäs tigers

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 april 2009
YööA skrev:
YööA skrev:

8,5 =tum breda

9,5 TUM BREDA

visst är det bredden på fälgkanten som syns utåt ?? lite grymmare med dom 9,k5 ?

Eh, nej ?

Det är bredden på hela fälgen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

607 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
YööA skrev:

8,5 =tum breda

9,5 TUM BREDA

Eh, nej ?

Det är bredden på hela fälgen.

Jaha. men vilken kan man välja av dessa ? passar båda ?

Brynäs tigers

1 585 Inlägg
2 april 2009
Om jag hade varit du hade jag tagit 9.5" breda bak och 8,5" breda fram. Molway.se ska vara bra att ha att göra med har jag hört. Finns många som handlat fälgar där ifrån så du ska nog inte behöva vara orolig.

607 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Om jag hade varit du hade jag tagit 9.5" breda bak och 8,5" breda fram. Molway.se ska vara bra att ha att göra med har jag hört. Finns många som handlat fälgar där ifrån så du ska nog inte behöva vara orolig.

Okej. vad blir skillnaden sedan ? om jag tar en bredare fälgar bak ? inga problem sedan vid monteringen.

speciella däck till dom bredare ?

Brynäs tigers

239 Inlägg
2 april 2009
Ring och hör med dom så du får ett par fälgar som passar, när du tar bredare fälg bör man justera fälgens ET mått för att det inte ska skava emot i skärmen när du svänger osv. 9.5" är stort.

607 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
men ni tror inte att det skrapar mot något då man har 19 ??

Brynäs tigers

111 Inlägg
3 april 2009
Kommer nog beställa från molway idag, Tycker dom verkar vara bra att ha och göra med.
1 års garanti lämnas på fabriksfel, men det verkar som att det är all garanti dom ger.

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

607 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
skulle beställa där idag, men dom fälgarna jag var ute efter var slut och skulle beställas.och skulle komma i slutet av maj vilket inte känns så lockande att vänta

Brynäs tigers

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
3 april 2009
YööA skrev:
skulle beställa där idag, men dom fälgarna jag var ute efter var slut och skulle beställas.och skulle komma i slutet av maj vilket inte känns så lockande att vänta

Kollat med www.nordendack.se ?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

3 059 Inlägg
3 april 2009
Tur man bor 1 km från Molway.. Är också i funderingar att köpa nya till compacten.. enkelt o bra när man kan gå dit o kolla på ett par.. smile
Har också bara hört bra om dom vid beställningar..
Senast redigerat av Smajly (3 april 2009)

Skogsmålare
630 Inlägg
3 april 2009
Har köpt  fälgar och däck av dem ett par gånger. Har bara gott att säga om dom. Trevliga, snabb leverans.

Så jag kan inte mer än rekomendera att handla därifrån

607 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
YööA skrev:

Kollat med www.nordendack.se ?

hittade några intressanta där. smile

Brynäs tigers

Sök