2474
Sök

Cigarettuttag funkar ej...

132 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Otroligt pedagogisk rubrik...

Mitt cigarett-uttag har inte funkat sen isommras sen en polare körde in något jävla ÖB lysrör som gjorde att det blev typ kortslutning och sedan dess har inte uttaget funkat alls.

Min första tanke är självfallet att en säkring gått.... problemet är att jag hittar inte säkringen.
Några ideér på vad cigarett-uttag kan heta som förtkortning i min säkringsbox?

Har en säkringskarta som sitter i locket på själva boxen med säkringar och alla ord är förkortade på engelska och jag har försökt hitta något med ligther men hittar inget.

Har ryckt upp en hel del och kollat och dom flesta är hela.

Bilen: toyota celica T23 - 01

Mvh Jesper

11 Inlägg
6 april 2009
på min koreanare heter det C/Light och är 15 apmpere

132 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Ska kolla efter jobbet efter något med C/Light ^^ .... tvivlar dock på det... Mvh Jesper

11 Inlägg
6 april 2009
kan säkert heta olika, uteslut dom du är säker på att det inte är, och skriv resten här då? så kan någon säkert få fram det smile

Byggare Behm
562 Inlägg
6 april 2009
Cig brukar det stå, kan vara kopplat ihop med instrumentbelysning eller kupéfläkten.. Den brukar inte ha en egen säkring.
Annars kan det vara att hylsan som cigguttaget jordar i har hoppat isär, då får man plocka bort askkoppen/ stereon / myntfacket för att komma åt bakom.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

132 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Jag hittade felet, CIG heter säkringen men grejen var att jag letade på fel ställe! det fanns ju såklart säkringar inne på passagerarsidan bakom en lucka också!

PROBLEM SOLVED!

XD

Sök