2938
Sök

Trasig luftmassemätare? Golf IV GTI -03

7 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Jag har en Golf IV GTI som tappar helt tappar orken vid 3000 varv när man gasar på, laddtrycket försvinner helt. När det har dött så kan man släppa upp gasen och sen är det bara att pressa igen och då kommer laddtrycket tillbaka.

Bilen är chippad samt öppet luftfilter om det hjälper.

Den har vart inlämnad på Arver och då gjorde dom en felsökning och kom fram till att magnetventilen var trasig. Bytte den och ett år senare började det jävlas igen. Lämna in den igen och byte den yttligare en gång men nu redan efter 3 veckor är det likadant. Jag funderar nu om det är lmm som spökar.

Går det att prova en lmm från en golf iv gti 98- på min bil? Det är olika motorbeteckningar men kanske går ändå?

Annars finns något annat vis att kolla fall den är trasig?

MVH Alex

1 488 Inlägg
9 april 2009
#2
Hur går den utan lmm inkopplad? Bättre? Den symptomen brukar vara vanligare när det är fel i dumpventilen eller magnetventilen, börja med att kolla fjädern.

7 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
#3
Dumpen är så gott som ny så den kan man räkna bort,men ska pröva att ta bort LMM, kan ju tillägga att bilen har varit avställd dom senaste 2 vintrarna, man vet ju aldrig om nått kan ha torkat eller blivit dåligt
Senast redigerat av alexL (9 april 2009)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
9 april 2009
#4
alexL skrev:
Dumpen är så gott som ny så den kan man räkna bort

Att något är nytt är aldrig en garanti till att det fungerar... Bara att det blir jobbigare att hitta felet om man tänker "nytt är alltid helt" smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

7 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#5
redan kollat den och den ska hålla för 10 bar så ja skulle bli förvånad om den strula, de som ja tycker är konstigt är att när ja böt MV första ggn så gick bilen som den ska i 8 mån,beteede sig precis likadant som nu innan ja böt den då. Man tycker ju att nått annat ska vara defekt för att de ska bli såhär hela tiden.

34 Inlägg
10 april 2009
#6
Brorsans bil (Octavia RS) hade liknande symptom, vi bytte LMM på den och nu går den perfekt.
Sätt tillbaka original luftburk då LMM på dessa bilar är väldigt känslig.

Om du har ditt Boschnr på delen kan du knappa in det på tex www.laga.se och se vilka bilar som har samma del.

Mvh Micke

turboperformanceclub.com #2410


Sök