2464
Sök

Varför ta hit Annica Östberg?

Teddan
2 495 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Danne-M3 skrev:
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:

Och detsamma gäller Annica Östberg...
Hon blir benådad (Ja, det blir hon) ENBART för att hon är svensk.

precis dit jag ville komma...

Vi vill inte ha utläningar i våra fängelser men andra länder ska ha utläningar i sina?????

Hade nog varit ett annat ljud i trumpeten om det varit din mamma  (t-red)det gällt elller har ja f el????

Sen eftersom du mer än gärna läser här så kan du inte missat min fråga så vänligen svara på den men å andra sidan kan du inte det.  lol

Jag tycker inte Annika  är svensk , hon har behållt sitt svenska medborgarskap men svensk vette fan om man kan kalla henne.

hadde min mamma vart en tjackhora som åkt in och ut på kåken/behandlingshem från hon var tretton år så hadde jag inte viljat ha med henne att göra.

Jag har inget behov av att umgås med et tjackluder, har du ?

skulle du vilja ha hem din mamma hon var en hora som gilla att skjuta heroin ?

Så stara blodsband finns det inte.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Danne-m3 , ja öär ltie osäker på vilken fråga jag skall svara på.

Men jag tror det handlar om den att utvisa kriminella.
Och det som gör att vi inte förståra varran är att jag Annika är allt annat än svensk.
SÅ hn arenligt mig inget här att göra .

Tycker medborgarskapet skal upphöraom man har paserat en viss ålde och bott tex mindre än 50% av den tiden i hemlandet.

Annika skall ju egentligen vara glad att hon sitter i fängelse, hadde hon inte åkt in så hadde förmodigen satt en fet överdos och varit död.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 april 2009
r-ted skrev:
Danne-M3 skrev:
r-ted skrev:

precis dit jag ville komma...

Vi vill inte ha utläningar i våra fängelser men andra länder ska ha utläningar i sina?????

Hade nog varit ett annat ljud i trumpeten om det varit din mamma  (t-red)det gällt elller har ja f el????

Sen eftersom du mer än gärna läser här så kan du inte missat min fråga så vänligen svara på den men å andra sidan kan du inte det.  lol

Jag tycker inte Annika  är svensk , hon har behållt sitt svenska medborgarskap men svensk vette fan om man kan kalla henne.

hadde min mamma vart en tjackhora som åkt in och ut på kåken/behandlingshem från hon var tretton år så hadde jag inte viljat ha med henne att göra.

Jag har inget behov av att umgås med et tjackluder, har du ?

skulle du vilja ha hem din mamma hon var en hora som gilla att skjuta heroin ?

Så stara blodsband finns det inte.

Tänk på att detta inlägget lätt kan uppfattas som aggressivt och leda till en varning.

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 april 2009
FireTraXX skrev:
Hamilton skrev:
r-ted skrev:

men Annika som är närmare 5år och bara har bott 13år i Sverige  tar vi hit.
en person som bott i sverige i 50år och får 2års fängelse skall vi skicka ut han för att han är född i ett annat land ?

Ja

Det tycker inte jag är riktigt rätt.
Har man spenderat merparten av sitt liv i ett annat land så borde man inte kunna få åka till det "ursprungliga" landet och slippa ett livstidsstraff bara för att man är därifrån.

Beror på hur man ser det, har personen varit inblandad i en rad olagligheter tidigare så ska dom ut, är dom ostraffade så går väl saken att diskuteras, sen beror det ju även på vad för slags brott det är.

Det är ju liksom skillnad på brott och brott.

1 570 Inlägg
12 april 2009
Straffet för att begå ett brott ska väl vara att vara frihetsberövad samt att staten ska skydda allmänheten tills brottslingen bedöms som säker. USA är ju mer ett skräckexempel på dålig fångvård än ett ideal. De buntar ju ihop förstagångsförbrytare med grovt kriminella gäng som sitter inne på livstid och inte drar sig för någonting. Fängelsestraffet ska väl inte innefatta godtyckligt våld från fängelsepersonal eller andra intagna. Har USA bra siffror när det gäller våldsbrott trots sina dödsstraff och hårda fängelsemiljöer? De som kommer ut därifrån är förmodligen mer förstörda och farliga än när han åkte in. Däremot håller jag med om att grova brottslingar ska sitta inne LÄNGRE i sverige men att fångvården är bra ligger i allmänhetens intresse eftersom man inte vill få ut än värre galningar eller låta staten man betalar pengar till bidra till tortyr och övergrepp.

Vad anhöriga tycker ska inte spela någon roll rent juridiskt i straffbedömningen. Det blir inte en rättvist eller riktigt om känslor ska styra.

typ..eh..va?
582 Inlägg
12 april 2009
henrikh skrev:
Vad anhöriga tycker ska inte spela någon roll rent juridiskt i straffbedömningen. Det blir inte en rättvist eller riktigt om känslor ska styra.

Så du skulle tycka det var helt okej om din familj mördas och mördaren får vård i några år, sen kommer han ut och ska leva ett normalt liv?

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 570 Inlägg
12 april 2009
Roz-104 skrev:
henrikh skrev:

Så du skulle tycka det var helt okej om din familj mördas och mördaren får vård i några år, sen kommer han ut och ska leva ett normalt liv?

Självklart inte. Men anhöriga är ju sällan jurister. Om straffet är till för att hämnas åt offrets familj; vad behöver vi då domstolarna till? Jag förespråkar inte 4 år med fria permissioner för mord utan ordentliga straff MEN rättvisa rättegångar utan större inverkan från personer som inte har anknytning till brottet. Annars är man ju på gränsen till lynchmobbar som har en rättegång på egen hand och flår och hänger mördaren i ett träd vilket skulle vara ytterligare ett mord och brott i sig om man ser det objektivt.

typ..eh..va?
582 Inlägg
12 april 2009
henrikh skrev:
Roz-104 skrev:
henrikh skrev:

Självklart inte. Men anhöriga är ju sällan jurister. Om straffet är till för att hämnas åt offrets familj; vad behöver vi då domstolarna till? Jag förespråkar inte 4 år med fria permissioner för mord utan ordentliga straff MEN rättvisa rättegångar utan större inverkan från personer som inte har anknytning till brottet. Annars är man ju på gränsen till lynchmobbar som har en rättegång på egen hand och flår och hänger mördaren i ett träd vilket skulle vara ytterligare ett mord och brott i sig om man ser det objektivt.

Jag tycker att straffet borde vara blandannat till för att hämnas offrets familj. Som att det inte är jobbigt nog att någon blivit mördad, så tycker jag verkligen inte att mördaren ska sitta o få lite vård för att sedan komma ut o leva vidare sitt liv som vanligt. Sen ska givetvis inte annhöriga driva rättegången, men att ge mördaren några fjutiga år, det är ju rent kränkande mot dom annhöriga, enligt mej.

687 Inlägg
12 april 2009
henrikh skrev:

Det här är det vettigaste man har läst i hela tråden.

Juridik och känslor hör inte ihop och innan man inser det så är man inget annat än en hobbyjurist som gillar att skriva åsikter på garaget.org och andra forum.

Sen får ni tycka vad ni vill om det.
Senast redigerat av Nehe (12 april 2009)

252 Inlägg
12 april 2009
Och fängelset hon sitter på är utrustat med:

Hinseberg har en välutrustad fritidshall, som också inrymmer solarier och bastu. Bibliotek, kafeteria och kiosk.

Herregud vilka "hotel" svenska fängelsen är ;\

548 Inlägg
12 april 2009
Kul läsning.
Att alla vill straffa folk med hårdare straff.

Det innebär att en eller flera som läser och skriver i denna tråd kommer förmodligen vara inblandad i en krock där man uppenbart kör för fort och på så sätt dödade motparten som kan vara en gångare, cyklist eller liknade.

Då får man hoppas att ni står upp i bänken på tinget och fortfarande kräver hårdare straff.

548 Inlägg
12 april 2009
RiNka skrev:

Hinseberg har en välutrustad fritidshall, som också inrymmer solarier och bastu. Bibliotek, kafeteria och kiosk.

Kan ju låta som ett bra hotell.
Men har du varit inne på ett fängelse och hört alla lås som slår igen hela tiden?

Själv så blir jag hispig så fort jag kommer in på kåken.
Hatar att behöva fråga så fort jag vill gå till ett annat rum.
Så att folk låser upp och sedan låser igen bakom ryggen.

(gör ibland jobb på fängelser)

blacken
12 april 2009
Nehe skrev:
henrikh skrev:

Det här är det vettigaste man har läst i hela tråden.

Juridik och känslor hör inte ihop och innan man inser det så är man inget annat än en hobbyjurist som gillar att skriva åsikter på garaget.org och andra forum.

Sen får ni tycka vad ni vill om det.

Visst gör dom det,  dom är lika förenliga som "ler och långhalm" bara det att inte låta dom styra för mycket..

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 april 2009
rosten1000 skrev:
RiNka skrev:

Kan ju låta som ett bra hotell.
Men har du varit inne på ett fängelse och hört alla lås som slår igen hela tiden?

Själv så blir jag hispig så fort jag kommer in på kåken.
Hatar att behöva fråga så fort jag vill gå till ett annat rum.
Så att folk låser upp och sedan låser igen bakom ryggen.

(gör ibland jobb på fängelser)

Jag har vart på flera stycken, och jag må då säga att det är lite av en dagis verksamhet här. Kan inte påstå att dom har det speciellt tufft där inne jämfört med andra länder.

Dock håller jag med dej om att det är jobbigt med att fråga om lov för minsta grej osv^^

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 april 2009
rosten1000 skrev:
Kul läsning.
Att alla vill straffa folk med hårdare straff.

Det innebär att en eller flera som läser och skriver i denna tråd kommer förmodligen vara inblandad i en krock där man uppenbart kör för fort och på så sätt dödade motparten som kan vara en gångare, cyklist eller liknade.

Då får man hoppas att ni står upp i bänken på tinget och fortfarande kräver hårdare straff.

Inget mot dig nu rosten men jag lånar ditt inlägg som exempel.

Detta är ett rent exempel tycker jag på hur dåligt alla som är emot hårdare straff argumenterar. INGEN av oss som är för mycket hårdare straff, säger att man ska få 3års fängelse för att ha gått mot röd gubbe....

Utan våldtäktsmän, pedofiler, mördare... rent livsfarliga personer med andra ord.... oftast vänder folk sina "anti" argument lite när man drar upp ett exempel när en pedofil som äcklat sig på några småbarn får sitta en ett par månader och sen gå ut igen... och sen äcklar svinet sig igen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 570 Inlägg
13 april 2009
Är det tufft i fängelset kommer man ut som ännu tuffare och farligare tror jag och då blir det bara dyrare för samhället. Därför tycker jag det är dåligt att jämföra svensk fångvård med tex amerikansk där en svart kille som snattat en mobiltelefon hamnar i samma cell som Aryan Brotherhood, typ. Däremot borde grova brottslingar i Sverige få längre straff. Ibland undrar man ju hur rättsväsendet fungerar när grov misshandel ger 1 år osv.
Senast redigerat av henrikh (13 april 2009)

typ..eh..va?
582 Inlägg
13 april 2009
henrikh skrev:
Är det tufft i fängelset kommer man ut som ännu tuffare och farligare tror jag och då blir det bara dyrare för samhället. Därför tycker jag det är dåligt att jämföra svensk fångvård med tex amerikansk där en svart kille som snattat en mobiltelefon hamnar i samma cell som Aryan Brotherhood, typ. Däremot borde grova brottslingar i Sverige få längre straff. Ibland undrar man ju hur rättsväsendet fungerar när grov misshandel ger 1 år osv.

Men när folk snackar om att svenska fängelse borde vara hårdare, menar väl dom flesta i fallen när det handlar om pedofiler, våldtäcksmän och mördare.

Ingen kan väl mena att man borde låsa in en snattare i 5 år?

Men just det att en mördare får sitta ett par år i fängelse för att sedan få sin andra chans, det tycker jag är bullshit. Han har förbrukat sin chans och för mej får han gärna sitta där tills han ruttnar...

526 Inlägg
13 april 2009
Det har gårr 28 år.. Så nu tycker jag att han är välkommen allt..

Alla borde ju få en chans att tänka till och ändra på sig..

?
1 038 Inlägg
14 april 2009
Turbo_Erik skrev:

Du menar väl att hon är välkommen roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

typ..eh..va?
582 Inlägg
14 april 2009
Danne-M3 skrev:
Turbo_Erik skrev:

Du menar väl att hon är välkommen roll

Jao...förmodligen? Detaljer wink
Senast redigerat av Roz-104 (14 april 2009)

Sök