2534
Sök

Prisvärd hemmabiosub?

13 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
Tjenare! Kanske är på helt fel forum nu, men jag chansar!

Har vart intresserad av billjud en längre tid, men har tröttnat och skall nu lägga pengar på hemma ljudet istället.

Har kollat runt ett tag efter en prisvärd hemmabiosub..
Denna har jag kollat in: http://www.fynda.se/index.php?prodid=2183 nån som har erfarenhet av denna? hört den med egna öron som vet ifall det är nåt att ha?

Om du vet nån annan sub som du tycker är grym så varför inte tipsa?

Max 3000kr lägger jag. (exl kablar och ev tillbehör)

Tacksam för svar! // Linus

Administratör
2 978 Inlägg
10 april 2009
Känner inte till den basen men system one på BRL, VET jag dunkar som bara bängen... Själv kör jag med en Audio pro sub nova med 10" i och den flyttar soffan !

En kopp av den svarta såsen...

TIG-svetsare
226 Inlägg
10 april 2009
Falemo skrev:
Tjenare! Kanske är på helt fel forum nu, men jag chansar!

Har vart intresserad av billjud en längre tid, men har tröttnat och skall nu lägga pengar på hemma ljudet istället.

Har kollat runt ett tag efter en prisvärd hemmabiosub..
Denna har jag kollat in: http://www.fynda.se/index.php?prodid=2183 nån som har erfarenhet av denna? hört den med egna öron som vet ifall det är nåt att ha?

Om du vet nån annan sub som du tycker är grym så varför inte tipsa?

Max 3000kr lägger jag. (exl kablar och ev tillbehör)

Tacksam för svar! // Linus

den funkar bra. men kolla på dynavoice istället!

Drive it like you stole it ;)

1 Inlägg
11 april 2009
Förhasta dig inte nu... Har du hört XTZ? tycker du borde kolla in deras alternativ... Rejält byggda, svensktillverkade subbar av mycket hög kvalite! har alltid fått bra kritk i tester och kostar heller inte skjortan! Sök på prisjakt så får du fram de olika subbarna dem tillverkar.

660 Inlägg
11 april 2009
Jag är nu inte så insatt i detta med hemmabio eller HiFi alls! Det börjar iaf dra ihop sig till att jag måste snart införskaffa mig lite olika prylar då jag snart ska flytta och jag har iaf kollat mycket på Fynda.se. Dom verkar ha mycket bra saker till riktigt vettiga priser!

Om dessa subbar dom säljer funkar så bra som dom beskriver det är upp till bevis...

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

TIG-svetsare
226 Inlägg
11 april 2009
The_Challenger skrev:
Förhasta dig inte nu... Har du hört XTZ? tycker du borde kolla in deras alternativ... Rejält byggda, svensktillverkade subbar av mycket hög kvalite! har alltid fått bra kritk i tester och kostar heller inte skjortan! Sök på prisjakt så får du fram de olika subbarna dem tillverkar.

det kan nog stämma!  hör massa bra om  XTZ.
men i slutändan är det väl priset som avgör?
jag gjorde misstaget när jag va yngre, köpte den största jag kunde hitta. å den kosta drygt 4000. men nu i efterhand så fattar man hur dum man va som gjorde det  tongue

om jag ska köpa en subb nu så blir det nästan garanterat velodyne! kan inte bli mycke bättre än dom!

Drive it like you stole it ;)

399 Inlägg
11 april 2009
Det är Earthquake sub som gäller om budgeten är oändlig.

Heco's Slam serie är helt okej för små pengar om den finns kvar.
Senast redigerat av Maildaemon (11 april 2009)

58 Inlägg
12 april 2009
Har en sådan proson bas som komplement till mina dynavoice m-65. Måste säga att den är mycket prisvärd, hur nöjd som helst med den. Mycket tryck får man ur den men måste säga att den spelar rätt snyggt med tanke på prisklassen. Tänk bara på att den är stor som ett hus! Blev chockad själv trotts att jag visste om måtten och att den var rätt stor.

15 Inlägg
13 april 2009
Den spelar rätt bra vad jag hört av en polare, men själv kör jag med System One 12" bas som spelar grymt, bra inställningar på baksidan & jädrigt snygg decibel mätare så den rekommenderar jag starkt. köpte min på brl för 3000 men den borde gått ner nånting nu iaf

[Carpe Diem]

Sök