4642
Sök

Kamremshaveri: S40 t4 -98

Kyltekniker
166 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#1
Tjenare. Idag när jag var ute blev motorn kraftlöst och dog. Det lät inte jättemycket som jag trodde att kamremshaveri gjorde. Nu till min fråga, tror ni att toppen har klarat sig? Det bästa är ju om bara ventilerna gått. Hur är det med dessa motorer? Är det skroten som gäller? Vad tror ni ventiler kostar att köpa, och eventuellt en topp?

Remmen var från 2006 och hade rullat 7000 mil.

Väldigt tacksam för svar.
Senast redigerat av bemve (10 april 2009)

1 024 Inlägg
10 april 2009
#2
plocka av toppen å kolla!


Kyltekniker
166 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
#3
Ni är inte till så mycket hjälp smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 april 2009
#4
Dansken- skrev:
bemve skrev:
Ni är inte till så mycket hjälp smile

Nja, men vi försöker ;-)
Tycker där är två bra förslag här. Låta några som har koll kolla, eller kolla själv.

Exakt!  hur skall vi kunna veta vad som hänt om du eller en firma inte lyfter på toppen? det hjälper ju inte att gissa. och det hjälper ju inte om nån skriver ihop en historia om att det är nog ingen fara bara att kroka på en ny rem.  sen visar det sig att alla ventiler är krökta ändå.  eller hur?!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Kyltekniker
166 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#5
Då lyfter jag toppen då. Ska bara äta lite smörgåsar :] Kommer med resultat senare om någon är intresserad.

58 Inlägg
11 april 2009
#6
bemve skrev:
Då lyfter jag toppen då. Ska bara äta lite smörgåsar :] Kommer med resultat senare om någon är intresserad.

jag kommer ner te göteborg imorgon emil, då hjälper jag dig smile behöver ändå åka ner för å hämta körkortet å allt som jag glömde ^^tongue

Kyltekniker
166 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#7
jocke_volvo740 skrev:
bemve skrev:
Då lyfter jag toppen då. Ska bara äta lite smörgåsar :] Kommer med resultat senare om någon är intresserad.

jag kommer ner te göteborg imorgon emil, då hjälper jag dig smile behöver ändå åka ner för å hämta körkortet å allt som jag glömde ^^tongue

Gött amigo!

58 Inlägg
11 april 2009
#8
å sen så kollar vi efter en bättre beggad topp om d nu ser illa ut, tyvärr så e vitmotorer kass på å klara kamremshaveri ( fast du kan ha tur ) mååste finnas en hel del toppar på blocket?

Kyltekniker
166 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#9
jocke_volvo740 skrev:
å sen så kollar vi efter en bättre beggad topp om d nu ser illa ut, tyvärr så e vitmotorer kass på å klara kamremshaveri ( fast du kan ha tur ) mååste finnas en hel del toppar på blocket?

Detta fixar jag inte. Blir ny bil. e34 520 eller 940ltt =>

58 Inlägg
11 april 2009
#10
940, finns inte en enda anledning te vrf du skulle välja  bmwn framför 940n, aja ring mig sen.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
11 april 2009
#11
de va väl inte längesen du fick en krökt vevstake med eller??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

17 Inlägg
14 april 2009
#12
Har en topp från B4204T2, d.v.s årsmodell 2000. Flödar lite bättre än fas1 (98-99) och har mekaniska tryckare istället för hydrauliska.
Det som talar emot den är 20.000mil men den drog inte en droppe olja så den är i fint skick ändå.
1200:- ? Passar helt plug'n'play.



Sök