3840
Sök

JAPS dämpare volvo 850

4 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Tjena! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att sätta på en japs slutdämpare på en volvo 850? Mitt problem är att min "slutdämpare" sitter typ i mitten av bilen istället för längst bak. Hur ska jag göra för att kunna byta till en japs dämpare?

Tacksam för svar

Peace

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 april 2009
kapa röret smile eller byt allt

Audis in Scandinavia Crew

mulle mek
679 Inlägg
11 april 2009
ta bort  ljuddämparen ersätt med rakt rör bara sen på med ljuddämparen . inget svårt alls.

Gasar tills det Rasar !!!

4 823 Inlägg
11 april 2009
r3zz1 skrev:
ta bort  ljuddämparen ersätt med rakt rör bara sen på med ljuddämparen . inget svårt alls.

nu är det inte riktigt så enkelt då ljuddämparen är en stor fyrkantig historia som väger as och där in och utgångarna sitter diagonalt + att det sitter upphängningskrokar på den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Supraman
2 300 Inlägg
11 april 2009
ge tusan i japs och köp ett riktigt avgas.
Du bor ju i gbg så de e ju bara att åka till a-alt så bygger dom ett till dig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

35 Inlägg
11 april 2009
varför vill man ha ett japs????? om du e fjortisraggare så förstår jag men annars....

933 Inlägg
11 april 2009
spookyspook skrev:
varför vill man ha ett japs????? om du e fjortisraggare så förstår jag men annars....

Någon som förstår. Eller byt ut hela. eller sätt bara ett rör.

1 878 Inlägg
1 418 Inlägg
11 april 2009
monterar du japs på en volvo så hoppas jag att du tappar den i första bästa gupp

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

379 Inlägg
11 april 2009
1. Kapa av röret precis innan slutdämparen.
2. Montera nya rör som går ungefär likadant som det gamla röret bakåt. Upphängningar i form av rörklammor finns på tex biltema har jag för mig.
3. Montera Japsen på slutet.

Go for it!

Tyskstuk är äckligt.

Sök