3560
Sök

Varför har bilarna på elmia ingen finish?

136 Inlägg
13 april 2009
#41
Jag håller med.. fanns en hel del bilar som hade dålig puts och även lack. Ferrari F430 Scuderia hade riktigt dålig lack på huven och kofångaren, kan kanske ha varit krockad tidigare eller så har dom slarvat i Modena !!

Bäst på mässan utan konkurens var Pekka Salo´s Ice top, Mondeon med västing styling och superljud, jag stog där i en halvtimme med kompisen och bara lyssnade och njöt.. Kanonbygge !!
Senast redigerat av Fiero (13 april 2009)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
13 april 2009
#42
Blev lika besvien detta året på dålig passform. folk som fuskat ihop sina bilar och extram appelsinlack på Mängder av bilarna.

Min bil är lackad av fasrsan som inte lackat på 20 år. Visst hade en JÄVUSLKT massa apesin men visst fan lite 2000papper och gno med polermaskinen och den lyser som en spegel. Hoppas på bättre finnich nästa år.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

526 Inlägg
13 april 2009
#43
Ganska många som lagt ner ett jävla jobb på sin bil, och sen ser man lacken..

Ser ut som att dom stått utomhus och lackat.. Det är riktigt synd..


OutRage DriftTeam
181 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#44
KHRacing skrev:
Nu är ju inte min bil nån styling eller utställningsbil alls, men jag gör väldigt gärna reklam för mina två största sponsorer genom att stå i deras monter på mäsan, jag vet även att min huv var bucklig & rutan spräckt, men men, tonvis med folk har snackat & kollat närmare på en bil det pratats vitt & brett om i mer än två år som de äntligen fick se & det generella svaret från folk var att de gillade vad de såg.

ang c30 med plåtbreddningen - så är detta exakt hur man gör en sådan breddning, små plåtremsor som svetsas - sedan knackas plåten & tennspacklas - det är alltså ett riktigt HANTVERK, inget plastpaket, all cress till den byggaren tycker jag själv.

Måste bara säga det att det är INTE så man gör en sån breddning! Att man tennar är självklart. Men ska man visa upp ett hantverk ska man ha gjort det på ett professionellt sett vilket detta INTE var. Hade däremot varit impad om breddningen var byggt i ett stycke. För det är så man gör!

Zlizco

730 Inlägg
13 april 2009
#45
tråkigt att höra sån smuts om elmia =/, Kunde tyvärr inte åka ned i helgen då man va på skidparty wink, Men får ge det ett försök nästa år men eftersom alla har klagat på passform och liknande grejer varför i helv... väntar man inte 1 extra år och gör det seriöst och ordentligt istället och får bra kritik ?, =/

// Charlie

Fölkesberg Racing =)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
13 april 2009
#46
YeahLow skrev:
KHRacing skrev:
Nu är ju inte min bil nån styling eller utställningsbil alls, men jag gör väldigt gärna reklam för mina två största sponsorer genom att stå i deras monter på mäsan, jag vet även att min huv var bucklig & rutan spräckt, men men, tonvis med folk har snackat & kollat närmare på en bil det pratats vitt & brett om i mer än två år som de äntligen fick se & det generella svaret från folk var att de gillade vad de såg.

ang c30 med plåtbreddningen - så är detta exakt hur man gör en sådan breddning, små plåtremsor som svetsas - sedan knackas plåten & tennspacklas - det är alltså ett riktigt HANTVERK, inget plastpaket, all cress till den byggaren tycker jag själv.

Måste bara säga det att det är INTE så man gör en sån breddning! Att man tennar är självklart. Men ska man visa upp ett hantverk ska man ha gjort det på ett professionellt sett vilket detta INTE var. Hade däremot varit impad om breddningen var byggt i ett stycke. För det är så man gör!

Hur man breddar är väl ändå upp till var och en? Det är ju slutresultatet som räknas.
Själv hade jag nog dragit en plåtbit fram och tillbaka igenom ett engelskt hjul.

OEM <3
6 957 Inlägg
13 april 2009
#47
Eftersom ingen annan sagt det men visst det fanns taskiga bilar, men jag vill lyfta fram
bilar som P-A:s 9-3a, den är välbyggd och används..

Och en bil som har fått för lite uppmärksamhet i alla trådar om Elmia är denna:
https://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-874747.jpg

JA, det är en Volvo 740 -88 MEN JÄVLAR VA FIN DEN ÄR !!! Det var svårt att gå ifrån Biltemamontern.

OEM <3

Volvoskadad
6 017 Inlägg
13 april 2009
#48
Bjork skrev:
Eftersom ingen annan sagt det men visst det fanns taskiga bilar, men jag vill lyfta fram
bilar som P-A:s 9-3a, den är välbyggd och används..

Och en bil som har fått för lite uppmärksamhet i alla trådar om Elmia är denna:
http://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-874747.jpg

JA, det är en Volvo 740 -88 MEN JÄVLAR VA FIN DEN ÄR !!! Det var svårt att gå ifrån Biltemamontern.

Ja den har man beundrat vid många träffar, perfekt sånär som på ytterst små detaljer

Jonas

7 100 Inlägg
13 april 2009
#49
men alla ska ju jäkta så som fan innan elmia,så därför blir det inge bra!
lika bra att göra allting riktigt först så blir det bättre i slutändan.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 april 2009
#50
Fiero skrev:
Jag håller med.. fanns en hel del bilar som hade dålig puts och även lack. Ferrari F430 Scuderia hade riktigt dålig lack på huven och kofångaren, kan kanske ha varit krockad tidigare eller så har dom slarvat i Modena !!

Bäst på mässan utan konkurens var Pekka Salo´s Ice top, Mondeon med västing styling och superljud, jag stog där i en halvtimme med kompisen och bara lyssnade och njöt.. Kanonbygge !!

Den med "ice-age tema" som hela innertaket hade trillat ner i?

796 Inlägg
13 april 2009
#51
Bjork skrev:
Eftersom ingen annan sagt det men visst det fanns taskiga bilar, men jag vill lyfta fram
bilar som P-A:s 9-3a, den är välbyggd och används..

Och en bil som har fått för lite uppmärksamhet i alla trådar om Elmia är denna:
http://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-874747.jpg

JA, det är en Volvo 740 -88 MEN JÄVLAR VA FIN DEN ÄR !!! Det var svårt att gå ifrån Biltemamontern.

Ja där kan man snacka detaljer! Franzens 740 utklassade nog alla bilar i a-hallen inom "katerogin" välbyggt iaf..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Hobby sabotör
178 Inlägg
13 april 2009
#52
Var det ingen som kollade på den knallrosa hondan, tror jag det var, som stod i någon stereomonter i A-hallen? (Dom som sålde Alpine och Mtx bla...)https://www1.garaget.org/gallery/archive/87724/617693_r3spgg.jpg
Man ser inte så mycket av bilen, men den jag menar iaf.
Den var det sämsta jag sett! Funderade på om byggaren ens visste vad spackel och slippapper är...
Kollade däremot inte lika noga på andra bilar, utom den finska "Ice Age" bilen, där diskanthållaren i bakdörren inte riktigt var inpassad. Annars ganska nöjd faktiskt.
Finns mycket att klaga på, men roligare att kolla på helheten. Grova fel ska man dock kritisera på en sådan utställning!

(Lånade bilden från Xero)
Senast redigerat av Fatstuff (13 april 2009)

"Påbörja inget du kan avsluta"

330 Inlägg
13 april 2009
#53
T.om med på paintworx bilarna var det ju småfel, t.ex på general lee mini'n, dålig passform vid huven.

Ja, man får väll se om man åker nästa år eller inte, isf blir det för evenemangen efter elmia, alltså a6 och allt det smile

635 Inlägg
13 april 2009
#54
Själv så skiter jag i finishen på bilarna, jag gillar RAT RODs i alla former, då är det coolt med dålig passform, rostiga karosser, hönsnät istället för rutor på bilen.... big_smile


Got VTEC?
1 593 Inlägg
13 april 2009
#55
Fatstuff skrev:
Var det ingen som kollade på den knallrosa hondan, tror jag det var, som stod i någon stereomonter i A-hallen? (Dom som sålde Alpine och Mtx bla...)http://www1.garaget.org/gallery/archive/87724/617693_r3spgg.jpg
Man ser inte så mycket av bilen, men den jag menar iaf.
Den var det sämsta jag sett! Funderade på om byggaren ens visste vad spackel och slippapper är...
Kollade däremot inte lika noga på andra bilar, utom den finska "Ice Age" bilen, där diskanthållaren i bakdörren inte riktigt var inpassad. Annars ganska nöjd faktiskt.
Finns mycket att klaga på, men roligare att kolla på helheten. Grova fel ska man dock kritisera på en sådan utställning!

(Lånade bilden från Xero)

Ingen Honda det där du, Subaru Impreza.



speedfreak racing skrev:
De va ett jävla gnäll, ge fan i att åka dit nästa gång istället då.. PUNKT!!
Värre än så är det inte, och sen att det finns lite skönhetsfel på bilarna är en sak man kan leva med för det bevisar bara för mej att dom vågar använda dom..
Sen att det inte alltid är passform på grejjerna är en annan sak, dom flesta vet la hur ett glasfiberkit är? Åt helvete med allt som har med passform och göra, en hel del arbete att få det att passa såpass bra som många har gjort..
Tycker många ska ha en eloge för det jobbet dom klarar av på en vinter med bilarna, sen tycker ja det gnälls mkt om just elmia men inte tex vallåkra och bugrun?

Tur ja inte har nånn bil online för då hade ni la bara röstat ner mej.. wink

Hahah jag tror verkligen inte att det är så många av de sönderspacklade ljudpumpande utställningsbilarna som körs så värst mycket till vardags så det kan man fan inte bortförklara det hela på, alla vet att den största delen av sånna bilar tas ut någon gång om året utöver alla träffar ägaren ställer ut bilen på. Liksom bygger man en ren utställningsbil ska man väl fan tänka på att få till riktigt bra passform, bra lack, bra breddning osv.

Bilarna inom racing behöver man ju mest tänka på att allt ska fungera, att det ska vara funktionellt och att kjolpaketet och vingen ska ge downforce, enligt många här på garaget verkar det som att de bilarna var bättre byggda än utställningsbilarna och det tror jag säkert att de var faktiskt. Var själv inte på elmia så jag kan inte göra någon bedömning på bilarna där men har sett hur det är på andra träffar/utställningar.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

2 182 Inlägg
13 april 2009
#56
Kanske skulle lägga en 24" tv i bäksätet å ställa ut min nästa år smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

huh?
10 427 Inlägg
13 april 2009
#57
Volvo_Mannen skrev:
Bjork skrev:
Eftersom ingen annan sagt det men visst det fanns taskiga bilar, men jag vill lyfta fram
bilar som P-A:s 9-3a, den är välbyggd och används..

Och en bil som har fått för lite uppmärksamhet i alla trådar om Elmia är denna:
http://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-874747.jpg

JA, det är en Volvo 740 -88 MEN JÄVLAR VA FIN DEN ÄR !!! Det var svårt att gå ifrån Biltemamontern.

Ja den har man beundrat vid många träffar, perfekt sånär som på ytterst små detaljer

https://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-1082594.jpg
https://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-763660.jpg
cool


12 086 Inlägg
13 april 2009
#58
Det va en breddad 850 i ljudhallen tror jag de va som såg förjävlig ut, breddningen såg ut som någon använt en cirkelsåg att forma.

Ang svineriet på kvällen så börjar de gå överstyr. Äckliga volvoraggare överallt som kastar sina glasflaskor och skitar ner. För några år sedan höll de flesta sig i stan.

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 april 2009
#59
steifan skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Bjork skrev:
Eftersom ingen annan sagt det men visst det fanns taskiga bilar, men jag vill lyfta fram
bilar som P-A:s 9-3a, den är välbyggd och används..

Och en bil som har fått för lite uppmärksamhet i alla trådar om Elmia är denna:
http://www1.garaget.org/archive/11/10411/8617/8617-874747.jpg

JA, det är en Volvo 740 -88 MEN JÄVLAR VA FIN DEN ÄR !!! Det var svårt att gå ifrån Biltemamontern.

Ja den har man beundrat vid många träffar, perfekt sånär som på ytterst små detaljer

http://www1.garaget.org/archive/11/1041 … 082594.jpg
http://www1.garaget.org/archive/11/1041 … 763660.jpg
cool

Då är ju denna bra mycket mer anmärkningsvärd smile

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1084660.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1084705.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1084678.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1084683.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1084686.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1147521.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1184828.jpg

https://www1.garaget.org/archive/1/794/114194/114194-1178232.jpg

Lite mer orginell och unik tycker jag iaf.
Senast redigerat av Hammarslag (13 april 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
13 april 2009
#60
Takashi skrev:
Fatstuff skrev:
Var det ingen som kollade på den knallrosa hondan, tror jag det var, som stod i någon stereomonter i A-hallen? (Dom som sålde Alpine och Mtx bla...)http://www1.garaget.org/gallery/archive/87724/617693_r3spgg.jpg
Man ser inte så mycket av bilen, men den jag menar iaf.
Den var det sämsta jag sett! Funderade på om byggaren ens visste vad spackel och slippapper är...
Kollade däremot inte lika noga på andra bilar, utom den finska "Ice Age" bilen, där diskanthållaren i bakdörren inte riktigt var inpassad. Annars ganska nöjd faktiskt.
Finns mycket att klaga på, men roligare att kolla på helheten. Grova fel ska man dock kritisera på en sådan utställning!

(Lånade bilden från Xero)

Ingen Honda det där du, Subaru Impreza.



speedfreak racing skrev:
De va ett jävla gnäll, ge fan i att åka dit nästa gång istället då.. PUNKT!!
Värre än så är det inte, och sen att det finns lite skönhetsfel på bilarna är en sak man kan leva med för det bevisar bara för mej att dom vågar använda dom..
Sen att det inte alltid är passform på grejjerna är en annan sak, dom flesta vet la hur ett glasfiberkit är? Åt helvete med allt som har med passform och göra, en hel del arbete att få det att passa såpass bra som många har gjort..
Tycker många ska ha en eloge för det jobbet dom klarar av på en vinter med bilarna, sen tycker ja det gnälls mkt om just elmia men inte tex vallåkra och bugrun?

Tur ja inte har nånn bil online för då hade ni la bara röstat ner mej.. wink

Hahah jag tror verkligen inte att det är så många av de sönderspacklade ljudpumpande utställningsbilarna som körs så värst mycket till vardags så det kan man fan inte bortförklara det hela på, alla vet att den största delen av sånna bilar tas ut någon gång om året utöver alla träffar ägaren ställer ut bilen på. Liksom bygger man en ren utställningsbil ska man väl fan tänka på att få till riktigt bra passform, bra lack, bra breddning osv.

Bilarna inom racing behöver man ju mest tänka på att allt ska fungera, att det ska vara funktionellt och att kjolpaketet och vingen ska ge downforce, enligt många här på garaget verkar det som att de bilarna var bättre byggda än utställningsbilarna och det tror jag säkert att de var faktiskt. Var själv inte på elmia så jag kan inte göra någon bedömning på bilarna där men har sett hur det är på andra träffar/utställningar.

JA visst fan ska de va passform om det är en trailerqueen, nu kollade jag mest på prestandabyggen och det som syntes att det användes ute på gatan.. Har dom bara byggt bilen för att ha den på träffar så ska de va finish, men jag tycker bara att det alltid är en jävla massa gnäll över att folk har dålig fininsh med mera... Alla här har säkert hört talas om stressen innan elmia som byggarna brukar råka ut för, jag tycker fortfarande väldigt många borde ha beröm för det dom klarar på en vinter, medans vissa egentligen inte hade hemma på en utställning och göra...

My bad som inte tänkte på trailerqueensen!

Punkt för denne gången...
Senast redigerat av speedfreak racing (13 april 2009)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)


Sök