3212
Sök

Varför har bilarna på elmia ingen finish?

Os Difuntos
1 822 Inlägg
13 april 2009
#141
Är det bara jag som tycker att Phaeton var ett otroligt dåligt bygge? Vid första anblicken tyckte man Heeey vad är detta för välbyggd bil, men sen när man gick nära och verkligen kollade såg man hur mkt fel som helst (inga små fel heller utan verkligen mariekex fel) det ända som jag tycker var riktigt bra på den bilen var själva den svarta motivlacken resten var verkligen ett dåligt utfört jobb.
Nu säger jag inte att jag är bättre (troligen sveriges sämsta bilpillare) men när en sån bil går och tar så många priser är det ju verkligen nått fel i betygssystemet.
En jury får verkligen inte rösta med hjärtat dom måste använda ögonen och kolla noga på allt, så som passform, mellanrum mellan springor, färgtema, helintryck, NYSKAPANDE, lackjobb, prestanda, kvalitetkänsla, ja allt man kan tänka sig. Jag var inte besviken på årets mässa det var många välbyggda bilar, men det måste komma en ny trend inom bilvärlden snarast då alla bilar har haft samma tema i snart 10års tid.
Senast redigerat av baca (13 april 2009)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
13 april 2009
#142
baca skrev:
Är det bara jag som tycker att Phaeton var ett otroligt dåligt bygge? Vid första anblicken tyckte man Heeey vad är detta för välbyggd bil, men sen när man gick nära och verkligen kollade såg man hur mkt fel som helst (inga små fel heller utan verkligen mariekex fel) det ända som jag tycker var riktigt bra på den bilen var själva den svarta motivlacken resten var verkligen ett dåligt utfört jobb.
Nu säger jag inte att jag är bättre (troligen sveriges sämsta bilpillare) men när en sån bil går och tar så många priser är det ju verkligen nått fel i betygssystemet.
En jury får verkligen inte rösta med hjärtat dom måste använda ögonen och kolla noga på allt, så som passform, mellanrum mellan springor, färgtema, helintryck, NYSKAPANDE, lackjobb, prestanda, kvalitetkänsla, ja allt man kan tänka sig. Jag var inte besviken på årets mässa det var många välbyggda bilar, men det måste komma en ny trend inom bilvärlden snarast då alla bilar har haft samma tema i snart 10års tid.

Vad var det för "mariekex fel"? big_smile
Tyckte den var as-grym av det jag synade den...


Saaboholic
3 129 Inlägg
13 april 2009
#143
Phaetoon skrev:
Bjork skrev:
Edit: Tack "Arradin", det var den "Rush Racing" damen jag prata, helt OK utstyrsel smile

Fast min personliga åsikt är att hon skulle ha sett snyggare ut med t.ex. en kort klänning/kjol istället för ett par minimala vad-det-nu-är?
Riktigt fin tjej annars.

Jag skulle nog vilja kalla det minimala läder/latex hotpants? ^^)

On topic: Orka? Finns för mycket saker att gnälla över och det kommer aldrig att sluta heller.

"Liberty of thought is the life of the soul"

OEM <3
6 957 Inlägg
13 april 2009
#144
baca skrev:
Är det bara jag som tycker att Phaeton var ett otroligt dåligt bygge? Vid första anblicken tyckte man Heeey vad är detta för välbyggd bil, men sen när man gick nära och verkligen kollade såg man hur mkt fel som helst (inga små fel heller utan verkligen mariekex fel) det ända som jag tycker var riktigt bra på den bilen var själva den svarta motivlacken resten var verkligen ett dåligt utfört jobb.
Nu säger jag inte att jag är bättre (troligen sveriges sämsta bilpillare) men när en sån bil går och tar så många priser är det ju verkligen nått fel i betygssystemet.
En jury får verkligen inte rösta med hjärtat dom måste använda ögonen och kolla noga på allt, så som passform, mellanrum mellan springor, färgtema, helintryck, NYSKAPANDE, lackjobb, prestanda, kvalitetkänsla, ja allt man kan tänka sig. Jag var inte besviken på årets mässa det var många välbyggda bilar, men det måste komma en ny trend inom bilvärlden snarast då alla bilar har haft samma tema i snart 10års tid.

Störst plånbok vinner säger jag!

Tkr det skulle finnas en "Runner Up" klass på elmia där man delar ut 5-10 priser, en sketen pokal skulle ju
bara vara stort för en nybliven byggare, se bara på "Lampan" och "Erick" dom hade platsat fint där..

Fattar fortfarande inte att Skylinen gick prislös..skandal

OEM <3

Saaboholic
3 129 Inlägg
13 april 2009
#145
Bjork skrev:
baca skrev:
Är det bara jag som tycker att Phaeton var ett otroligt dåligt bygge? Vid första anblicken tyckte man Heeey vad är detta för välbyggd bil, men sen när man gick nära och verkligen kollade såg man hur mkt fel som helst (inga små fel heller utan verkligen mariekex fel) det ända som jag tycker var riktigt bra på den bilen var själva den svarta motivlacken resten var verkligen ett dåligt utfört jobb.
Nu säger jag inte att jag är bättre (troligen sveriges sämsta bilpillare) men när en sån bil går och tar så många priser är det ju verkligen nått fel i betygssystemet.
En jury får verkligen inte rösta med hjärtat dom måste använda ögonen och kolla noga på allt, så som passform, mellanrum mellan springor, färgtema, helintryck, NYSKAPANDE, lackjobb, prestanda, kvalitetkänsla, ja allt man kan tänka sig. Jag var inte besviken på årets mässa det var många välbyggda bilar, men det måste komma en ny trend inom bilvärlden snarast då alla bilar har haft samma tema i snart 10års tid.

Störst plånbok vinner säger jag!

Tkr det skulle finnas en "Runner Up" klass på elmia där man delar ut 5-10 priser, en sketen pokal skulle ju
bara vara stort för en nybliven byggare, se bara på "Lampan" och "Erick" dom hade platsat fint där..

Fattar fortfarande inte att Skylinen gick prislös..skandal

Instämmer till fullo!

"Liberty of thought is the life of the soul"

FreddeK
13 april 2009
#146
det värsta med mässan var alla jävla försäljare som telenor och viasatfolket! hatar dem!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
13 april 2009
#147
Shit pomfritt. Man blir ju nästan tårögd av att höra dessa volvo 740 raggare, saab900-9000 fantaster gnälla om finisch, hur dåliga alla bilar var på elmia.

Sen om man tittar in på era sidor, då undrar man när den bilen senast blev polerad? Stylingen är de en wunderbaum i handsfacket? Era feta 14" plåtfälgar?

Testa att bygga en bil på visstid, oavsett va man lovar så kommer de alltid motgångar, INGEN i sverige bygger bilen på heltid. Alla har ett jobb att sköta. Barn att sköta. Men alla gör det sitt bästa och flera har detta som en kul hobby, att träffa liknande personer som har samma hobby på ett och samma ställe.

Jag skiter i va ni kommenterar över min åsikt, men sitter vi inte alla på detta forum just för att vi har bilar som intresse?

Kan man inte va glad för dem som verkligen försöker va?

Paintworx- Adrian me fet saaben, det finns massa byggen som är riktigt unika, sen ska nå bönder sitta och ser ner på bilar, som många kan ha lagt ner 100-tals timmar på. Det är fan PATETISKT.

Sen va dessa tjejer har med bilar att göra kan man ju fråga sig. Men att säga att nån är ful, är väl lite väl taskigt?
Ser ni så satans bra ut själv? Ser inte er på några foton, det är ett jobb för många. Så ni som inte jobbar med de, varför se ner på det? Ser dem ner på erat jobb som rövslickare? Eller va ni nu har för yrke? Kanske jobbar ni som en värdelös fordonsmekaniker..Eller som teleoperatör, dammsugarförsäljare, spelar det någon roll?

Det är alltid samma käftar som skriver sina negativa kommentarer här på gorg. Ska man dra den listan?
Japmax Firetraxx osv.. I alla trådar ser man deras positiva inlägg,och kommentarer. Ska ni angripa mig nu?
För att ja har yttrandefrihet att säga det ja vill!! Precis som ni alltid hävdar!
Ta lite kritik själva då Japmax som gnäller över en massa. <personangrepp raderat>

Firetraxx som alltid kommer med samma repliker, dags att öva in något nytt? Det är faktiskt 2009 i år.

Tack för mig och min personliga åsikt. Ser fram emot positiva gensvar.
Senast redigerat av chrizz (14 april 2009)


OEM <3
6 957 Inlägg
13 april 2009
#148
Freddeponken skrev:
det värsta med mässan var alla jävla försäljare som telenor och viasatfolket! hatar dem!

Ja usch, va sjutton gör dom på en mässa? hmm

Kunde stått utanför mässan..

OEM <3

4 506 Inlägg
13 april 2009
#149
Måste bara inflika ang. dessa så kallade Volvo raggarna.
Så är det ju många idioter som köper en skit bil inför elmia för
att svina i, Folk som i vanliga fall inte skulle betrakta sig med
Volvo.

Och det stör jag mig på ofantligt, Det får en att skämmas lite för
något som jag inte har något gemensamt med egentligen förutom
att det är samma Tillverkare av bil. Tycker det e jävligt synd..

Det var det jag ville säga. Puts & Chrom på er!

Kan du andas kan du dö.

FreddeK
13 april 2009
#150
Phaetoon skrev:
Jill skrev:
Det här tillförde tråden oerhört mycket ... not!

Vänd andra kinden till.
Anledningen till att du får så mycket kritik är att du tar åt dig mer än dom andra.
Tråden handlar inte om bimbosarna på Elmia, utan bilarna.
Sen så håller jag med dig om att show-tjejerna på Elmia kanske inte är världens snyggaste.
Dom kunde klä sig bättre också.

Back to topic.

som sagt så handlar inte tråden om tjejerna på elmia...så håll er till ämnet!

Jag tyckte mässan var bra och kommer inte att klaga på något...är jag missnöjd med något så får jag väl ställa ut en bil som har det andra inte har, men nu är dock inte fallet så!

379 Inlägg
13 april 2009
#151
Hellquist skrev:
Det är skillnad på dålig finish och skador.

En kofångare som inte passar perfekt är direkt störande. Att en S14 har stenskott, märken efter curbsen från en Mantorpkörning och dåligt mönster på bakdäcken ser jag som positivt. Då används bilen. Att bygga en bil som ser bra ut kanske är svårt, men att bygga en som ser bra ut, går bra och man dessutom vågar använda, det är respekt!

helt rätt!!!
att lägga en halv mille på en bil o visa den sisådär 2-3 gånger om året men aldrig använda den är skamm

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

8 156 Inlägg
13 april 2009
#152
Jag har mina funderingar.
Kan det inte vara så att det är väldigt många bilbyggare idag som vet vad dom vill och hur dom vill att just sin egen bil ska ha för utseende? Man har en känsla för vad som är snyggt. Dvs att man är estetiskt lagd. Nackdelen med dessa konstnärer är att de har svårt att förverkliga sina idéer då de inte är så vanligt att man både är praktiskt lagd och har det estetiska tänket.
Sen så har det väl blivit mer press på bilbyggarna nu?
Förr i tiden så byggde man en eller ett par bilar som man finslipade på inför varje säsong.
Nu ska varje seriös bilbyggare pumpa ut minst en bil varje år och många bra showbilar byggs om helt inför varje säsong.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
13 april 2009
#153
Jill skrev:
baca skrev:
Är det bara jag som tycker att Phaeton var ett otroligt dåligt bygge? Vid första anblicken tyckte man Heeey vad är detta för välbyggd bil, men sen när man gick nära och verkligen kollade såg man hur mkt fel som helst (inga små fel heller utan verkligen mariekex fel) det ända som jag tycker var riktigt bra på den bilen var själva den svarta motivlacken resten var verkligen ett dåligt utfört jobb.
Nu säger jag inte att jag är bättre (troligen sveriges sämsta bilpillare) men när en sån bil går och tar så många priser är det ju verkligen nått fel i betygssystemet.
En jury får verkligen inte rösta med hjärtat dom måste använda ögonen och kolla noga på allt, så som passform, mellanrum mellan springor, färgtema, helintryck, NYSKAPANDE, lackjobb, prestanda, kvalitetkänsla, ja allt man kan tänka sig. Jag var inte besviken på årets mässa det var många välbyggda bilar, men det måste komma en ny trend inom bilvärlden snarast då alla bilar har haft samma tema i snart 10års tid.

Vad var det för "mariekex fel"? big_smile
Tyckte den var as-grym av det jag synade den...

Ett mariekexfel är ett standardmått som Evolution-garage tagit fram "hur många mariekex går det i denna springa? tex mellan framlykta och huv" men kan även tillämpas på andra områden så som lack (undersidan av ett skrovligt mariekex)

Jag var på mässan mellan fredagmorgon och söndagkväll och kan med säkerhet säga att jag synade den bil i minst 2 timmar då jag kände på mig att den skulle plocka priser. Kan lista ett par grejer som störde mig ordentligt, Färgkombinationen, lacken i bagagets ytterkanter (mariekex wink ) lås-mekanismen i bagaget, olika storlekar på "bling bling texten, motivlacken på vapnen (har aldrig sett en snevriden uzi), blanda euro style med hot-rod stuk (pin-stripe) och motivlack, BUT WHY??? som man brukar säga för mkt av det goda smakar ofta skit och i detta fall mer än någonsin. (Detta är en personlig åsikt och skall INTE blandas in i evolution-garage åsikter då den inte besitter några)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

379 Inlägg
13 april 2009
#154
Arradin skrev:
Bara för att man är feminist (?)  , så har man inte rätt att kalla folk för slampor..   Jävla dumheter är vad det är.

Det var ju nästan inga halvnakna tjejer alls, och det var jag GLAD för . Var där för att titta på bilar, och av dom 547 bilder som togs på min kamera, så var 546 bilder på hela bilar utan den endaste skymt av " HOROR OCH SLAMPOR " .

Här är den bild med en tjej på..  Slampigt? Utmanande? Absolut inte, men man kan fortfarande klippa bort henne och ha en fin bil.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … gg5iv5.jpg

haha om ja fattat rätt så tjaffsar grabbar om att tjejerna va för snygga o lättklädda på elmia
sexiga brudar o sportbilar ska de väl va eller big_smile
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

OEM <3
6 957 Inlägg
13 april 2009
#155
Phaetoon skrev:
Jag har mina funderingar.
Kan det inte vara så att det är väldigt många bilbyggare idag som vet vad dom vill och hur dom vill att just sin egen bil ska ha för utseende? Dvs man har en känsla för vad som är snyggt. Dvs att man är estetiskt lagd. Nackdelen med dessa konstnärer är att de har svårt att förverkliga sina idéer då de inte är så vanligt att man både är praktiskt lagd och har det estetiska tänket.
Sen så har det väl blivit mer press på bilbyggarna nu?
Förr i tiden så byggde man en eller ett par bilar som man finslipade på inför varje säsong.
Nu ska varje seriös bilbyggare pumpa ut minst en bil varje år och många bra showbilar byggs om helt inför varje säsong.

Man kanske vill mer än vad man kan och då går det åt skogen?

En bil jag vill lyfta fram där du skriver om att bygga vidare (och nu snackar jag japanare)
så är det Lukas Kooz Nissan 300ZX, kommer ihåg den från första gången jag såg den
på elmia, fick t o m spela Tekken 2 i bilen, på den tiden satt det Playstation i bilen tongue

Tror ni en grabb på 13 år blev glad då? Jo tack..det blev jag, efter den mässan har jag alltid
haft ett gott öga åt herr. Kooz, en bilbyggare som tar hand om alla människor vare sig
du är 12 eller 72 smile

Sen fick han på breddningen, då var den röd och sen blev det en ombyggnad till och
nu ser den ut såhär
https://www1.garaget.org/archive/72/71042/102963/102963-974388.jpg

Kanske inte det bästa ex. men alltid ngt smile
Senast redigerat av Bjork (13 april 2009)

OEM <3

4 506 Inlägg
13 april 2009
#156
Phaetoon skrev:
Jag har mina funderingar.
Kan det inte vara så att det är väldigt många bilbyggare idag som vet vad dom vill och hur dom vill att just sin egen bil ska ha för utseende? Dvs man har en känsla för vad som är snyggt. Dvs att man är estetiskt lagd. Nackdelen med dessa konstnärer är att de har svårt att förverkliga sina idéer då de inte är så vanligt att man både är praktiskt lagd och har det estetiska tänket.
Sen så har det väl blivit mer press på bilbyggarna nu?
Förr i tiden så byggde man en eller ett par bilar som man finslipade på inför varje säsong.
Nu ska varje seriös bilbyggare pumpa ut minst en bil varje år och många bra showbilar byggs om helt inför varje säsong.

Ja och det är ju sjukt svårt att lösa ekonomiskt, vilket gör att utbudet av bilar blir mindre.
Men samtidigt unikt, Och många gånger farligt mycket för mkt grejer.
Personligen är jag inget för att lasa på stora plastpaket utan nytta, Och ta ut allt funktionellt
i bilen för att forma en fräck baslåda i glasfiber och sedan lacka + ett antal tv skärmar.

Form som fyller funktion. / Funktion före form är mer mitt stuk.
Iafa när det gäller sådant som ska köras med. Vad är vittsen med att ha en bil som ser ut att
gå som ett rymdskepp men är helt original med en stor jappsdämpare?

Det ska vara smakfullt, Inte "mest former när han dör vinner" istället för den gamla
"mest prylar när han dör vinner".
Senast redigerat av _Wallis_ (13 april 2009)

Kan du andas kan du dö.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
14 april 2009
#157
_Wallis_ skrev:
mest former när han dör vinner"

Det e ju du å jag Wallis, äkta män väger minst 0,1 ton eller?

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

4 506 Inlägg
14 april 2009
#158
baca skrev:
_Wallis_ skrev:
mest former när han dör vinner"

Det e ju du å jag Wallis, äkta män väger minst 0,1 ton eller?

Japp, Och ha ett vrid i högersvingen som får alla andra att backa vid rödljusen big_smile

Kan du andas kan du dö.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
14 april 2009
#159
baca skrev:
Jill skrev:
baca skrev:
Är det bara jag som tycker att Phaeton var ett otroligt dåligt bygge? Vid första anblicken tyckte man Heeey vad är detta för välbyggd bil, men sen när man gick nära och verkligen kollade såg man hur mkt fel som helst (inga små fel heller utan verkligen mariekex fel) det ända som jag tycker var riktigt bra på den bilen var själva den svarta motivlacken resten var verkligen ett dåligt utfört jobb.
Nu säger jag inte att jag är bättre (troligen sveriges sämsta bilpillare) men när en sån bil går och tar så många priser är det ju verkligen nått fel i betygssystemet.
En jury får verkligen inte rösta med hjärtat dom måste använda ögonen och kolla noga på allt, så som passform, mellanrum mellan springor, färgtema, helintryck, NYSKAPANDE, lackjobb, prestanda, kvalitetkänsla, ja allt man kan tänka sig. Jag var inte besviken på årets mässa det var många välbyggda bilar, men det måste komma en ny trend inom bilvärlden snarast då alla bilar har haft samma tema i snart 10års tid.

Vad var det för "mariekex fel"? big_smile
Tyckte den var as-grym av det jag synade den...

Ett mariekexfel är ett standardmått som Evolution-garage tagit fram "hur många mariekex går det i denna springa? tex mellan framlykta och huv" men kan även tillämpas på andra områden så som lack (undersidan av ett skrovligt mariekex)

Jag var på mässan mellan fredagmorgon och söndagkväll och kan med säkerhet säga att jag synade den bil i minst 2 timmar då jag kände på mig att den skulle plocka priser. Kan lista ett par grejer som störde mig ordentligt, Färgkombinationen, lacken i bagagets ytterkanter (mariekex wink ) lås-mekanismen i bagaget, olika storlekar på "bling bling texten, motivlacken på vapnen (har aldrig sett en snevriden uzi), blanda euro style med hot-rod stuk (pin-stripe) och motivlack, BUT WHY??? som man brukar säga för mkt av det goda smakar ofta skit och i detta fall mer än någonsin. (Detta är en personlig åsikt och skall INTE blandas in i evolution-garage åsikter då den inte besitter några)

OK då är jag med, jo denna snedvridna "uzi" såg jag med... Men jag är trots allt oerhört impad av bilen måste jag säga smile


320 Inlägg
14 april 2009
#160
Som befarat blir Elmia sämre för varje år.

* mer folk  (bihanget som inte har intresse,super och är ivägen)
* Mer musik
* mer krimskrams

men det finns ändå bilar och vettiga byggare som kompenserar upp detta! kul
även om Kvalitet Före Kvantitet är att föredra.

allt för många verkar skylla på den nya jargongen från ex tv (pimp my ride etc)
och kör med:

" hey , den har sina brister med lack och passform...men come-on det gjordes på rekordtid! 3 veckor!!!"

och alla mumlar medlåtande, jajo det är duktigt jobbat...öh? så fan heller.
sen förstod jag inte ideen med "finrummet" på mässan. det var mest kitcars & junk förutom ett fåtal vagnar. D -hallen är alltid kvalitet och där spenderar man mest tid.  Filmbilarna och American Graffiti hyllningen var nog bland det bästa i år.


Sök