En bas samt ett slutsteg till den och framsystemet, då blir det kalas. Har du original högtalare på brädan? Isåfall så tycker jag att du ska sätta ett par 3,5" koaxialer där och ta bort diskanten på högtalarna i dörrarna.
jag får tacka för erbjudandet valstadkillen ;D och så ska jag tänka över det.
okej, en bas m slutsteg är defintivt alltså. Att sedan ha framsystemet på slutsteget lät intressant. Jag har inga högtalare alls i brädan faktiskt. Är det en 4-kanals slutsteg man ska ha då? Ge gärna lite tips på grejer
Tja ett 4-kanals kan du ju använda till både framsystem och bas. Brygga 2 av kanalerna till basen bara (om steget ger nog med effekt och basen inte är alltför grym alltså). Men du har alltså bara ett par koaxialer i dörrarna? Måste låta väldigt konstigt med allt ljud nerifrån. Bättre med ett par midbasar eller koaxialer utan diskant i dörrarna och sen ett par 3,5" koaxialer på brädan, så du får upp ljudet närmare öronen.
okej, jo det där lät ju vettigt iofs men går det att ta bort diskanten från dom högtalarna? annars kanske man ska ta att göra sig av med dom och göra det ordentligt!
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … KFC-S702P* ett tipps till framsystem spelar nog duktigt med ett steg till och min bas och steg;) jag har vanliga kenwood 5.25or och de låter riktigt bra!adda aikmaster@live.se om du e intresserad av mit ljud;)
okej, jo det där lät ju vettigt iofs men går det att ta bort diskanten från dom högtalarna? annars kanske man ska ta att göra sig av med dom och göra det ordentligt!
Ja om det är som på dom flesta andra lite billigare koaxialer som jag har kollat på så har du en skruv som håller diskanten. Bara att pilla hål på klisterlappen under magneten och skruva ur den så är diskanten lös, sen så löder eller klipper du lös tinsellerna till diskanten så är det klart. Gjorde en sån mod på ett par 6x9or förra sommaren som jag sen använde som basar i hatthyllan.
smakfråga , men vad trådskaparn bör tänka på är att om du tar grabbens MDS paket så räcker nog inte orginal batteriet då hans paket troligtvis kräver mycket ström....vad brukar folk säga, minst 1 bra batteri per 1000wrms?
Det du skulle haft är ett 4-kanals steg som lämnar bra med effekt, så lägg pengarna där. Bas sen kan du köpa beroende på om du vill bygga låda själv eller om du vill ha färdigt, det mesta som finns på marknaden av färdiga lådor duger men att bygga själv blir bättre.
okej, jag har aldrig byggt en låda förut var därför jag tänkte köpa färdig.. men det där med batteri lät inte bra för jag tror inte att mitt är så jädra bra!