Kanske borde påpeka att syftet med inlägget var inte pga. avundsjuka, förnedring eller att man skall klaga. Varför är man "gnällig" så fort man har en åsikt? Jag har en väldigt neutral åsikt om sexhandeln,
striptease och andra liknande branscher - så länge folk inte blir tvingade till något, gör de som de själva vill, givetvis!
Tycker det är ganska intressant att man drar en parallell emellan Slitz-brudar (eller porrstjärnor, prostituerade och dyl) och brudarna som svansar runt inne på Elmia. Det är en ganska klar skillnad.
Vad är då denna skillnaden?
Som jag påpekade i mitt inlägg; Åker jag till Elmia för att se på bilar, träffa andra bilintresserade människor och för att ta del av diverse bil-relaterade saker och ting som finns på Elmia, så anser jag att det bör hålla sig inom ramarna om motorsport. Detta påstående kan ju förvisso diskuteras, då halvnakna fruntimmer verkar vara en del av nutidens (och dåtidens / framtidens?) motorintresse - i flera sammanhang.
Vill jag se halvnakna brudar köper jag en Slitz tidning.
Vill jag veta mer om historia går jag till ett museum.
Vill jag lära mig mer om matlagning ser jag på Mat-Tina.
Vill jag åka och se bilar åker jag på en bilmässa.
Get my point?
GIVETVIS är jag inte någon j*vla moralpräst som kan allt vad moral, etik och respekt heter. Men jag har en åsikt som jag står för. Flickebarnen gör givetvis vad de vill, helt upp till dem.
MEN....Klär jag mig som hårdrockare, blir jag tagen för hårdrockare. Klär jag mig som sjuksköterska, blir jag tagen för sjuksköterska. Klär jag mig "oanständigt" (vart man nu vill sätta gränsen, det avgör inte jag), då blir jag tagen för oanständig. Sen att det är OK att det är så, det är en annan diskussion.
Jag tycker iaf att det borde vara mer fokus på bilar än på brudar (även om de ser bra ut)