2612
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

1 517 Inlägg
26 april 2009
Jill skrev:
TUbbex skrev:
jag kommerk, om man inte är trött efter valborg ^^ + om det är fint väder.

Klart det blir fint väder ... big_smilecool

får hålla tumarna om fint väder, föra gången var min bil skittig han inte tvätta hon haha men denna gång får hon nog tvättas

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

1 464 Inlägg
27 april 2009
Jag vet inte om detta är rätt tråd att posta info i, men 'Angående: YSTAträffen' känns logisk, så what the hell... wink

Precis pratat med Polisen samt föreståndarna för ElGiganten & ICA i mitt kanske naiva mål att undersöka hur omvärlden ser på oss/er och andra. lol

ElGiganten har inga problem att upplåta parkeringsplatsen, under förutsättning att 'detta sker efter stängningsdags'. Kunderna är i deras yttersta fokus så det innebär att även om man rullar in väldigt lugnt, ska det inte finnas en möjlighet att Agda, 67år, blir vettskrämd av en småbrölande V8. Jag var välkommen att ringa igen för att stämma av läget, snacka mer om utvecklingen och så.

Föreståndaren har förövrigt en väldigt bra syn på hur det ska fungera med 'ge och ta'-synsättet och verkar ha koll på vad det handlar om.

ICA däremot var mer restrektiva med ord som 'ja, vi har haft många grannar från området som klagat på buskörning', 'en tidsfråga innan kundvagnburen körs sönder' osv. Inte helt anti dock, utan bara mer... politiskt korrekt... om ordvalet får användas. Visade förståelse och tyckte att det var ett stort steg i rätt riktning att jag hörde av mig överhuvudtaget. I övrigt, samma regel även här, efter öppettider.

Polisen i Sjöbo pratade jag lite löst med. Nu verkade ämnet glida in ganska omgående på racen i hamnen så tyvärr sköts samtalet lite i sank innan det riktigt startade. Dessutom, tror jag att det kanske inte var riktigt rätt instans att prata med. Men, dörren är öppnad. Lite nyttigheter snappade jag upp.

Ska hugga de i Ystad i stället. Måste bara förbereda frågorna lite bättre så man slipper staka sig. Har nån något som ska tas upp så skicka ett pm eller nått. lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

terazzi
27 april 2009
Kommer kanske... ska festa dagen innan så tongue

1 517 Inlägg
27 april 2009
MrJAM, låter bra ju att du snackade med polisen om träffen m,m så vi får redan på vad dom vill o så smile

skriv sen hur det gick med ystad polisen.)

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Jag vet inte om detta är rätt tråd att posta info i, men 'Angående: YSTAträffen' känns logisk, så what the hell... wink

Precis pratat med Polisen samt föreståndarna för ElGiganten & ICA i mitt kanske naiva mål att undersöka hur omvärlden ser på oss/er och andra. lol

ElGiganten har inga problem att upplåta parkeringsplatsen, under förutsättning att 'detta sker efter stängningsdags'. Kunderna är i deras yttersta fokus så det innebär att även om man rullar in väldigt lugnt, ska det inte finnas en möjlighet att Agda, 67år, blir vettskrämd av en småbrölande V8. Jag var välkommen att ringa igen för att stämma av läget, snacka mer om utvecklingen och så.

Föreståndaren har förövrigt en väldigt bra syn på hur det ska fungera med 'ge och ta'-synsättet och verkar ha koll på vad det handlar om.

ICA däremot var mer restrektiva med ord som 'ja, vi har haft många grannar från området som klagat på buskörning', 'en tidsfråga innan kundvagnburen körs sönder' osv. Inte helt anti dock, utan bara mer... politiskt korrekt... om ordvalet får användas. Visade förståelse och tyckte att det var ett stort steg i rätt riktning att jag hörde av mig överhuvudtaget. I övrigt, samma regel även här, efter öppettider.

Polisen i Sjöbo pratade jag lite löst med. Nu verkade ämnet glida in ganska omgående på racen i hamnen så tyvärr sköts samtalet lite i sank innan det riktigt startade. Dessutom, tror jag att det kanske inte var riktigt rätt instans att prata med. Men, dörren är öppnad. Lite nyttigheter snappade jag upp.

Ska hugga de i Ystad i stället. Måste bara förbereda frågorna lite bättre så man slipper staka sig. Har nån något som ska tas upp så skicka ett pm eller nått. lol

Inför samtal med Ystad Polisen så uppskattar jag om du poängterar att träffarna är organiserade och planerade, sen att folk kör vidare uppskattar vi om det särskiljs ifrån träffarna eftersom ingen håller i det, eller planerar det. Dvs det är INGEN som skriver ut info någonstans på nätet eller planerar körningarna, så det har inget att göra med träffarna även om dom vill ha det till att det är så.

Få Polisen att förstå att bara för att de åker runt och bråkar genom att ge böter så bromsar de inte att enskilda bilar åker iväg och kör. Deras agerande i Fredags gör inte att folk kommer att sluta köra, utan polisen driver bara de folket vidare till farligare ställen samt provocerar till aggressivare körning i samhället då folk åker runt, runt och runt.

Vill de bromsa körningarna så ska de kliva ur bussen, stäng av den och parkera. Gå runt, prata med folket. Visa sig och ge oss en positiv bild av dom!

3 968 Inlägg
27 april 2009
MrJAM - Mycket bra skrivet och kanon du tog reda på de grejerna smile
Är också väldigt nyfiken på vad Ystadpolisen har att säga om allt,
när du pratat med dem.

OM bara alla kan sköta sig så lär vi slippa klagandet vid Elgigantens parkering
av grannarna/de boende, och att folk inte spelar för hög musik/bas, vilket de
inte lär gilla, har jag hört sedan förra året... då är det absolut inga problem cool

I övrigt tycker jag att vi sköter oss kanonbra på träffarna och som sagt mycket
bra gemenskap dessutom.

Sen som Jill (Vanja) skriver ovan så har även jag tidigare på
träffarna meddelat både Ystads Allehanda och polisen att själva träffen
på Elgigantens parkering inte har samband med race att göra alls, utan
det är två skillda saker!

Dessutom påtalade jag för polisen förra året och tidningen (YA) att
träffarna är seriösa och vill inte att det skall uppfattas på något annat sätt!

Mycket viktigt att detta framgår som sagt  cool

Tycker dessutom att det är riktigt kul att bilintresset är så stort,
och träffarna blir större och större smile

Anser också att polisen borde visa sig trevligare och på ett
bättre bemötande sätt & vänligare mot oss på träffarna helt klart,
då retar vi oss inte iallafall.
Senast redigerat av Andreas79 (27 april 2009)

4 418 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
terazzi skrev:

Klart du kommer! Är bara amatörer som inte är nyktra kvällen efter wink

1 464 Inlägg
27 april 2009
Tackar för inläggen.

Kan inte ni plita ner lite vad som kan kallas för förhållningsregler, något jag kan visa upp senare? De flesta vet mer eller mindre vad en träff går ut på, men det är alltid lättare att komma med något konkret när man står sitter där på kansliet framför en konstapel.

4 418 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Tackar för inläggen.

Kan inte ni plita ner lite vad som kan kallas för förhållningsregler, något jag kan visa upp senare? De flesta vet mer eller mindre vad en träff går ut på, men det är alltid lättare att komma med något konkret när man står sitter där på kansliet framför en konstapel.

Adda mig på msn så kan man snacka mer där...

993 Inlägg
4 418 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Kungen-EssE skrev:
Jag kommer, med några till !

Det gillar vi! big_smile

1 517 Inlägg
27 april 2009
stör mig lite på folket, som kör mopeder på pakeringen,

annars e ystad träffen mycket roligt träff smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

993 Inlägg
27 april 2009
TUbbex skrev:
stör mig lite på folket, som kör mopeder på pakeringen,

annars e ystad träffen mycket roligt träff smile

kör på dom cooltonguewink

1 464 Inlägg
27 april 2009
Kungen-EssE skrev:

Med vadå? Vill bara förbereda mig lite mentalt beroende på vilket åk det handlar om. wink

4 418 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Kungen-EssE skrev:

Med vadå? Vill bara förbereda mig lite mentalt beroende på vilket åk det handlar om. wink

Du blir aldrig besviken, det är en sak jag har lärt mig wink

36 Inlägg
29 april 2009
möjligt att man kör förbi, beror lite på om bylingen står där, då kör jag hem igen....

4 418 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
svined skrev:
möjligt att man kör förbi, beror lite på om bylingen står där, då kör jag hem igen....

Hoppas att de har vettigare saker för sig cool
Skriver upp dig!

terazzi
29 april 2009
Jill skrev:
terazzi skrev:

Klart du kommer! Är bara amatörer som inte är nyktra kvällen efter wink

hahaha ja nu e d satt jag kommer smile
Tur det är så sent som det är ^^ haha

4 418 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Jill skrev:
Vilka planerar att komma?[/b]

1. Hellberg
2. MrJAM +1
3. reggae
4. TUbbex
5. terazzi
6. Kungen-EssE samt fler
7. svined

36 Inlägg
29 april 2009
Jill skrev:
svined skrev:

Hoppas att de har vettigare saker för sig cool
Skriver upp dig!

hehe, nästan så man känner sig lite tvingad...

Sök