Hejsan! va å köpte mig en Pioneer AVIC-D3 och funderar p å att släng ut orginal högtalarna. Någon som har några tips å högtalare so mspelar okey på låg effekt så jag klarar mig utan steg.
Förmodar att du bara ska byta ut för klarare och bättre ljud. Då kan jag rekommendera brl jvc eller piooner. DEt är nog de mest prisvärda. Köp bara inga med massa watt då kan de gå sönder om du spelar direkt från stereon
En man med hjärna kör bil med stjärna.
[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
Hade nog tänkt mig lite mer exakt än så.. Lägger jag ut 11 000kr på spelaren så är de som inte pengen de sitter i. Orkar bara inte dra om massa i denna lilla bil.. Alternativen är ju Rockford, pioneer, JBL samt Alpine. en man vill ju veta vad som inte är allt för svårtdrivet. =/
Förmodar att du bara ska byta ut för klarare och bättre ljud. Då kan jag rekommendera brl jvc eller piooner. DEt är nog de mest prisvärda. Köp bara inga med massa watt då kan de gå sönder om du spelar direkt från stereon
Hur menar du nu? Bara för att dom tål mer effekt så betyder det ju inte att dom inte kan köras direkt från huvudenheten.
Det du ska kolla på för att få högtalare som ger mycket ljud utan slutsteg är hög känslighet. Ett tips är JBLs högtalare då dom ligger på 2Ohms impedans och därmed kan kräma ur lite mer effekt ur huvudenhetens inbyggda förstärkare. Men bäst vore nog ändå ett steg om du vill få bra ljud!