3684
Sök

Trimmad volvo 745:A, Års:89:A.

227 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Tja!
Jag tänkte kolla upp lite angående min bil. Den förra ägarn hade hölle på lite me de. Den e portad o planad. Hur mycke planad sa han inte. Inte heller hur mycke portad den e. Sen sa han att de sitter en "Måne 7 kam" i den. Vad e en måne 7 kam? Nån som åxå kanske vet på ett ungefär hur mycke hk ja ha i den?

Tacksam för alla svar.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
20 april 2009
portning är inget som man kan gör i ett bestämt mått, tex en turbo motor vill ha en portning medan en sugis vill ha en helt annan, är den bara "portad" utan att man vet va man gör kan det till och med bli effekt förlust. planing ger inte så värst mycket om motorn för övrigt är original.
ang kamen så vet ja att många folkrace bilar snurrar den kammen, sen om den är bra eller inte är helt upp till dig å tycka.
för att ens kunna börja gissa jakten av hästarna så under lättar det om du delar med dig av motor typ.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

227 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Okej okej.. Ja nu när du säger de så förstå ja att de e lite förvirrande.. Det e en b230F motor en sugis alltså.. Men om ja skulle vilja porta den lite mer hur ska ja gå till väga? Ja ha bara tänkt mej uppskattingsvis hur mycke hk ja kan ha inte exakt va de e... Va e måne 7 kam.. E de en volvo orginalkam? Tänkte på vilken bokstav?

Sök