3338
Sök

"Trimmat chips farligt för bilen"

-utan 940
1 728 Inlägg
21 april 2009
"Det som ser ut som en vanlig standardbil kan vara ett fartvidunder." -Jag kan bekräfta detta.

KTM 660
537 Inlägg
21 april 2009
Fettsnåla chips funkar till småbilar som är soppasnåla. Ger ingen större effekt men drar ner förbrukningen lite till.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
21 april 2009
Roz-104 skrev:
Hexenhammer skrev:
Roz-104 skrev:
Är det nån mer än jag som blivit så sugen på chips att man måste gå o köpa sej en påse tongue

Jag! Sitter ju här på jobbet och är döhungrig. Och en påse chips vore ta mig fan inte helt fel. Jävla tramstidning som får folk att bli hungriga sådär! big_smile

Haha ja tongue, jävla smygreklam dom lägger in tongue

Edit: Så, nu var den chipspåsen tom big_smile tongue

Fan, jag är avis som fan! Sitter på jobbet och här finns fan inga chips. Dessutom är jag så fattig fram tills lönen kommer (Fredag) så jag har nog fan knappt råd till en påse chips heller. Så jävla illa! Jordens undergång är mycket nära!

1 814 Inlägg
21 april 2009
Lays chips sägs funka bra på moderna jänkare. smile
Senast redigerat av expect1991 (21 april 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 april 2009
Grabber skrev:
JA, chips kan vara skadliga för bilen men hur o var fyller man på? Ihop med olja? Bensin? Vet någon?
Chip trimning finns ju men det är helt annan sak! big_smile

Visst bilen kan ta skada av trimning men hur kan bromsar ta skada av det?
Växellåda får styrk än då när man burnar osv.
Motorn kan ta skada av ökad effekt men hur vanligt är det? O motorer byggs inte så att dom ger mer effekt än vad dom borde klara av. Finns alltid resurser i en original motor.

Här har du en finfin beskrivning.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

401 Inlägg
21 april 2009
TBOC_Razor skrev:
Grabber skrev:
JA, chips kan vara skadliga för bilen men hur o var fyller man på? Ihop med olja? Bensin? Vet någon?

Motorn kan ta skada av ökad effekt men hur vanligt är det? O motorer byggs inte så att dom ger mer effekt än vad dom borde klara av. Finns alltid resurser i en original motor.

såna där chips tänker jag inte ha i min bil tongue

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 april 2009
Saab_Diana skrev:
TBOC_Razor skrev:
Grabber skrev:

Äh det är nog inte chipsen i sig utan snarare den förevisade installationsmetoden som kan vara skadlig för bilen wink   tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

401 Inlägg
21 april 2009
TBOC_Razor skrev:
Saab_Diana skrev:
TBOC_Razor skrev:

Äh det är nog inte chipsen i sig utan snarare den förevisade installationsmetoden som kan vara skadlig för bilen wink   tongue

big_smile jasså,,trodde det bara var fel sorts chips..kanske funkar även med ostbågar? roll

I brist på annat :)
526 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Saab_Diana skrev:
TBOC_Razor skrev:
Saab_Diana skrev:

big_smile jasså,,trodde det bara var fel sorts chips..kanske funkar även med ostbågar? roll

Kan det varit IT'S FUN ? Skämt åsido, kanske bör testa med ostbågar, fast hörde att det är för MC och inte bilar, men vadå, testa går väl?

KTM 660
537 Inlägg
21 april 2009
Saab_Diana skrev:
TBOC_Razor skrev:
Saab_Diana skrev:

Ostbågar funkar bra till japanska bilar har ja hört rykten om.

Pontiac Gto 69a

typ..eh..va?
582 Inlägg
21 april 2009
Men herregud yikes, vi har ju glömt dippen! yikes

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Saaboholic
3 129 Inlägg
21 april 2009
Roz-104 skrev:
Hexenhammer skrev:
Roz-104 skrev:
Är det nån mer än jag som blivit så sugen på chips att man måste gå o köpa sej en påse tongue

Jag! Sitter ju här på jobbet och är döhungrig. Och en påse chips vore ta mig fan inte helt fel. Jävla tramstidning som får folk att bli hungriga sådär! big_smile

Tjockis, haha big_smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
21 april 2009
Roz-104 skrev:

Köp en ny påse+ dipp då? xD

"Liberty of thought is the life of the soul"

typ..eh..va?
582 Inlägg
21 april 2009
hedley skrev:
Roz-104 skrev:
Hexenhammer skrev:

Tjockis, haha big_smile

Naaaee, de kan jag väl inte påstå roll tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

KTM 660
537 Inlägg
21 april 2009
Roz-104 skrev:
hedley skrev:
Roz-104 skrev:

Tjockis, haha big_smile

Naaaee, de kan jag väl inte påstå roll tongue

Lagom rund heter det tongue

Pontiac Gto 69a

1 754 Inlägg
21 april 2009
Jag har alltid stört mig på de som säger "Ett datachips". Det heter chip, det har alltid hetat chip och det kommer nog alltid heta chip.

Ett chip, flera chip.
Senast redigerat av Holiace (21 april 2009)

Jag kan inget om allt.

I brist på annat :)
526 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Roz-104 skrev:

Nja, dippen har tyvärr inte bevisat sig som någon vinnare, testade att smörja luftfiltret med dipp (surkräm & lök) men min LMM sa nej ganska så fort sad

blacken
21 april 2009
FireTraXX skrev:
"- I regel ger chipstrimning av en turbomotor 35 till 50 hästkrafter extra. Och det klarar bromssystemet på bilen av, säger Stephan Andersson som menar att åtgärden är laglig."

Så bromsarna skulle fallera bara för att man går från 200 till 250hk?
Det är nog det enda som fungerat felfritt på min bil iallafall. tongue
Och jag gick från 190 till 224hk. (Enligt chipparen)

Ökar effekten, så kan man öka farten, ökar man farten så ökar man topphastigheten, ökar man topphastigheten så ökar man den "levande" energin i fordonet. Det går åt mera kraft/energi att stoppa fordonet, bromsar inte dimensionerade för det jobbet. Så kan det fallera (bromsystemet)..

DFFL
9 020 Inlägg
21 april 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
"- I regel ger chipstrimning av en turbomotor 35 till 50 hästkrafter extra. Och det klarar bromssystemet på bilen av, säger Stephan Andersson som menar att åtgärden är laglig."

Så bromsarna skulle fallera bara för att man går från 200 till 250hk?
Det är nog det enda som fungerat felfritt på min bil iallafall. tongue
Och jag gick från 190 till 224hk. (Enligt chipparen)

Ökar effekten, så kan man öka farten, ökar man farten så ökar man topphastigheten, ökar man topphastigheten så ökar man den "levande" energin i fordonet. Det går åt mera kraft/energi att stoppa fordonet, bromsar inte dimensionerade för det jobbet. Så kan det fallera (bromsystemet)..

Men jag fick kanske 10km/h högre toppfart, den extra påfrestningen är nog inte enorm.
Speciellt med tanke på att jag inte tänker ställa mig på bromsen i ~250km/h, chippad som original.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 april 2009
Holiace skrev:
Jag har alltid stört mig på de som säger "Ett datachips". Det heter chip, det har alltid hetat chip och det kommer nog alltid heta chip.

Ett chip, flera chip.

Ett "virtuellt" potatischips måste dom mena! wink
Håller med dig. Störande som fasen.

Sök