21 april 2009
Trådstartare
Sålde min BMW häromdagen och det kom 2 personer från Karlstad och köpte bilen på plats. Jag fick kontant betalning för bilen och han som köpte den hade så bråttom iväg att han var nära på att glömma både reservnycklar, besiktningspapper, servicebok och däck.
Han ville knappt provköra bilen utan verkade bara vara stressad och ville iväg så fort som möjligt, först var jag lite rädd att jag fått falska sedlar men var på banken och det var i sin ordning.
Kruxet är att efter att vi båda skrivit under reg. pappret som jag egentligen ska posta men han fick med sig så blir man lite fundersam, jag försökte ringa hans mobil som inte verkar vara påslagen så jag skickade iväg ett sms om att han skulle skicka in pappret direkt men har inte ännu fått något svar. har varit inne på vägverket och jag står fortfarande som ägare på bilen efter 5 dgr nu. Han skulle även fått med sig blockets begagnat försäkring men verkade inte ens vara intresserad av det, eftersom han köpte bilen på samma dag som jag satte ut annonsen så hade jag inte hunnit fått pappren en, så de skulle jag skicka till han efter att han skulle ha mejlat sin adress till mig (har fortfarande inte fått något mejl).
Jag bara undrar om jag på något sätt kan bli lurad, jag menar jag har ju ändå fått mina pengar men står fortfarande som ägare till bilen. Jag har kvar både hans nummer och namn och det är inget konantkort, vet även var han bor (kollade eniro på mobilnumret). Båda mina föräldrar var med när jag sålde bilen eftersom den stod hemma hos de.
Tycker bara det hela verkar vara lite skumt. Någon som vet om jag på något sätt kan bli lurad?
mvh
Emil