2976
Sök

Hur stänger man av airbagen på v70N T5 (02:a)

10 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
#1
Har en liten på 4mån som jag vill ha sittandes bredvid mig (föraren), men kan man stänga av passagerar airbagen? Kolllat i manualen o där står allt om airbag osv men inget om att man kan stänga av den.

161 Inlägg
22 april 2009
#2
Åk till bilia så får dom koppla bort plus sätta ett motstånd på kontakten till airbagen så inte lampan lyser.


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 april 2009
#3
Trisk3 skrev:
Har en liten på 4mån som jag vill ha sittandes bredvid mig (föraren), men kan man stänga av passagerar airbagen? Kolllat i manualen o där står allt om airbag osv men inget om att man kan stänga av den.

dock inte hajj på de tidiga v70ina men årsmodell 2005 ståre i instruktions boken man kan vrida nått mellan instrument panelen och höger fram dörr för och stänga av just den airbagen

kankse kan va samma?


10 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
#4
Tittat lite efter nåt som passar till bilnyckeln, typ on/off, men utan resultat.
Vill ju gärna kunna sätta på airbagen när man har stolen i baksätet.

654 Inlägg
22 april 2009
#5
Är inte säker men jag tror att avstängningsbar airbag är tillval...

10 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
#6
ajdå...

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
22 april 2009
#7
det är säkrast att inte lita på avstängningen. man brukar rekomendera att ta bort airbagen i bilen. nu är datan avstängd annars hade jag kunnat kolla hur man gör för att ta bort den.


865 Inlägg
22 april 2009
#8
Trisk3 skrev:
Har en liten på 4mån som jag vill ha sittandes bredvid mig (föraren), men kan man stänga av passagerar airbagen? Kolllat i manualen o där står allt om airbag osv men inget om att man kan stänga av den.

skaffa vadis cdn så kan du kolla hur du ska göra... dom finns ju att få tag på i blocket osv


631 Inlägg
22 april 2009
#9
Det är klart att du kan koppla ur airbag , men det måste göras på en Volvo Verkstad... Kostar ju pengar .
Jag vet att man inte kan göra det själv, därför står det inte i manualen.. Eller ja, KAN ju göra det själv, det kan man väl med allt ... men ja, du hajjar.

10 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
#10
Va trist, vill inte ta bort airbagen.  Då får den lille stanna där bak. 
Tack för alla svar smile


Sök