22 april 2009
Trådstartare
Lite kort om bilen:
Opel Astra GSi 2.0 16v
c20xe
Idag efter att jag hade bytt tempgivaren till instrumentet på min Astra GSi 2.0 16v -92:a
Så visade det sig att motortempen ligger på ca. 105-110 grader.
Körde hem med full värme på i bilen för att tempen inte skulle stiga mer.
Behöver man lufta vattensystemet på något speciellt sätt på dessa bilar/motorer?
El-fläkten (den till motorkylaren) går inte igång verkar det inte som, den funkar om man kopplar ström direkt på den (har testat)
Någon som har ett el-schema till hur fläkten är kopplad eller kan beskriva det noggrant med va relän och liknande sitter.
Eller är det kanske någon som har någon annan idé om vad som kan vara fel eller något som man kan kolla.
Alla förslag, tips & trix och liknande är välkommet.
På termostaten som sitter i min så står det 92c /107c så jag misstänker att den öppnar lite vid 92 grader och öppnar fullt/mer vid 107 grader.
Tack på förhand allihop.
/Påsen
PÅSEN RACING