3719
Sök

Kör män verkligen INTE som gudar ?

67 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Hej...

Var uttråkad så startade upp en meningslös tråd wink

Försäkringsbolaget if gjorde ju en undersökningen ang trafikolyckor för nån vecka sedan som många säkert känner igen och männen var ju klart inblandande i fler olyckor än kvinnor, vilket var väntat...

http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe … ar-1.11521

Har din självsäkerhet som bilförare gjort dig mer tveksam efter statistiken ?
Och vad är din för och nackdel som bilförare tycker du..? ge dig själv betyg 0-10
Andra åsikter ?
Betyg:>>> 8,5

ps: kvinnor är givetvis välkomna och skriva också

187 Inlägg
25 april 2009
Min fördel>>>  anpassar körstilen efter omgivningen
Min nackdel>>>  Nackdel.. ? tongue
Har min självsäkerhet förändrats>>>  Nej
Betyg:>>> 10,0!

Mollllgan
25 april 2009
Jag är kass i trafiken=) Därför kör jag enbart på nätterna,,,
Nej då jag känner mig ganska "ok" om man nu ska kalla det så.
Dock så kör jag inte som en "gud" iaf=)

Men vad jag vet så hade "gudarna Tor, Vidar, Oden, Loke, Freja, Balder eller vad dem nu hette inte körkort" big_smile

*Ironi*

Edit...

Betyg: 8/10
Senast redigerat av _S40_ (25 april 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
25 april 2009
Min fördel>>>  överskattar inte min förmåga och gör inga chansningar(pga. olycka)
Min nackdel>>>  blir lätt irriterad på andra billister, är lite för snäll ibland när jag kör i tät trafik, kor föf fort alldeles för ofta(kan man det?)
Har min självsäkerhet förändrats>>>  Nej
Betyg:>>> 7
Senast redigerat av AcesHigh666 (25 april 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

12 086 Inlägg
25 april 2009
Jag förstår verkligen varför unga män är inblandade i fler olyckor.
Om alla unga killar kör som mig utan mina eminenta förarkunskaper så borde de krocka vilt wink

Och nej, statestiken gör mig inte osäker.

Betyg i bra förare i benämningen "säker och god bilist i trafiken" ger jag mig en 7a.
I benämningen "hantera bilen, rallykörning" ger jag mig en 9a big_smile
Senast redigerat av JapMax (25 april 2009)

106 Inlägg
25 april 2009
Jag försöker alltid intalar mig säkerhets först och för att sen övertyga mig om att tar det lugn så kan jag köra imorgon också smile det är en egoistiskt  handling som båda skydda mig som förare och er alla som är med i samma väg som jag smile

6/10 för att jag ej panik bromsa lr nosa folk i röven.
Senast redigerat av sselraeF (25 april 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 april 2009
Är väl en av dem som har störst chans till en olycka enligt statistiken, men för övrigt är det inget att lita på. Visst är fler män inblandade i olyckor än kvinnor, men å andra sidan i hur många fall är det inte männen som kör när de skall nånstans? Jag vågar påstå att män kör betydligt mer generellt än kvinnor, därför är det inte så konstigt att de är inblandade i mer olyckor.

Min fördel: Kan reglerna och tillämpar dem, kör väldigt försiktigt när det finns folk som kan komma till skada i närheten.
Min nackdel: Kör alldeles för fort ibland, på tomma vägar osv.
Har min självsäkerhet förändrats?: Nej, men jag håller fartgränserna bättre sen jag fick böter.
Betyg: 8,5
Senast redigerat av Rquired (25 april 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

NissanMotorsport
25 april 2009
Fördelen me mig i trafiken är väl att ja tittar mer på vägen än omgivningen, då alla säger att jag aldrig ser dom när dom hejjar tongue

Nackdelen: Körstilen varierar beroende på vilken låt ja lyssnar på tongue

Betyg: 7 big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 april 2009
Utgå från att alla i trafiken utom du är rikspuckon.. då klarar du dig rätt bra också smile
Alla kan alltid lära sig saker, man blir aldrig fullärd..
Jag känner min bil, vet hur den fungerar osv. Och jag anser mig själv vara en bra förare som anpassar mig efter omgivningen.  betyg 7/10
Senast redigerat av _Spawned_ (25 april 2009)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
25 april 2009
Anledningen till att fler män orsakar olyckor är kanske för att det är fler män som kör.

Varje gång jag kör och ser nån göra något idiotiskt eller är allmänt jävla sopig så är det en brud eller ibland en gammal rutten gubbe i keps.

typ..eh..va?
582 Inlägg
25 april 2009
Jag ger mej sj 9.5 i betyg...visserligen är min skala oxå från 0-9.5 smile

Ska jag följa din skala får det väl bli 10 / 10 då smile

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

214 Inlägg
25 april 2009
Fördelar: kör lugnt i stadstrafik eller där folk lätt kommer till skada
nackdelar:kör inte lugnt på landsväg tongue tung högerfot hmm Älgar dras till mig!!! stor nackdel!
betyg: 7

har kompisar som kör betydligt värre och då menar jag betydligt värre! fattar inte hur de fick körkort.

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

674 Inlägg
25 april 2009
M.F. skrev:
Hej...

Försäkringsbolaget if gjorde ju en undersökningen ang trafikolyckor för nån vecka sedan som många säkert känner igen och männen var ju klart inblandande i fler olyckor än kvinnor, vilket var väntat...

Och vad är din för och nackdel som bilförare tycker du..? ge dig själv betyg 0-10
Andra åsikter ?

Ingen tvekan.... Jag kör som en "gud"     10 p

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
25 april 2009
Ramrod skrev:
M.F. skrev:
Hej...

Andra åsikter ?

Ingen tvekan.... Jag kör som en "gud"     10 p

ok för & nack delar:

Fördelar med mig:   
1: Jag är extremt bra på att "läsa" trafiken,  förutse rörelser hos andra som visar vad de försöker göra   &  vart de är på väg, samtidigt planera min egen körning.   
2: "Läsa" underlaget, "känna" vägen genom däcken, enkelt beskrivet:  bli bilen när man kör, istället för att bara "köra" bilen när man kör..   
3: Känna mina egna begrensningar som människa, tex vad trötthet kan göra. & anpassa körningen där efter.  Använda fantasin & blicken för att identifiera dolda faror.  Anpassa både hela körstilen efter vad alla mina sinnen säger mig.

Nacka delar:   Jag har temperament.  nästan ingen tålamod för andras misstag, ovana & okunskap i trafiken.. Stör mig som fan på sånt...   men förösker att tänka mig för. En andra nack del är att jag håller hastigheter som inte alltid stämmer med skyltad hastighet, inte att jag vansinnes kör.  Bara att min erfarenhet, kunskap & rådande väglag & sikt inte på långa vägar alltid stämmer med skylten. ...

With great freedom comes great responsebility

Sök