3815
Sök

Köpråd: Bra bil för MAX 40000kr

344 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#1
Tjenare, jag har planerat på att köpa en ny bil nu, men jag vet inte vilken.. har kollat på http://www.blocket.se/vi/20845043.htm?ca=15_s och http://www.blocket.se/vi/21133072.htm?ca=15_s..
Men jag vet inte.. Har hört så mkt dåligt om saab, så som deras vxl låda och det, och hondans färg är väl ingen höjdare.. Vilken av dessa två är bäst ? Tacksam för svar !smile

32 Inlägg
26 april 2009
#2
Skulle välja saaben utan tvekan ...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 april 2009
#3
båda har ju för o nackdelar, saabens låda är ju inte den klena som i 9000 TROR jag, hondan vet jag inte, för länken funkade inte för mig. Men jag tror inte saaben lär vara ett dåligt köp iaf! Lycka till med köpet hur de än blir! smile

Mvh Patrik


344 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#4
Fast-lane skrev:
Skulle välja saaben utan tvekan ...

Är också starkt inne på saaben, men sen blir man ju skräckslagen när man hör att deras vxl lådor e skräp (vet inte om den är det på just denna modellen)

373 Inlägg
26 april 2009
#5
Kör på Saaben ser fin ut fast 20 tusen mil....prova att vxlådan fungerar och att alla papper är ok ,mm..pruta ngra tusen och lägg detta på ngt x-tra(bra att ha om det behövs ngt senare)
mvh /L

''Hugin-Hachiko''

122 Inlägg
26 april 2009
#6
min sambo har en V40 som hon vill bli av med.. gärna byte mot en liten bil

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt

60 Inlägg
26 april 2009
#7
Växellådorna är väl inte dom bästa tyvärr men så längde du inte spinner och misshandlar bilen så går det fint. Dom håller nog iaf för 300 hk men kopplingen klarar nog inte mer än 400 nm. Det är vad jag har hört. Men på en otrimmad så håller det länge


344 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#8
Journeyman2 skrev:
Kör på Saaben ser fin ut fast 20 tusen mil....prova att vxlådan fungerar och att alla papper är ok ,mm..pruta ngra tusen och lägg detta på ngt x-tra(bra att ha om det behövs ngt senare)
mvh /L

det e ju miltalen jag e orolig för åxå, och om turbon är bytt osv.osv. har hört att turbon brukar lägga av efter 20000 mil ?

344 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
#9
Pejjen skrev:
Växellådorna är väl inte dom bästa tyvärr men så längde du inte spinner och misshandlar bilen så går det fint. Dom håller nog iaf för 300 hk men kopplingen klarar nog inte mer än 400 nm. Det är vad jag har hört. Men på en otrimmad så håller det länge

okej smile gött..

Plattan i mattan !
305 Inlägg
26 april 2009
#10
Ja rekomenderar denna http://www.blocket.se/vi/21384443.htm?ca=23_10_s BMW E39 är ruggigt mkt bil för pengarna.

Mvh
D.......


373 Inlägg
26 april 2009
#11
Laud skrev:
Journeyman2 skrev:
Kör på Saaben ser fin ut fast 20 tusen mil....prova att vxlådan fungerar och att alla papper är ok ,mm..pruta ngra tusen och lägg detta på ngt x-tra(bra att ha om det behövs ngt senare)
mvh /L

det e ju miltalen jag e orolig för åxå, och om turbon är bytt osv.osv. har hört att turbon brukar lägga av efter 20000 mil ?

20 tusen mil behöver inte betyda en dålig motor ..provkör eller ring till ägaren hur ofta dom bytt olja&servat bilen,ja och hur den går ..20 tusen mil inga problem kör lyssna och pruta wink

''Hugin-Hachiko''

huh?
10 427 Inlägg
26 april 2009
#12
Omg, inte bättre att lägga pengarna på en bil som inte blivit sönder-stylad/skruvad ännu.
En välskött originalbil borde ju vara att föredra framför en sönderskruvad.
Saaben verkar ju inte vara renoverad på något vis som Hondan är där
sportrattar och grejer verkade viktigare än det mekaniska wink

Köpa en fräsch originalare för 25 000 och sen ha fritt fram att lägga 15000 på saker du själv tycker är viktigt smile

DeutscheWagens länktips verkade dock vettigt.


Bilrekonditionerare
453 Inlägg
26 april 2009
#13
steifan skrev:
Omg, inte bättre att lägga pengarna på en bil som inte blivit sönder-stylad/skruvad ännu.
En välskött originalbil borde ju vara att föredra framför en sönderskruvad.
Saaben verkar ju inte vara renoverad på något vis som Hondan är där
sportrattar och grejer verkade viktigare än det mekaniska wink

Köpa en fräsch originalare för 25 000 och sen ha fritt fram att lägga 15000 på saker du själv tycker är viktigt smile

DeutscheWagens länktips verkade dock vettigt.

Håller med totalt! Saaben ser ju ut som fan, bara massa kladd överallt.  Sen den E39an är otroligt mkt mer prisvärd än en gammal 900.  Ska du ha Saab får du ju 9-3 aero 00 för 40tusen!

MVH Rikard

terazzi
26 april 2009
#14
Detta blir nog en första men måste nog hålla med resten på bmw'n tongue
Men varför e den sååå billig e frågan?

2 337 Inlägg
26 april 2009
#15
Den Hondan känner jag igen, brukade stå bredvid mitt gamla jobb. Personligen tycker jag att både den och Saaben är fula som stryk och skulle helt klart välja BMW:n i den prisklassen.

378 Inlägg
26 april 2009
#16
Originalbil, för mindre summa än dom du visar.
Sen slänger du ut resterade pengar på det du tycker själv är snyggt och värt att påkosta smile

Allt känns bättre om man själv vart lite delaktigt eller fullt, beroende på hur kunnig man är smile




kan tillägga,

honda har kamrem och är väldigt simpelt att byta.

saab har kamkedja, och du är istortsätt tvungen plocka ur motorn för byte. (förlåt alla som gör det på plats, men i helhet lyfter man ur) Detta är inte billigt att göra om man lämnar in bilen.
Senast redigerat av KimpaaBooY (26 april 2009)

// KimpaaBooY

214 Inlägg
26 april 2009
#17
försäkring är inte det billigaste på bmw:P men jag hade i 10 av 9 fall valt bmw av dessa bilar, saaben ser skabbig ut, iof fungerade inte länken till hondan. jag hade en 900 förut som hade gått 22000 mil och inga problem med varken motor eller växelåda dock inte turbo hmm så det går från bil till bil bara lyssna och kolla så att alla växlar går lätt att få i

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 april 2009
#18
Titta på Bmw i alla fall, inte dyrare att äga och du slipper oroa dig för drivlineras i alla fall wink

Men Saab är riktigt billiga numera och det är bra bilar som man lätt gör snabbare. Kan bli ett riktigt bra köp en sådan men den stylade du länkade till var inte allt för vacker, och dessutom dyr!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

214 Inlägg
26 april 2009
#19
jag har iof en 325:a kanske gör den lite dyrare i försäkring betalar runt 6500 om året i helförsäkring + vilt fast då står försäkringen på min pappa wink billigast så så länge man bor hemma. Med min saab kostade samma försäkring 3200 yikes fast som sagt utan turbo. men som sagt kör på bmwn om den är lika fin som den är på bilderna roll

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!

2 021 Inlägg
26 april 2009
#20
så länge du inte toktrimmar så är det inga större fel på saabarnas växellådor, men den 900an på länken va ju grotesk, då kan du likagärna köpa nå annat



Sök