hehe tackar patrik har inte haft så mycket tid till bilen idag då man skulle byta stockar i huset och med krossade kulor lyckades få lite bilder då till dagens bilder
sakerna som jag har primat och redo för målning
sedan så gick det inte att få en sät rund på torkarna fattar inte varför, så de ska målas om.
så ser det ut med hållare batteri och kåpan på. kommer göra sig snygg i motorrummet sedan så fick jag börja om från början med diskant baflarna då de inte var för tjocka, så har nu robustare spån på 25mm itälle för 12mm. de var allt för mig
snyggt me kåpan till batteriet robin har vart sugen på o göra en sån till min va de svårt o göra ?
tackar tackar nä de e inte svårt att göra. började först med att mäta ut allt sedan byggde jag en prototyp i massonit sedan så la jag på 2 lager maskerings tejp sedan plasta på. mycket enkelare än de låter
På fredag ska jag hämta lite el kabel till steget, för den gamla var för kort o sen var den lite skavd i isoleringen... så det ska sedan monteras, o sen var jag iväg till Kjell o co och köpte 2 paket
2 paket till den "nya" stereon så jag kan koppla in den o testa så allt funkar som det ska
ena paketet med saabs egna kontakt till iso, för både ljud o el
Och andra paketet som var en iso skarv, så jag kan skarva ihop med de kablaget som är till stereon, dessa kablar är helt tomma på kontakter.
o så blir det hela paketet från vänster kommer då stereons kablage sitta, o sen högra sidan är saab kontakten
På fredag ska jag hämta lite el kabel till steget, för den gamla var för kort o sen var den lite skavd i isoleringen... så det ska sedan monteras, o sen var jag iväg till Kjell o co och köpte 2 paket
jadå, tackar! kan meddela att stereon nu funkar o spelar bra! Imorgon fredag, ska jag hämta ny el kabel, sen börjar det hela på riktigt allvar, ska även stoppa in framsystemet
Ska sätta dessa i framdörrarna, o sen även ha kvar orginal, eller vad tycker ni??
jadå, tackar! kan meddela att stereon nu funkar o spelar bra! Imorgon fredag, ska jag hämta ny el kabel, sen börjar det hela på riktigt allvar, ska även stoppa in framsystemet