3784
Sök

Lågkonjunktur = FLER svartaxi förare????

Avstängd
50 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
mjaa nu sitter jag här o smider på en fråga! nu när folk blir av med jobben lika fort som jag dödar flugor så undrar jag är de fler som kör svart taxi då? kom igen wink de måste ju vara en rätt go peng så där på fredag kvällen eller hur?

mjaa jag tror nog att det har ökat!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 april 2009
Bara säger så.
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Avstängd
50 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
Bara säger så.
§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

jahaa här har vi en som kör då alltså wink

1 570 Inlägg
27 april 2009
Jag vet en bra kille som kör hem mig för 200-250:- istället för 500:-. Jag vet inte om det är svart...... smile

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 april 2009
latina skrev:
alain skrev:
Bara säger så.
§8 Uppmaning till brott

Nej du! ditt påstående är inte faktum baserade. Lägg av!
Tråden rapporterades!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

DFFL
9 020 Inlägg
27 april 2009
alain skrev:
latina skrev:
alain skrev:
Bara säger så.
§8 Uppmaning till brott

Nej du! ditt påstående är inte faktum baserade. Lägg av!
Tråden rapporterades!

Hon skämtade med dig, dra ut pinnen FFS.
Alltid lika allvarlig och tråkig.

Nej, jag tror inte att det finns fler svarttaxiförare.
Varför skulle det göra det när kundkretsen troligtvis har minskat?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 april 2009
Händer väl att okända kommer fram och frågar om jag kan köra dem hit och dit. Dock vill jag inte ha främmande människor i bilen så svaret brukar bli ett nej. Känner man personen är det däremot en annan sak smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

249 Inlägg
27 april 2009
alain

Driver du eller?

Du missade frågetecknen [????], får man inte spekulera/ställa frågor kommer ju forumet dö ut

Avstängd
962 Inlägg
27 april 2009
Är det bara jag som känner starkt hat emot låtsasmoderatorer?

-utan 940
1 728 Inlägg
27 april 2009
Jag har fortfarande kvar mitt jobb så jag behöver inte begå brott för att tjäna extrapengar.
Jag har kört svarttaxi en gång, då var det fyllona själva som kom fram till mig precis när jag satte mig i bilen och erbjöd mig 200kr för att köra dem till en krog.

Räknas det som svarttaxi om det är ens släktingar och man har bestämt flera dagar i förväg att man ska skjutsa dem till och från en vinprovning/personalfest/whatever och fått betalt för besväret+bensin?
Isåfall har jag kört mycket svarttaxi.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
27 april 2009
prodrive skrev:
Är det bara jag som känner starkt hat emot låtsasmoderatorer?

Dom kan bli lagomt jobbiga ja
Senast redigerat av Waho (27 april 2009)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Saabifierad
2 031 Inlägg
27 april 2009
Inte kul om man åker fast för att man kört svarttaxi sad

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 april 2009
Slash skrev:

Hur skulle man åka fast på det?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 814 Inlägg
27 april 2009
-Mackan- skrev:
Slash skrev:

Om en polis åker med dig under täckmantel? roll (inte så jättetroligt men fullt möjligt)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 april 2009
expect1991 skrev:
-Mackan- skrev:
Slash skrev:

Om en polis åker med dig under täckmantel? roll (inte så jättetroligt men fullt möjligt)

Vad skulle man torska för? Då har polisen bra lite att göra samtidigt som det är dax att flytta, hehe.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 814 Inlägg
27 april 2009
-Mackan- skrev:
expect1991 skrev:
-Mackan- skrev:

Vad skulle man torska för? Då har polisen bra lite att göra samtidigt som det är dax att flytta, hehe.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sex-sva … are-atalas(562541).gm Yrkestrafiklagen varkar det vara. Polisen kan ha span och förhöra de som åkt med.

Muttley
27 april 2009
upp till 2 års fängelse för svarttaxi=)

Avstängd
50 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
tkd_rille skrev:

HAHAHAHA om man köper en sådan där cykel med stor fet korg där bak? o cyklar svart taxi då? kan man åka fast då också? jag brukar se små pojkar cykla rundor på turister med sådana inte tror ja dom skattar wink

Avstängd
50 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
fast iof vem hade liftat med en cykel på fyllan? haha

Muttley
27 april 2009
latina skrev:
tkd_rille skrev:

HAHAHAHA om man köper en sådan där cykel med stor fet korg där bak? o cyklar svart taxi då? kan man åka fast då också? jag brukar se små pojkar cykla rundor på turister med sådana inte tror ja dom skattar wink

i perstorp? aldrig sett något sådant.

Men så är de iallafall. dryga böter som fan om de tar en för det och risk för fängelse.
Värre för taxiförare då de blir av med sitt legg dessutom och blir utan sitt jobb.

Sök