4016
Sök

extern hårdisk kopplad till usb på huvudenhet??

Subarufrälst
44 Inlägg
19 januari 2007
Okej okej, ska kika närmare på det! Tack för tipset!

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

GTI Power
76 Inlägg
19 januari 2007
du har ett litet problem till! hur tror du det går när du startar hårdisken när det är typ -20 C ute..

Nisse! från man-power.

Subarufrälst
44 Inlägg
20 januari 2007
Hehe, jo något sånt har jag faktiskt inte tänkt på! Visserligen är de rätt sällan de är 20 minus här i Göteborgstrakten (kör fortfarande med sommardäck...!), fast får väl koppla ur hårddisken över vinterhalvåret om man inte kommer på ngn käck lösning.. Kupévärmare för fullt.. smile

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."

vRsex
471 Inlägg
20 januari 2007
bernersjo skrev:
Hehe, jo något sånt har jag faktiskt inte tänkt på! Visserligen är de rätt sällan de är 20 minus här i Göteborgstrakten (kör fortfarande med sommardäck...!), fast får väl koppla ur hårddisken över vinterhalvåret om man inte kommer på ngn käck lösning.. Kupévärmare för fullt.. smile

Kör du med sommardäck? I sverige är det inte vädret som styr om du ska vinterdäck mellan 1dec och sista mars, det är lagen.

Om du nu krockar, skadar någon annan eller gör något som du tror du kan få försäkringsbolaget at ställa upp på så har du fel, du kör med sommardäck, för dig är det ju ingen mening att ha mer en Trafikförsäkring.

För när försäkringsbolaget ser att du kör med sommardäck så får du betala allt själv ur egen ficka plus att du brutit mot lagen.
När jag menar allt så menar jag Bilreperationer på bilen som körde på dig även om det var hans fel och glöm inte din egna bil, kanske tom personskador på några hundratusen.

Under +10grader förändras vägegenskaperna på sommar däck och igår var det faktiskt -2grader ute i Göteborgstrakten + att det snöade inatt.

Tänk om eller ställ av bilen.
Senast redigerat av Skee (20 januari 2007)

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

1 Inlägg
21 januari 2007
Skee skrev:
[Kör du med sommardäck? I sverige är det inte vädret som styr om du ska vinterdäck mellan 1dec och sista mars, det är lagen.

Om du nu krockar, skadar någon annan eller gör något som du tror du kan få försäkringsbolaget at ställa upp på så har du fel, du kör med sommardäck, för dig är det ju ingen mening att ha mer en Trafikförsäkring.

För när försäkringsbolaget ser att du kör med sommardäck så får du betala allt själv ur egen ficka plus att du brutit mot lagen.
När jag menar allt så menar jag Bilreperationer på bilen som körde på dig även om det var hans fel och glöm inte din egna bil, kanske tom personskador på några hundratusen.

Under +10grader förändras vägegenskaperna på sommar däck och igår var det faktiskt -2grader ute i Göteborgstrakten + att det snöade inatt.

Tänk om eller ställ av bilen.

Så länge det är plusgrader och barmark och polisen inte har några invändningar så är det ok att köra med sommardäck även mellan 1 december – 31 mars.
Klippt från vv hemsida:

"I praktiken är det polisen som gör bedömningen om/när det är vinterväglag. Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan."

Inte för att det har något med hårdiskar att göra men ändå hmm

Subarufrälst
44 Inlägg
21 januari 2007
Haha, känns som om den här tråden spårade ur lite grann...? Det har varit snö, is, slask eller liknande där jag bor två gånger (när jag varit hemma, var utomlands större delen av december). Då det varit dåligt väglag/väder har jag ej använt min bil då jag har tillgång till flera. Men tack för omtanken! smile

Bi-Fuel
153 Inlägg
21 januari 2007
Detta var intressant..  Om/när jag köper ny huvudenhet ska ja nog kolla lite på om den klarar av en ext. hdd..  Och så svårt är de väl inte att ta bort den när man lämnar bilen för dagen. smile

Sen kanske man inte fyller en 200gb hdd så då kanske man kan hitta en "gammal" för ett billigt pris. smile

Va är det för bil du har??

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

Subarufrälst
44 Inlägg
21 januari 2007
Nej precis! Man kan ju ha den lättåtkomligt i handsfacket... Ska man dessutom bara ha musik så tar de inte särskillt stor plats! Jag har idag en Saab 9000, fast dvd och hårddisk m.m planeras i en impreza som jag tänkte införskaffa mig till sommarn eller när "rätt bil" dyker upp! smile

Sök