3278
Sök

AKUT HJÄLP MED SAAB 9000 CSE 2,3t

1 497 Inlägg
3 maj 2009
Kanske har missat..
Men lyser CE?

Min gissning går åt lambdasonden.
Har haft liknande fel på min egen bil.

22 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
AxlSam skrev:
Kanske har missat..
Men lyser CE?

Min gissning går åt lambdasonden.
Har haft liknande fel på min egen bil.

CE?

Det är absolut inga lampor som lyser förutom ABS-lampan, men den lyste för att det var först felkod på utloppventilen i ABS-pumpen och VÄ/FR-ABS-sensor, felkoderna är inte raderade.

Har du nån aning om varför diagnosinstrumentet beter sig på det sättet de gör?

Tack för hjälpen ändå=)

Toyota Supra TT -93 US-Spec
Full BPU och TTC

1 497 Inlägg
4 maj 2009
Mirsoo skrev:
Det är absolut inga lampor som lyser förutom ABS-lampan, men den lyste för att det var först felkod på utloppventilen i ABS-pumpen och VÄ/FR-ABS-sensor, felkoderna är inte raderade.

Tack för hjälpen ändå=)

Check Engine lampan lyser nere i lilla färddatorn.
Du kan med hjälp av denna läsa ut enklare felkoder genom blinkningar.

22 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
AxlSam skrev:
Mirsoo skrev:

Tack för hjälpen ändå=)

Check Engine lampan lyser nere i lilla färddatorn.
Du kan med hjälp av denna läsa ut enklare felkoder genom blinkningar.

Jahaa, okej. Nej men Check Engine lyser eller blinkar inte.

Första prioritet är ju jordfelet, varför man inte kan få kontakt med Tech2. För det är något som säkert har orsakats av att strömmen gick fel håll. Men att bilen går ojämnt på tomgången pga samma sak hoppas jag inte.

Full BPU och TTC

22 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
En uppdatering!

Bilen går som vanligt så länge man kör. Det är när han kommer ner på tomgången som den är konstig. Den ligger på 900/rpm en stund och sen dör den. Nu om det är någon som har någon idé om vad det kan vara?

Tack till den som vill hjälpa!

Full BPU och TTC

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 maj 2009
kan de inte vara vacum slangar på tomgången som gör att den dör, eller kanske någon givare som inte står rätt med? :S

22 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
kan de inte vara vacum slangar på tomgången som gör att den dör, eller kanske någon givare som inte står rätt med? :S

Har kikat på alla vakumslangar jag hittat, men allt ser ut som det ska. Jag var och provkärde bilen här om dagen och för mig gick den endast ner 3-400/rpm och sedan upp till normal tomgång på si så där 900/rpm.

Full BPU och TTC

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 maj 2009
tomgångs  motorn kanske är trasig? kan du inte ta o filma det hela, så man får höra o se lite? underlättar för oss så vi kan hjälpa dig! smile

Sök