29 april 2009
Trådstartare
Hallå!
Jag har ett major problem med en 9000 som rubriken säger.
Jag gjorde en tjänst åt en polares pappa genom att byta abs-pumpen åt han.
När jag å hans son skulle plocka ihop allt, kopplades batteripolerna fel. JA JAG VET, major fail...
Nu är det ju så att bilen är knäpp, enligt ägaren så går bilen dåligt som tusan.
Vi har försökt och komma in med Tech2 men när man sätter på den så lyser den svagt, enligt några som kan det där så ska det vara jordfel någonstans. Vart? Någon som varit med om det så snälla?
Vi gick vidare när någon nämnde att motorstyrdonet hade fått sig en kyss, vi fick låna ett fullt fungerande men samma symptom. Alltså är styrdonet okej.
Nu är det så att självklart så skyller ägaren på mig, och säger att allt är mitt fel m.m. Jag hade bett han dra, men han är min bästa kompis pappa, och jag vill inte sätta min kompis och min vänskap på spel.
Vidare till problemet, när vi stod och tittade på motorn efter att vi hade testat styrdonet hörde vi att det smällde lite i avgasröret. Han säger även att när han är ute och kör, att när han släpper gasen åker varvtalet jättelångt ner och bilen kan t.o.m. dö ibland och sen när han gasar till så svarar han konstigt. Plus att han säger att bilen drar mer soppa. Vad mycket jag vet så kan det va luftmassemätaren eller något sånt som är knas. Någon annan säger att det kanske kan vara katalysatorn som är skrot.
Kan tillägga att när man fick kontakt med bilen med en dator kom det inte fram några felkoder som hade med motorn att göra.
Jag vet inte vad jag ska tro på, jag vill få den här skitbilen borta från axlarna.
Så om det finns någon där som kan det här så snälla hjälp. Om det finns fler frågor så gärna, finns säkert mer info som är avgörande men det vet ni som kan bättre.
Tack så länge!
Toyota Supra TT -93 US-Spec
Full BPU och TTC